Dodaj publikację
Autor
Kinga Karcz-Pawlik
Data publikacji
2019-05-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
303

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY ( IPET ) UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU LEKKIM W SZKOLE PODSTAWOWEJ
 Pobierz (pdf, 132,0 KB)

Podgląd treści

EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY ( IPET )

UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ

INDYWIDUALNY PROGRAM

W STOPNIU LEKKIM

W SZKOLE PODSTAWOWEJ

Metryczka:

Imię i nazwisko ucznia

1.
2. Data i miejsce urodzenia
3. Adres zamieszkania
4.

Podstawa założenia karty IPET –
nr i data wydania orzeczenia

5. Nazwa szkoły
6. Oznaczenie etapu edukacyjnego

Czas realizacji programu

7. Oznaczenie klasy
8. Oznaczenie realizowanych

programów nauczania

9. Rok szkolny
10. Data założenia IPET - u

…...................
….....................
…......................
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu
na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim
Orzeczenie ….................................
…...........................................
I
I etap edukacyjny
…................................
Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół
podstawowych z uwzględnieniem treści zawartych w
wewnątrzszkolnym systemie doradztwa zawodowego.
2018/2019
24. 09. 2018 r.

I. Rozpoznanie wynikające z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego

Diagnoza poradni

Funkcjonowanie uczennicy mieści się w granicach niepełnosprawności
intelektualnej w stopniu lekkim. Dziewczynka próbuje definiować
powszechnie używane słowa, pojęcia. Tworzone przez nią pojęcia są
krótkie, nie w pełni odzwierciedlają znaczenie opisywanego przedmiotu.
….............wychwytuje absurdy w krótkich zdaniach, nie radzi sobie z ich
wskazaniem na obrazkach. Ma problem z rozwiązywaniem zadań
wymagających rozumienia niezależnych kulturowo relacji i zależności
( obniżone rozumowanie płynne, trudności z tworzeniem i określaniem
kategorii ). Nie rozumie analogii. Zaburzone jest przetwarzanie
wzrokowo – przestrzenne. Dziewczynka układa tylko proste wzory z
klocków, przy złożonych popełnia liczne błędy i nie dostrzega ich.
Uczennica przelicza elementy, wskazuje odpowiednią ich ilość, potrafi
zbudować z mniejszych klocków większe, ma problem z policzeniem
części wykorzystanych do zbudowania większego klocka. Trudność
sprawia …........... szacowanie i dokonywanie pomiarów w odniesieniu
do materiału praktyczno – spostrzeżeniowego. Słaba jest pamięć

Zalecenia poradni

odnosząca się do przechowywania, przetwarzania i porządkowania
informacji. Uczennica ma bardzo duże trudności z opanowaniem technik
szkolnych. Odpoznaje i odwzorowuje część liter alfabetu. Dziewczynka
nie potrafi czytać sylab otwartych utworzonych ze znanych liter.
Nasilone trudności z opanowaniem znajomości liter, czytaniem i
pisaniem są uwarunkowane poważnymi i głębokimi deficytami funkcji
wzrokowo – przestrzennych w aspekcie analizy, syntezy, pamięci
wzrokowej oraz słuchowo – językowych. …........ dokonuje analizy i
syntezy sylabowej słów, natomiast nie radzi sobie z analizą i syntezą
fonemową. Bardzo słaba jest pamięć fonologiczna. W zakresie edukacji
matematycznej uczennica przelicza do 20, zna cyfry w tym zakresie.
Dodaje i odejmuje do 10 w oparciu o konkret, często wymaga pomocy i
kontrolowania. Z podstawowych figur geometrycznych rozpoznaje koło i
trójkąt. Dziewczynka ma problemy z określaniem kierunków w
przestrzeni.
1. Zaleca się następujące warunki i formy wsparcia umożliwiające
realizację indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
uczennicy:
- indywidualizowanie czasu pracy i dostosowanie go do potrzeb
uczennicy,
- wspieranie konkretami, odwoływanie się do sytuacji bliskich ...