Dodaj publikację
Autor
Oliwia Sabat
Data publikacji
2019-07-11
Średnia ocena
5,00
Pobrań
2972

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Opis i analiza do teczki na dyplomowanie zgodnie z rozporządzeniem z 2018 r.
 Pobierz (docx, 26,6 KB)

Komentarze

Mariola Wdowik, 2022-06-17, ocena:

naliza do teczki 4c

Podgląd treści

Opis i analiza sposobu realizacji wymagań, o których mowa w § 8 ust. 3 pkt 4b Rozporządzenia: Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej

W trakcie trwania mojego stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego dwukrotnie pełniłam funkcję przewodniczącej zespołu nauczycieli przedmiotów biologia – chemia. Zgodnie z §67 Statutu Szkoły IV Liceum Ogólnokształcącego w Kielcach nauczyciele danego przedmiotu lub bloków przedmiotowych, a także wychowawcy klas mogą tworzyć tzw. zespoły przedmiotowe. Pracą każdego zespołu kieruje przewodniczący powołany przez Dyrektora szkoły.

Do głównych zadań zespołu przedmiotowego należy w szczególności:

wybór programów nauczania, współdziałanie w ich realizacji i dostosowanie do możliwości uczniów,

opracowanie kryteriów oceniania uczniów oraz sposobów badania ich osiągnięć,

opiniowanie przygotowanych w szkole autorskich programów nauczania

ułatwienie wykonywania zadań stojących przed szkołą i nauczycielami

doskonalenie umiejętności indywidualnych

doskonalenie współpracy zespołowej

zapewnienie nauczycielom bezpośredniego wpływu na podejmowane decyzje

wymiana doświadczeń między nauczycielami

zwiększenia poczucia bezpieczeństwa nauczycieli.

Na początku każdego roku szkolnego Dyrektor powołuje przewodniczącego zespołu przedmiotowego, może to zrobić na wniosek osoby zainteresowanej pełnieniem tej funkcji. Ja sama zgłosiłam Dyrektorowi chęć pełnienia tej funkcji. Na pierwszym zebraniu członków zespołu w nowym roku szkolnym wspólnie opracowany był plan pracy zespołu na dany rok szkolny. W skład zespołu, któremu przewodniczyłam wchodzą nauczyciele biologii, przyrody i chemii z IV Liceum Ogólnokształcącego w Kielcach.

W planie pracy zespołu uwzględniane były następujące treści:

Plan pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (tj. z uczniem zdolnym, mającym trudności z danym przedmiotem, posiadającym opinie lub orzeczenie Poradni PP o specjalnych potrzebach kształcenia). Każdy z nauczycieli przedstawiał zakres swoich działań w pracy z uczniami

Plan pracy z uczniami przygotowującymi się do egzaminów zewnętrznych gimnazjalnego i maturalnego – harmonogram tych zajęć, ich tematyka, częstotliwość ich przeprowadzania

W ramach WDN planowany był udział w szkoleniach, kursach, spotkaniach metodycznych, spotkaniach z przedstawicielami wydawnictw, studia podyplomowe itp. Zapoznawałyśmy się z ofertą szkoleń SODMiDN i ŚCDN i planowałyśmy nasz udział w tych formach doskonalenia zawodowego. Starałyśmy się tak zawsze dobierać formy doskonalenia do aktualnych potrzeb szkoły, do potrzeb uczniów z jakimi pracujemy, do naszych indywidualnych preferencji i zainteresowań.

Plan zajęć otwartych w ramach Dni Otwartych Szkoły

Plan działań podejmowanych w ramach Tygodnia Promocji Zdrowia

Plan współpracy z uczelniami wyższymi m.in. UJK w Kielcach, UMCS w Lublinie

Plan współpracy ze Świętokrzyskim Centrum Onkologii; spotkania z lekarzami, udział uczniów ...