Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Malinowska
Data publikacji
2018-05-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
45

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Koncepcja pracy szkoły.
 Pobierz (docx, 25,2 KB)

Podgląd treści

Raport z ewaluacji nt. koncepcji pracy szkoły, przeprowadzonej wśród nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 25 w Chorzowie rok szkolny 2014/2015

Nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 25 w Chorzowie wypełnili ankiety dotyczące realizacji koncepcji pracy szkoły. Udzielone przez nauczycieli odpowiedzi wskazują działania, jakie powinniśmy wspólnie podjąć, aby podnieść jakość pracy Szkoły oraz skutecznie usprawnić funkcjonowanie placówki, zgodnie z przyjętą koncepcją pracy, dotyczącą m.in. oferty zajęć pozalekcyjnych, organizacji konkursów przedmiotowych, działań mających na celu wyeliminowanie agresji słownej występującej wśród uczniów i zapobiegania zagrożeniom wynikającym z niewłaściwych zachowań dzieci, promowania zdrowego stylu życia, rozpoznawania indywidualnych potrzeb każdego ucznia i stwarzania odpowiednich warunków do wyrównywania braków i zaległości dzieci w nauce oraz organizacji imprez kulturalnych na terenie szkoły oraz wyjść i wycieczek pozaszkolnych.

1.Czy zna Pani/Pan koncepcję pracy szkoły? 94% ankietowanych nauczycieli zna koncepcję pracy szkoły, pozostałe 6 % koncepcji pracy szkoły nie zna.

2. Czy byli/są Państwo zaangażowani w tworzenie koncepcji pracy szkoły? 72 % respondentów było/jest zaangażowanych w tworzenie koncepcji pracy szkoły, pozostałych 28 % ankietowanych deklaruje brak tego typu zaangażowania.

3. Pani/ Pana zdaniem programy szkolne: Program Wychowawczy i Program Profilaktyki są spójne z koncepcją pracy szkoły? 100 % ankietowanych nauczycieli uważa, że Program Wychowawczy i Program Profilaktyki są spójne z koncepcją pracy szkoły.

4. Czy zapoznali Państwo uczniów i ich rodziców z szkolnym Programem Wychowawczym i Programem Profilaktyki? 83 % respondentów zapoznało uczniów i ich rodziców z szkolnym Programem Wychowawczym i Programem Profilaktyki, 17 % nauczycieli nie zapoznało uczniów i ich rodziców z powyższymi szkolnymi programami.

5.Czy uważa Pani/Pan, że agresja słowna to problem, który występuje w naszej szkole? 72 % nauczycieli uważa, że agresja słowna to problem, który występuje w naszej szkole; 28 % jest odmiennego zdania.

6.Czy podejmują Państwo działania zapobiegające zagrożeniom, w tym związanych z zachowaniami agresywnymi, uzależnieniami? 100% ankietowanych nauczycieli podejmuje działania zapobiegające zagrożeniom, w tym związanych z zachowaniami agresywnymi, uzależnieniami. Działania podejmowane przez nauczycieli mające na celu wyeliminowanie zachowań agresywnych wśród uczniów oraz przeciwdziałanie uzależnieniom: - pogadanki nt. bezpieczeństwa, liczne rozmowy z uczniami na powyższy temat - pogadanki z uczniami na lekcjach, przerwach i godzinach wychowawczych, nie tylko doraźnie, w razie potrzeby - interwencja w sytuacjach związanych z zachowaniami agresywnymi - dyżury - programy profilaktyczne, kampanie społeczne, profilaktyczne; udział w programach profilaktycznych - dyskusja na lekcjach o szkodliwości uzależnień - współpraca z pedagogiem - zawiązywanie kontraktów z uczniami, którzy wyrażają się w sposób wulgarny - indywidualne rozmowy - kontakty z rodzicami uczniów - przeprowadzenie ankiet wśród uczniów nt. agresji - upomnienia słowne - uwagi dotyczące zachowania - zeszyt do konsultacji ...