Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO,UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r.w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Imię i nazwisko: mgr Anna Gołębczyk
Placówka oświatowa: ZKP i G 23 w Gdańsku
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2014 – 31.05.2017 r.)
Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Wioletta Gronau - nauczyciel dyplomowany
Dyrektor placówki oświatowej: mgr Hanna Derecka
L.p.
Rodzaj działań i podjętych przedsięwzięć
Formy realizacji
Termin realizacji
Sposób
dokumentowania
1.
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. (§ 7. ust 2. pkt 1. )
1. Poznanie i analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego.
2. Współpraca z opiekunem stażu – zawarcie kontraktu.
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
Ustalenie terminów spotkań z opiekunem.
Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli - wnioski z obserwacji.
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu - konsultacja, opracowanie scenariuszy zajęć i ich analiza.
Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora - konsultacja, opracowanie scenariuszy zajęć i ich analiza.
Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.
3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.
Udział w pracach Rady Pedagogicznej, radach szkoleniowych, WDN i innych wewnątrzszkolnych formach doskonalenia nauczycieli.
Udział w opracowywaniu obowiązującej dokumentacji przedszkolnej na dany rok szkolny.
Pogłębianie wiedzy metodycznej i pedagogicznej
poprzez zapoznanie się z pozycjami książkowymi, ukazującymi się na rynku wydawniczym.
4. Dzielenie się swoją wiedzą i jej promocja.
Przeprowadzenie zajęć koleżeńskich.
Organizowanie różnego rodzaju imprez okolicznościowych w szkole.
Udział w konkursach plastycznych.
Przygotowywanie pomocy dydaktycznych, dekorowanie sali.
Publikowanie własnych materiałów na stronach internetowych.
5. Uczestnictwo w zewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego, konferencjach, kursach.
6. Prowadzenie dokumentacji przedszkolnej, dzienniki zajęć.
Dokonywanie wpisów do dziennika zajęć.
Pisanie planów dydaktyczno – opiekuńczo – wychowawczych.
Prowadzenie kart obserwacji dzieci.
Wrzesień 2014 rok
Systematycznie
Wrzesień 2014 rok
Według harmonogramu
Według harmonogramu hospitacji
Systematycznie
Systematycznie
W okresie stażu
W okresie stażu
Systematycznie
Opracowanie planu rozwoju zawodowego
Kontrakt
Wniosek o rozpoczęcie stażu
Plan rozwoju zawodowego
Grafik spotkań
Scenariusze zajęć
Scenariusze zajęć
Własne notatki
Potwierdzenie dyrektora
Dokumentacja
Własne notatki
Własne notatki
Scenariusze zajęć
Scenariusze imprez
Zaświadczenia
Zbiór pomocy dydaktycznych
Publikacje
Zaświadczenia
Potwierdzenie dyrektora
Wpisy w dzienniku zajęć
Prowadzenie kart obserwacji
2.
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
(§ 7. ust 2. pkt 2. )
Współpraca z rodzicami.
Prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami.
Konsultacje indywidualne z rodzicami ...