Dodaj publikację
Autor
Grażyna Berda
Data publikacji
2018-11-15
Średnia ocena
4,00
Pobrań
44

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Innowacja będzie prowadzona podczas zajęć pozalekcyjnych w klasie VIII. Innowacja jest związana z wykorzystywaniem podczas zajęć pozalekcyjnych materiałów dotyczących sztuki w celu rozwijania umiejętności redagowania wypowiedzi pisemnych. Zakres form wypowiedzi jest skorelowany z tematami z języka angielskiego realizowanymi w klasie ósmej. Podczas zajęć pozalekcyjnych uczniowie będą mieli również możliwość powtórzyć i utrwalić poznane podczas lekcji angielskiego słownictwo i struktury gramatyczne, będą je również wzbogacać oraz wykorzystywać w trakcie wykonywania prac pisemnych. Jest to ciekawy sposób na stosowanie pamięci wzrokowej do nauki języka obcego. Nauczyciel podczas zajęć będzie też wydawał polecenia w języku angielskim upewniając się, że są one zrozumiałe dla wszystkich uczniów.
 Pobierz (docx, 29,6 KB)

Komentarze

dev, 2018-12-03, ocena:

Błędy w języku angielskim: 1) "When and how did he died?" (>>die) 2) "Saffered from mentally illness" (>>He suffered from a mental illness) 3) "at the picture" (>>in the picture)

Podgląd treści

Grażyna Berda

ENGLART

Innowacja pedagogiczna w nauczaniu języka angielskiego na poziomie szkoły podstawowej

Skąd pomysł na innowację

Inspiracją do stworzenia tej innowacji stały się informacje zawarte w Koncepcji Pracy Szkoły Podstawowej nr 41 im. Józefa Wieczorka w Rudzie Śląskiej na lata 2015-2018 dotyczące modelu absolwenta szkoły: „Pragniemy, aby nasz absolwent był człowiekiem, który: […] dobrze posługuje się językiem angielskim w codziennych sytuacjach”. Niestety wyniki ze sprawdzianu szóstoklasisty z wcześniejszych lat wskazują, że znajomość języka angielskiego u naszych absolwentów jest niska w porównaniu z ich umiejętnościami z innych przedmiotów.

Ponadto w bieżącym roku realizowany jest w naszej szkole projekt w ramach programu Erasmus+ KA1 Mobilność kadry edukacji szkolnej. Dzięki wprowadzeniu do mojej innowacji materiałów opartych na wiadomościach zdobytych podczas kursów zagranicznych dla nauczycieli języka angielskiego i plastyki możliwa jest kontynuacja działań związanych z projektem.

Pomysł pojawił się również dzięki temu, że jako autorka posiadam kwalifikacje do nauczania języka angielskiego i plastyki i w trakcie swojej pracy kilkakrotnie wykorzystywałam już nazewnictwo w języku angielskim podczas lekcji plastyki, co spotkało się z pozytywną reakcją rodziców i uczniów. Szczególne zainteresowanie wykazali rodzice i dzieci klasy ósmej, w której postanowiłam wprowadzić innowację.

Realizowałam też innowację kilka lat temu w swojej szkole w klasie czwartej, dzięki czemu uczniowie byli bardziej zmobilizowani do nauki języka angielskiego aż do ukończenia szkoły podstawowej. Szczególnie mobilizowała ich możliwość wykorzystania słownictwa z języka angielskiego w praktyce.

Czas trwania innowacji

Przeprowadzenie innowacji jest planowane na pierwszy semestr roku szkolnego 2018/2019. Rozpocznie się w październiku 2018r., zakończenie nastąpi wraz z zakończeniem roku kalendarzowego.

Program opracowany w innowacji będzie też realizowany w kolejnych latach w klasach ósmych, w których rodzice będą tym zainteresowani.

Opis innowacji

Innowacja będzie prowadzona podczas zajęć pozalekcyjnych w klasie VIIa.

Innowacja jest związana z wykorzystywaniem podczas zajęć pozalekcyjnych materiałów dotyczących sztuki w celu rozwijania umiejętności redagowania wypowiedzi pisemnych. Zakres form wypowiedzi jest skorelowany z tematami z języka angielskiego realizowanymi w klasie siódmej. Podczas zajęć pozalekcyjnych uczniowie będą mieli również możliwość powtórzyć i utrwalić poznane podczas lekcji angielskiego słownictwo i struktury gramatyczne, będą je również wzbogacać oraz wykorzystywać w trakcie wykonywania prac pisemnych. Jest to ciekawy sposób na stosowanie pamięci wzrokowej do nauki języka obcego. Nauczyciel podczas zajęć będzie też wydawał polecenia w języku angielskim upewniając się, że są one zrozumiałe dla wszystkich uczniów.

Cele innowacji

Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty.

Wzmocnienie motywacji do nauki języka angielskiego.

Zachęcenie do kontaktów z rówieśnikami z innych krajów.

Zainteresowanie dzieci nauką języka angielskiego w czasie ...