Dodaj publikację
Autor
Sławomir Furmański
Data publikacji
2016-07-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
65

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Dokument zawierający najważniejsze obszary podlegające ocenie.
 Pobierz (doc, 98,0 KB)

Podgląd treści

ZESPÓŁ SZKÓŁ W BRZEŹNIE

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA GIMNAZJUM
(III ETAP EDUKACYJNY, KLASY I-III)

OPRACOWALI:

BIERNACKI ZBIGNIEW
FURMAŃSKI SŁAWOMIR
SZKUDELSKI RAFAŁ

BRZEŹNO, DNIA 01.09.2015 r.

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA

Przedmiotowy system oceniania ucznia z wychowania fizycznego opracowano na podstawie:

1. Ustawy z dnia 20 lutego 2015 r.o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz słuchaczy w szkołach publicznych.
3. Podstawy programowej wychowania fizycznego w gimnazjum.
4. Programu nauczania wychowania fizycznego w gimnazjum.
5. Statutu Zespołu Szkół w Brzeźnie (Wewnątrzszkolnego Oceniania).

I. CELE OCENIANIA

1. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego należy w szczególności wziąć pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki zajęć, a także systematyczność udziału w zajęciach oraz aktywność w działaniach podejmowanych przez szkołę na rzecz kultury fizycznej.

2. Ocenianie ma na celu:

1) poinformowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach
w tym zakresie,

2) pomóc uczniowi w samodzielnym rozwoju poprzez poznanie własnej sprawności,

3) motywowanie ucznia do dalszego wysiłku i samodoskonalenia się,

4) dostarczenie rodzicom i nauczycielowi rzetelnej, szczegółowej informacji
o postępach, trudnościach , specjalnych uzdolnieniach ucznia,

5) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej

3. Ocenianie powinno być:

1) rzetelne – oparte na godnych zaufania, sprawdzonych, stałych wynikach,

2) trafne – dostarczające informacji w ściśle określonym zakresie,

3) jasne i zrozumiałe – oparte na czytelnych kryteriach przedstawionych uczniom,

4) obiektywne – te same kryteria oceny dla wszystkich uczniów z uwzględnieniem indywidualnych predyspozycji i możliwości,

5) jawne – rodzice i uczniowie mają prawo do bieżących informacji o uzyskanych ocenach i do ich uzasadnienia.

Ocena śródroczna i roczna podsumowuje pracę ucznia. Ukazuje obraz postępów
w nauce, usprawnianiu się, a przede wszystkim systematyczność udziału w zajeciach..

II. SKALA OCEN

Oceny cząstkowe uzyskane przez uczniów wyrażone są stopniem szkolnym w skali od 1 do 6. Ocena śródroczna i roczna wyrażona jest w sposób następujący:
celujący – 6
bardzo dobry – 5
dobry – 4
dostateczny – 3
dopuszczający – 2
niedostateczny - 1

W klasyfikacji śródrocznej dopuszcza się stosowanie skrótów, plusów i minusów;

III. OBSZARY AKTYWNOŚCI UCZNIA PODLEGAJĄCE OCENIE

1. Realizacja założeń programowych
1) wysiłek wkładany przez ucznia podczas wykonywania zadań ruchowych;
2) poziom i postęp w zakresie sprawności fizycznej;
3) poziom umiejętności ruchowych;
4) wiadomości.
2. Postawa wobec przedmiotu
1) aktywność na zajęciach;
2) systematyczność;
3) przygotowanie do lekcji (strój sportowy).
3 ...