Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
……………… 8.01.2018r.
Opinia
Aleksander ……………… uczeń kl I
Aleksander ………… jest uczniem klasy pierwszej. Naukę w szkole podstawowej rozpoczął w wieku 6 lat. Obowiązek przygotowania przedszkolnego odbywał w przedszkolu w …………... Bardzo szybko zaaklimatyzował się w nowym otoczeniu. Chłopiec chętnie i z łatwością nawiązuje kontakty rówieśnicze, a także kontakty z nauczycielami. W rozmowie z osobami dorosłymi utrzymuje właściwy dystans. Jest bardzo lubianym, pogodnym chłopcem.
Aleksander nie przejawia żadnych trudności edukacyjnych. Jego wiedza i umiejętności w mojej ocenie znacznie przewyższają poziom klasy pierwszej. Uczeń wykazuje się bogatą wiedzą z zakresu środowiska przyrodniczo-społecznego, a także z zakresu matematyki. Szybko zapamiętuje nowe wiadomości. Jest dociekliwy, wykazuje się zainteresowaniem otaczającego świata, wypowiedziami rówieśników i wysoką aktywnością na zajęciach. Swoje umiejętności odważnie, bez krępacji przedstawia na forum grupy. Pomimo wady wymowy, na uwagę zasługuje umiejętność czytania płynnego, z odpowiednią intonacją. Aleksandra cechuje samodzielność, zaradność, szybkie tempo pracy, bardzo dobra pamięć, zdolność odnajdywania nowych, ciekawych, twórczych rozwiązań, a także gotowość do podejmowania trudności.
Jedyne trudności, o których mogę wspomnieć pojawiły się na początku nauki w klasie pierwszej. Zdarzało się, że chłopiec nie zawsze chętnie podejmował się ćwiczeń z zakresu grafomotoryki. Potrzebował zachęty, motywacji, zmniejszania ilości ćwiczeń lub ich rodzaju. Obecnie ćwiczenia grafomotoryczne, a także kaligraficzne wykonuje w dobrym tempie, z bardzo dobrym efektem końcowym. Dobrze opanował kierunek kreślenia liter, łączenia, zachowuje właściwe proporcje liter i utrzymuje pismo w liniaturze. Dokonuje samooceny i poprawia, jeśli zachodzi taka potrzeba.
Chłopiec na ogół przestrzega ustalonych zasad zachowania i pracy na zajęciach. Sporadycznie zdarzają się zaburzające tok lekcji swobodne rozmowy z rówieśnikiem w czasie zajęć edukacyjnych, zabawa, czy też w czasie swobodnych, niekierowanych zabaw nieliczne wulgaryzmy. Jednakże takie zachowania w mojej ocenie nie budzą zastrzeżeń, mieszczą się w normie. Aleksander nie stwarza problemu wychowawczego. Zawsze prawidłowo reaguje na zwróconą mu uwagę. Dokonuje samooceny swojego zachowania, poprawia je i przeprasza, jeśli jest taka potrzeba.
Uczeń zawsze udziela pomocy kolegom, nigdy nie odmawia współpracy. Zarówno w czasie pracy samodzielnej, zbiorowej, a szczególnie grupowej wyróżnia się zaangażowaniem i wytrwałością.
wychowawca