Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE
Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
nauczyciela kontraktowego ubiegającego się
o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego
Imię i nazwisko: Ewelina Bartczak
Zajmowane stanowisko: nauczyciel języka angielskiego
Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy
Wykształcenie: wyższe magisterskie
Miejsce odbywania stażu:
Opiekun stażu:
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2014 r.
Data zakończenia stażu: 13.11.2018 r.
WSTĘP
Stanowisko nauczyciela języka angielskiego zajmuję od 22.11.2010 r. Staż na stopień nauczyciela mianowanego rozpoczęłam 1 września 2014 roku. W związku z moją nieobecnością w pracy spowodowaną czasową niezdolnością do pracy wskutek choroby, urlopu macierzyńskiego i urlopu rodzicielskiego, uległ on przedłużeniu o 1 rok 5 miesięcy i 13 dni i zakończył się 13 listopada r.
Po zapoznaniu się z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, procedurami związanymi z awansem zawodowym, a także rozmowie z opiekunem stażu stworzyłam plan rozwoju zawodowego. W trakcie jego realizacji dokonywałam analizy własnej pracyi skuteczności realizowanych zadań.
Szansa awansu i uzyskania statusu nauczyciela mianowanego stała się dla mnie wyzwaniem do pogłębienia własnej wiedzy i umiejętności oraz wykorzystania jej w praktyce. Był to czas poznania siebie, jako nauczyciela i człowieka, który w pełni oddziałuje na wychowanków przy współpracy z innymi nauczycielami i rodzicami. Starałam się podnosić jakość mojej pracy i rzetelnie realizować stawiane wobec mnie zadania.
Okres stażu był dla mnie czasem bardzo intensywnej pracy. Przysporzył mi wielu osobistych i zawodowych osiągnięć, oraz sukcesów w budowaniu relacji uczeń – nauczyciel.
Podczas realizacji zadań mogłam liczyć na wsparcie i pomoc doświadczonych nauczycieli, opiekuna stażu, oraz kadry kierowniczej, którzy chętnie udzielali mi cennych wskazówek.
Niniejsze sprawozdanie stanowi podsumowanie zadań realizowanych podczas trwania stażu. Plan rozwoju zawodowego opracowałam w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Jestem przekonana o tym, że wszelkie działania, jakie podjęłam i zrealizowałam w trakcie trwania stażu, przyniosły zakładane efekty.
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
Organizację i doskonalenie mojego warsztatu pracy rozpoczęłam od nawiązania współpracy z opiekunem stażu. Wspólnie ustaliłyśmy zasady współpracy, terminy spotkańi wzajemnych obserwacji zajęć, które zostały ujęte w kontrakcie.
Przez cały okres stażu często korzystałam ze wskazówek i rad udzielanych przez opiekuna, a obserwacja prowadzonych przez niego zajęć była istotnym elementem doskonalenia mojego warsztatu pracy. Podczas zajęć szczególną uwagę zwracałam na:
• wykorzystanie czasu na lekcji,
• indywidualizację procesu nauczania z uwzględnieniem wychowankówo specjalnych potrzebach edukacyjnych, dzieci słabszych i zdolniejszych,
• dobór metod, środków dydaktycznych, pomocy ...