Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć dla 3-latków
Prowadzący: Katarzyna Mazur
Temat: Dzień Pluszowego Misia.
Cele ogólne:
Umożliwienie dzieciom przeżywania uroczystości przedszkolnych.
Kształtowanie postawy kulturalnego widza.
Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat.
Rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych i dotykowych.
Cele szczegółowe - dzieci:
Starają się skupić uwagę na krótkim wierszu czytanym przez nauczyciela.
Zauważają potrzebę dbania o zabawki.
Utrwalają wcześniej poznaną piosenkę.
Biorą udział w zabawach ruchowych.
Rozwijają sprawność manualną.
Poznają barwę, smak i zapach miodu.
Metody:
Oglądowa – pokaz
Słowna – rozmowa
Twórcza – zadań stawianych dziecku
Środki dydaktyczne:
Strój misia, zniszczony miś, igła i nitka, odtwarzacz i płyta CD, pluszowe misie, kserówki, kredki, opaski z wizerunkiem misia, czapka misia, naklejki, miód do degustacji.
Przebieg zajęcia:
Powitanie piosenką pt. ,,Wszyscy są”.
Zapoznanie dzieci przez nauczycielkę w stroju misia ze świętem obchodzonym
25 listopada. Krótkie omówienie wyglądu misia.
Przedstawienie misia ,,Tomka” przyniesionego przez nauczyciela do grupy przedszkolnej.
Wysłuchanie przez dzieci wiersza czytanego przez nauczyciela pt. ,,Naprawiamy misia”. Zwrócenie uwagi na dbanie i szanowanie zabawek.
,,Miś w przedszkolu”- przypomnienie i utrwalenie piosenki.
,,Miś”- zabawa ruchowa w kole integrująca grupę.
,,Stary niedźwiedź mocno śpi”- zabawa ruchowa w kole z użyciem czapki niedźwiedzia.
,,Ty i ja”- zabawa muzyczno-ruchowa w parach oraz z misiami przyniesionymi przez dzieci z domów.
,,Pluszowy miś”- ćwiczenie percepcji wzrokowo-ruchowej poprzez doklejanie brakujących części ciała misia oraz kolorowanie jego ubrania. Nagrodzenie dzieci za ich pracę naklejkami z wizerunkiem misia.
,,To co misie lubią najbardziej”- zapoznanie dzieci z barwą, zapachem i smakiem miodu.