Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI W KLASIE 8
lekcja utrwalająca
Temat: Doskonalenie umiejętności obliczania pola i obwodu koła
Cele :
Wyrabianie umiejętności sprawnego posługiwania się pojęciami związanymi z kołem i okręgiem
utrwalenie wzorów na pole koła , pole wycinka kołowego, pole pierścienia kołowego, długość okręgu i długość łuku
obliczanie pola koła , pola wycinka kołowego, pola pierścienia kołowego
obliczanie długości łuku i długości okręgu
rozwijanie umiejętności rozwiazywania zadań praktycznych z zastosowaniem poznanych wzorów
kształtowanie umiejętności analizowania treści zadania
wdrażanie do logicznego myślenia i wyciągania wniosków
metody pracy:
-ćwiczenia- praca indywidualna
-metody aktywizujące
Środki dydaktyczne:
-tablica multimedialna, rzutnik, laptop
- karty pracy - krzyżówka i wykreślanka
-multipodręcznik
Tok lekcji :
lp
Działania nauczyciela
Działania ucznia
Metody pracy
Objaśnienie zasad pracy na lekcji
Uczeń, który otrzyma piłeczkę musi odpowiedzieć na zadane pytanie . Za poprawna odp otrzymuje +, za niepoprawną - .
pięć += bdb
pięć - = ndst
Piłeczkę przekazują uczniowie między sobą wyznaczając kolegów do odp .
kto zna odp może się zgłaszać i gromadzić + jeśli otrzyma piłeczkę
n-l zapisuje i zlicza plusy i minusy
na koniec lekcji będziecie ocenieni
2’
I
Wprowadzenie:
Rozwiązanie krzyżówki - karta pracy nr 1
N-l zapisuje poprawne i niepoprawne odp uczniów i ich ocenia
Powtórzyliśmy podstawowe pojęcia związane z kołem i okręgiem, które będą nam potrzebne do doskonalenia umiejętności obliczania pola i obwodu koła .
Zapiszcie temat lekcji:
Rozwiąż krzyżówkę – zastosowano metodę aktywizującą – rzucanie piłeczki
Odczytaj hasło : POWTÓRZENIE
Zapisz temat: Doskonalenie umiejętności obliczania pola i obwodu koła
Metoda aktywizująca
8’
II
N-l prosi 5 osób , które otrzymują kartki ze wzorami, następnie inne 5 osób otrzymuje opisy należy utworzyć pary.
Przypomniane wzory będą potrzebne wam w następnym zadaniu.
Przypięcie wzorów za pomocą magnesów
Metoda aktywizująca
3’
III
Wykreślanka - karta pracy nr2
Rozwiąż zadania.
Wyniki odszukaj w tabeli i wykreśl je .
Pozostałe litery utworzą hasło.
Rozwiąż zadania – metoda aktywizująca cd
Uczniowie samodzielnie się zgłaszają i otrzymują plusy
15’
IV
Zadanie 1
Jaki promień ma koło?
Ile kół widzimy na rys?
Jakie wymiary ma prostokąt?
Jak obliczyć pole trawnika?
5’
III
Zadanie 2 - Zadanie z multipodręcznika
Tworzenie etapów rozwiązania i stawianie pytań dodatkowych
Praca ze schematem rozwiązania
10’
VI
Zadanie 3
Praca samodzielna – 3 osoby będą nagrodzone oceną bdb
5’
VII
Ocena i zakończenie lekcji
5’
KARTA PRACY NR 1 Krzyżówka hasło :..........................................................
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
1.Wycinek koła oparty na kącie półpełnym
7.Stosowane do obliczania np. pola koła , długości okręgu, pola wycinka czy długości łuku
2.Kąt w kole ,którego ramiona są promieniami
8.Część koła
3 ...