Dodaj publikację
Autor
Dorota Laks
Data publikacji
2019-04-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
83

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

w załączeniu przesyłam studium przypadku dziecka z podejrzeniem autyzmu, praca pokazuje proces diagnostyczny oraz zaplanowanie wielospecjalistycznej terapii.
 Pobierz (doc, 56,0 KB)

Podgląd treści


Dorota Laks - psycholog

Obszary Obserwacji:
1.Rozwój komunikacji werbalnej i pozawerbalnej
2.Rozwój społeczny
3.Rozwój zabawy
4.Rozwój poznawczy

PLAN OBSERWACJI Nalki lat 3

|Zadanie |Wykonanie/obserwacja |
|1. Przywitanie się z dzieckiem (wyciągnięcie ręki) |podaje rękę i odpowiada dzień dobry, ale nie patrzy na osobę z którą|
| |się wita |
|2. Pokazanie zabawek takich jak: lalka, piłka, klocki, zabawka |każdą zabawkę bierze do rąk na kilka sekund i wybiera te, które |
|dźwiękowa, grzechotka (chowanie klocka pod kubeczek) |wytwarzają dźwięki, przystawia je do ucha i „trzepocze rękoma” |
| |wykrzywiając twarz w grymasie i przewracając oczami (ma zeza i |
| |zalecone okulary, których nie chce nosić), nie chce bawić się innymi|
| |zabawkami, na frustrację nie reaguje emocjonalnie (cały czas ma ten |
| |sam dobry nastrój)– z całej siły trzyma zabawkę i nie chce jej |
| |puścić, nie potrafi odnaleźć klocka pod kubeczkiem, nie utrzymuje |
| |kontaktu wzrokowego |
|3.Zabawa lalką – karmienie, ubieranie (zabawa naśladowcza) |nosi lalkę na rękach, przytula, karmi, przy ubieraniu podchodzi do |
| |matki i werbalnie domaga się pomocy (wykonania tego za nią), na |
| |odmowę reaguje złością-krzywi twarz i krzyczy nieartykułowane |
| |dźwięki, podczas zabawy lalką spontanicznie sama do siebie mówi, |
| |wydaje nieartykułowane dźwięki, w kółko powtarza te same dźwięki i |
| |wyrazy, |
|4. „Czytanie” lali bajeczki przez dziecko (komunikacja) |bawi się w czytanie lali bajeczki, które polega na „czytaniu” z |
| |książki treści, które wcześniej czytała jej matka- odtwarzanie |
| |długich fragmentów tekstu wysłuchanej bajki lub obejrzanej w TV |
| |bajki, gdy spostrzegła inną zabawkę rzuciła laką o podłogę i |
| |podbiegła do nowej zabawki |
|5. Natalia ! – reakcja na imię |nie reaguje na imię, zajęta oglądaniem zabawki nie zwraca uwagi na |
| |otoczenie, podczas oglądania skupia się na szczegółach |
|6.Nazywanie i pokazywanie przedmiotów na obrazku (zasób słownictwa),|ma bogaty zasób słownictwa, bez problemu nazywa i pokazuje: dom, |
| |rybę, kwiatek, rower, jabłko, klucz, zegarek (jeżeli zna nazwę |
| |zegarek to nie może być zegar tylko zawsze jest zegarek, zegar też |
| |nazywa się zegarek), łyżeczka, samochód |
|7. Pokazywanie i nazywanie części ciała: ręce, brzuch, nos, uszy, |bez problemu pokazuje części ciała i spontanicznie je nazywa |
|włosy | |
|8. Zabawa na niby np. w telefon do mamy (zabawa symboliczna), gdzie |nie podejmuje zabawy na niby, nie rozumie o co chodzi, na niby |
|słuchawką jest banan |słuchawkę mówi z uporem to jest banan |
|9. Wykonanie 2 i 3 czynności naśladując osobę badającą :uderzyć w |bez problemu naśladuje i wykonuje 3 czynności, nie nawiązuje |
|stół rękoma, dotknąć nosa i klasnąć (pamięć) |kontaktu wzrokowego |
|10. naśladowanie ruchów: stanie w ...