Dodaj publikację
Autor
Beata Mączkowska
Data publikacji
2019-05-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
2

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć dla 3-4 latków.
 Pobierz (docx, 16,1 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Temat: „ Sadzimy cebule – co jest potrzebne roślinom do rozwoju?”

Cele główne:

zainteresowanie dzieci zjawiskami przyrodniczymi występującymi wiosną,

prowadzenie hodowli cebuli.

Cele operacyjne:

Dziecko:

porównuje i klasyfikuje cebule (małe, duże , czerwone, żółte),

poznaje cebule za pomocą zmysłów,

wie, że są cebule jadalne ( warzywa) i niejadalne ( kwiaty),

wymienia czynniki potrzebne roślinie do rozwoju: woda, ziemia, słońca,

wie, co jest potrzebne do sadzenia cebuli: doniczka, łopatka, ziemia, konewka z wodą,

chętnie bierze udział w sadzeniu cebuli,

dba o porządek swojego stanowiska pracy,

uczestniczy w zabawie ruchowej pt. „ Burek i cebula” oraz śpiewie połączonym z improwizacją piosenki pt. „ Daj rękę wiosenko”.

Metody:

słowna – rozmowa z dziećmi,

oglądowa – pokaz,

czynna- praktycznego działania,

aktywizująca – „burza mózgów”.

Forma pracy:

indywidualna,

zbiorowa

Środki dydaktyczne:

cebule warzyw,

woda, ziemia, sylweta słońca,

pojemniki i łyżki jednorazowe,

kwiat w doniczce, kwiaty cebulowe.

płyta Cd z piosenką i zabawą ruchową,

konewka, doniczka, łopatka,

obręcze.

Przebieg zajęcia

I . Część wstępna

Powitanie dzieci.

Śpiewanie piosenki pt. „ Daj rękę wiosenko” - improwizacja ruchowa.

Wprowadzenie do tematu zajęć.

II. Część główna

Rozmowa na temat cebuli:

Dzieci przyglądają się budowie cebuli, porównują i klasyfikują,

Chętne dzieci poznają cebulę i szczypiorek za pomocą węchu i smaku,

Nauczycielka wyjaśnia dzieciom, że cebule dzielimy na jadalne i niejadalne. Pokazuje kwiaty cebulowe – wyjaśnia , że cebulki kwiatowe są niejadalne i mogą być trujące, więc nie należy ich jeść.

Dzieci wypowiadają się na temat : „ co roślinom potrzebne jest do rozwoju? – burza mózgów.

Nauczycielka pokazuje dzieciom zwiędłego kwiatka. Zadaje pytanie:

- dlaczego ten kwiatek jest smutny i po czym możemy to poznać?

- jak możemy pomóc tej roślince, by czuła się lepiej?

- co jeszcze potrzebuje roślinka do rozwoju?

Zabawa muzyczno – ruchowa pt. „ Burak i cebula”.

Zabawa badawcza przy stolikach- „ Sadzimy cebule”

Nauczycielka pyta dzieci co będzie potrzebne do sadzenia cebuli ( doniczki, ziemia, woda, cebula, łopatki).

Wspólne ustalenie kolejności działań podczas sadzenia cebuli: wsypanie ziemi do pojemników, umieszczenie cebulek i obsypanie ziemią podlanie wodą i ustawienie roślin na parapecie,

Nauczycielka przypomina o zachowaniu porządku na stolikach,

Sprzątanie miejsca pracy,

Mycie rąk w łazience,

III. Część końcowa

Podsumowanie i podziękowanie za udział w zajęciach,

2.Codzienna obserwacja i pielęgnacja roślin.

Opracowała: Beata Mączkowska