Dodaj publikację
Autor
Aleksandra Oboda
Data publikacji
2017-12-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
59

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Dorośli mają swoje różne hobby. Jedni podróżują, uprawiają ekstremalne sporty, drudzy fascynują się komputerami i nowymi technologiami. Dzieci także mają swoje zainteresowania, które często przeradzają się w pasje. Każdy lubi coś bardziej, a co innego-mniej. Niektóre rzeczy są dla nich ciekawsze, a pozostałe wydają się nudne. Właśnie wspomnienia z dzieciństwa oraz osobiste obserwacje i spostrzeżenia stały się inspiracją do realizacji projektu' 'Zbierała mama, zbierał tata, zbieram i ja. Moje hobby''.
 Pobierz (doc, 49,0 KB)

Podgląd treści


Formularz zgłoszeniowy

Przykłady dobrych praktyk w edukacji

„Dzielimy się doświadczeniami”

|Tytuł/nazwa projektu/przedsięwzięcia |''Zbierała mama, zbierał tata, zbieram i ja. Moje hobby'' |
| |Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy |
|Nazwa szkoły/placówki |w Rokietnicy |
| | |
|Adres szkoły/placówki |1. Rokietnica |
|gmina, |2. powiat poznański |
|powiat, |3. 62-090 |
|kod pocztowy, |4 . Rokietnica |
|miasto, |5. Szkolna 3c |
|ulica, |6. 61 8 145-257 |
|telefon, |7. |
|email, |8. www.zsrokietnica.pl |
|strona internetowa. | |
|Autor projektu/przedsięwzięcia |Aleksandra Oboda- nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej |
|(imię, nazwisko, stanowisko) | |

1. Opis dobrej praktyki (np. opis przesłanek, które zainspirowały do realizacji projektu, innowacyjność/oryginalność pomysłu, skuteczność zastosowanych metod i form pracy, cele projektu, czas realizacji...).

|Dorośli mają swoje różne hobby. Jedni podróżują, uprawiają ekstremalne sporty, drudzy fascynują się komputerami i nowymi technologiami. |
|Dzieci także mają swoje zainteresowania, które często przeradzają się w pasje. Każdy lubi coś bardziej, a co innego-mniej. Niektóre rzeczy są dla |
|nich ciekawsze, a pozostałe wydają się nudne. Właśnie wspomnienia z dzieciństwa oraz osobiste obserwacje i spostrzeżenia stały się inspiracją do |
|realizacji projektu' 'Zbierała mama, zbierał tata, zbieram i ja. Moje hobby''. |
|Projekt trwał od lutego do maja 2017 roku i obejmował klasy 1-3 oraz szkolny oddział zerówki. |
|Zajęcia prowadzone były przeze mnie przed lub po lekcjach własnych tak, aby można było swobodnie spotkać się z uczniami poszczególnych klas. |
|Termin spotkań był uzgadniany wcześniej z jednoczesnym podaniem zasad ich organizacji. |
|Cele projektu: |
|1. Propagowanie pasji kolekcjonowania różnych rzeczy wśród dzieci |
|2. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności formułowania odpowiedzi i wypowiedzi |
|3. Poznawanie świata i poszerzanie wiedzy na temat np. pochodzenia, historii danego zbioru |
|4. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania innych |
|5. Integracja klas |
|Metody: aktywizujące, waloryzacyjne ( przez przeżywanie) |
|Formy: zbiorowe, praca w zespołach |
|Oryginalność projektu polegała na zaangażowaniu bardzo wielkiej grupy uczniów klas młodszych oraz zapewnieniu sprzyjających warunków do |
|prezentacji wzajemnych pasji. |
| |
| |
| |
| |

2. Rezultaty/korzyści projektu (efekty, które powstały w wyniku realizacji projektu).

|Pasją dziecka nie musi być to, co pasjonuje mamę lub tatę. |
|Jednak realizując ten projekt niejednokrotnie miałam do czynienia z kolekcjami różnych rzeczy, które zbierali właśnie rodzice , a nawet jeszcze |
|starsze pokolenie, a przejęły je dzieci. Wśród kolekcji znalazły się bowiem klasery, książki( pierwsze czytanki rodziców),kapsle, kamyczki, puszki|
|po napojach już nie produkowanych, gazety z lat 40-tych. Zdarzały sie przypadki, iż dane hobby było wynikiem przejęcia zbiorów ''w spadku'' po |
|starszym rodzeństwie. Po każdym spotkaniu klasy organizowały krótkie w czasie wystawy swoich kolekcji, co umożliwiło niektórym wymianę zbiorów |
|przy dwustronnej korzyści. Obserwacja zachowań dzieci podczas prezentacji swoich ...