Dodaj publikację
Autor
Monika Szałajko
Data publikacji
2019-02-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
64

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to projekt matematyczno - przyrodniczy do pracy z dziećmi w klasie II mający aktywizować dzieci do działania, rozwijający i wiedzę i umiejętności.
 Pobierz (docx, 22,1 KB)

Podgląd treści

Projekt matematyczno - przyrodniczy: Owoce i warzywa

Czas trwania: 2 tygodnie

Formy pracy: indywidualna, zespołowa, w parach

Metody pracy: projektowa, słowna, obrazowa,

Niezbędne materiały: komputer z dostępem do Internetu, tablica interaktywna, atlas warzyw i owoców, podręczniki matematyczno – przyrodnicze kl. 2 cz.1, ćw. matematyczno – przyrodnicze kl. II cz.1, owoce i warzywa, deseczki do krojenia, noże, miseczki, talerzyki jednorazowe, sztućce, karty pracy, masa solna, wykałaczki, farby, pędzle, kubeczki na wodę.

Źródła:

Oto ja. Multibook kl.2. Podręcznik matematyczno – przyrodniczy cz.1s.4,5,7,9 (ćw. interaktywne),

Oto ja. Multibook kl.2. Podręcznik matematyczno – przyrodniczy cz.1s.4 (film „Jesień w sadzie i ogrodzie”),

https://learningapps.org „Dary jesieni. Owoce i warzywa”

Mac Inspiracje. Projekty w edukacji wczesnoszkolnej. Poradnik dla nauczyciela klas 1-3

Cel główny:

Rozbudzenie aktywności poznawczej uczniów: rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, artystycznych i matematycznych związanych z obserwacją, badaniem owoców i warzyw, zdobyciem wiedzy o ich wartościach odżywczych. Doskonalenie umiejętności współpracy, organizowania i planowania własnej pracy.

Cele operacyjne:

uczeń –

układa pytania do zagadnienia,

wymienia nazwy drzew w sadzie,

rozpoznaje i nazywa owoce i warzywa,

wymienia części, z których składa się owoc i warzywo,

rozpoznaje owoce i warzywa za pomocą zmysłów,

nazywa części podziemne i nadziemne warzyw,

wykonuje działania matematyczne w zakresie 30 (dodawanie i odejmowanie),

prowadzi proste obserwacje i doświadczenia,

grupuje elementy zgodnie z podanym warunkiem,

wykonuje prace przestrzenne z masy solnej, materiałów przyrodniczych,

odpowiednio rozplanowuje przestrzeń na kartce,

rysuje w programie Paint.

Rozwijane kompetencje kluczowe:

1. Porozumiewanie się w języku ojczystym.

2. Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne.

3. Kompetencje informatyczne.

4. Umiejętność uczenia się.

5. Kompetencje społeczne i obywatelskie.

6. Inicjatywność i przedsiębiorczość.

7. Świadomość i ekspresja kulturalna.

Temat projektu: Owoce i warzywa.

Kiedy uczniowie poznają i zaakceptują temat, przystępujemy do spisania pytań, na które dzieci chciałyby uzyskać odpowiedź. Pytania zamieszczamy w widocznym miejscu na klasowej gazetce ściennej. Analizujemy je wspólnie z uczniami i próbujemy znaleźć na nie odpowiedź. W tym momencie mamy szansę poznać wiadomości wyjściowe naszych uczniów. Warto ją jednak uporządkować i usystematyzować.

Przygotowanie materiałów

Przygotowujemy dla dzieci materiały (karty pracy w załączniku). Warto do pomocy zaangażować rodziców uczniów oraz dzieci. Obdarzenie ich zaufaniem ma ogromne znaczenie w motywowaniu do pracy i w pracy wychowawczej.

Działania

Zgromadzenie i przeliczenie ilości owoców.

Praca w parach. Oglądanie owoców. Badanie ich za pomocą zmysłów.

Wypełnianie karty pracy nr 1.

Czytanie informacji w podręczniku s.4.

Rozpoznawanie drzew owocowych ćw. interaktywne podr. s.4

Poznajemy budowę owoców. Uczniowie kroją owoce, oddzielają ...