Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Sekwencja I
Chłopiec siedzi samodzielnie na krześle, nawiązuje kontakt wzrokowy.
1. Naśladowanie czynności z zakresu motoryki dużej/małej
2. Naśladowanie działań z przedmiotami. ( przy okazji ćwiczymy na-pod)
3. Naśladowanie czynności z zakresu motoryki małej.
4. Naśladowanie prostych czynności ustami
5. Wykonywanie pojedynczych instrukcji.
6. Rozpoznawanie części ciała.
7. Sortowanie przedmiotów zgodnie z podaną instrukcją ( kolor, kształt, wielkość)
8. Wskazywanie no obrazkach 4-5 przdmiotów ( ustalonych z TIMEM i rodzicami)
9. Umiejętności mowy czynnej/biernej
Joanna Juszczyńska
Monika Woźniak
NAŚLADOWANIE CZYNNOŚCI Z ZAKRESU MOTORYKI DUŻEJ
Instrukcja ,,Zrób to”
Uderz dłonią w stół
Zaklaszcz w ręce
Pomachaj
Unieś ręce do góry
Marsz z akcentem na „mocne” stawianie stóp / „tup”, „tup” /
Chód na czworaka z akcentem na „mocne” stawianie rąk /”klap”, „klap” /
Podskoki w miejscu obunóż / „hop”, „hop”/
1
2
3
4
5
NAŚLADOWANIE CZYNNOŚCI Z PRZEDMIOTAMI
Instrukcja „Zrób to”
Połóż klocek w wiaderku
Połóż klocek pod wiaderkiem
Popychaj samochód
Pomachaj ręką
1
2
3
4
NAŚLADOWANIE CZYNNOŚCI Z ZAKRESU MOTORYKI MAŁEJ
Instrukcja „Zrób to”
1
2
3
8
Zaciskanie dłoni razem
Otwieranie i zamykanie dłoni
Stukanie palcami wskazującymi
Wskazanie różnych części ciała
13
Pokazywanie znaków daktylograficznych liter
NAŚLADOWANIE PROSTYCH CZYNNOŚCI USTAMI
Instrukcja „Zrób to”
Otwórz usta
Wysuń język na zewnątrz
1
2
WYKONYWANIE JEDNOSTOPNIOWYCH INSTRUKCJI
Instrukcja „Zrób to”
Usiądź
Wstań
Podejdź do mnie
Opuść ręce
Pomachaj na pożegnanie
1
2
3
4
5
CZĘŚCI CIAŁA
Instrukcja „Zrób to”
Jego rękoma dotykamy tych części twarzy, które wypowiadamy):
Oto moja buzia, czoło do całowania, policzki do głaskania , uszy do słuchania, nos do wąchania, oczy do
patrzenia, usta do jedzenia i do mówienia.
1
UMIEJĘTNOŚCI SZKOLNE
Płyta samogłoski i wykrzyknienia + obrazki z tej książki
Wskazywanie no obrazkach 4-5 przedmiotów
- zwierzęta
- rzeczowniki wg skali alfa (po kolei dom,lala,auto,oko - receptywnie i
ekspresywnie)
1
2