Braki formalne w teczce na dyplomowanego - pomocy

rady, wskazówki, wymiana doświadczeń

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

fala75
Posty: 8
Rejestracja: 2011-05-11, 14:15
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: mazowieckie

Braki formalne w teczce na dyplomowanego - pomocy

Postautor: fala75 » 2012-07-05, 14:04

Może ktoś był w podobnej sytuacji i pomoże...
Złożyłam teczkę na dyplomowanie i dziś dostałam informację poleconym, czego mi tam brakuje no i się załamałam bo napisali mi, że brakuje mi wskazania efektów prawie w każdym opisywanym wymaganiu. Czytam te moje dokumenty i za każdym razem mam opisane efekty. Czy to możliwe, że zrobiłam to wszystko w złej formie, to znaczy opisywałam wszystko i od razu pisałam o efektach - jakby tak jednym ciągiem. Nie mam nigdzie podtematu, który by się nazywał "uzyskane efekty". Czy to możliwe, że nie wczytano się dokładnie w moje zapiski tylko stwierdzo no brak tak nazywajacego sie podpunktu i odesłano do poprawy? Zrozumiałabym gdyby zarzucono mi, że słabo opisałam jakiś jeden punkt ale wszystkie? Pewnie sobie pomyślicie, że wszystko marnie opisałam i jeszcze się dziwię...

Naprawdę nie wiem co mam zrobić opisywać to raz jeszcze od początku?

Dla przykładu w 4c pisałam między innymi o Olimpiadzie. Opisałam, że rozpropagowałam wiedzę o niej i w jaki sposób to robiłam, że przygotowywałam do niej uczniów i w jaki sposób, ze organizowałam etap szkolny a jeden raz nawet okręgowy. Opisałam tez dokładnie w tabelce ilu uczniów w ciągu mojego stażu brało udział w olimpiadzie i jakie mieli sukcesy (zawsze kilku było w półfinale a raz jeden został finalistą) porównując to ze znikomym udziałem uczniów w olimpiadzie przed moim się w nią zaangażowaniem. Czego tu kochani brakuje?

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Braki formalne w teczce na dyplomowanego - pomocy

Postautor: linczerka » 2012-07-05, 14:13

fala75 pisze:Nie mam nigdzie podtematu

Może to jest problemem? Po prostu popraw, wyeksponuj efekty i tyle.
fala75 pisze:Czy to możliwe, że nie wczytano się dokładnie w moje zapiski tylko stwierdzo no brak tak nazywajacego sie podpunktu i odesłano do poprawy?

Być może. Swoją drogą nie podejrzewam, że ktoś to czyta od deski do deski.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

fala75
Posty: 8
Rejestracja: 2011-05-11, 14:15
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: mazowieckie

Jwszcze jedno...

Postautor: fala75 » 2012-07-05, 19:01

Dzięki za odpowiedź.

A czy ktoś z Was pisał może opis i analizę bycia egzaminatorem? Napisałam do swojej teczki kiedy przeszłam szkolenie, że zdałam egzamin i zostałam wpisana na listę egzaminatorów a potem, że brałam udział w pracach OKE, ile prac sprawdziłam no i że dzięki temu lepiej potrafię konstruować testy, sprawdziany, a także schematy oceniania a zatem lepiej bede przygotowywać moich uczniów do matury. To wszystko oczywiście w ładniejszej i szerszej formie. No i napisali mi, że opisu i analizy "4b" brak! Co tu jeszcze można napisać? Jak to inaczej zrobić?

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Braki formalne w teczce na dyplomowanego - pomocy

Postautor: linczerka » 2012-07-05, 19:41

Trochę zmień. W opisie napisz o tym szkoleniu i pracach związanych ze zdobytymi uprawnieniami, a w analizie napisz, jakie zdobyłaś umiejętności i czemu Ci to służy.
"Lata świetlne" temu robiłam dyplomowanego, ale w analizie zawsze wysuwałam swoje wnioski. I dopisz, że szkolenie wyposażyło Cię w umiejętności konstruowania kluczy odpowiedzi i nauczyło kategoryzować kluczowe umiejętności uczniów. A we wniosku możesz napisać, że dzięki szkoleniu potrafisz konstruować testy do indywidualnych potrzeb uczniów (jednym słowem nie wrzucasz wszystkich do jednego wora). Wszak to potrafisz?
Ważne rzeczy wyeksponuj. "Upchane" w treść mogą nie rzucać się w oczy.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Braki formalne w teczce na dyplomowanego - pomocy

Postautor: edzia » 2012-07-08, 19:47

Panie z komisji koniecznie chcą widzieć w opisach słowo "efekty". Jak tego nie widzą, to myślą, że nie ma, a przecież nie będą czytać tego wszystkiego. Podkreślaj więc, wytłuszczając, np. "Efektem czegoś tam było coś tam".

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Braki formalne w teczce na dyplomowanego - pomocy

Postautor: iluka » 2012-07-26, 20:12

JEEEZU, jeszcze dziś mi się odbija to wbijanie na koniec każdego paragrafu CO TO DAŁO MNIE, UCZNIOM, SZKOLE I ŚRODOWISKU!!! pisz w kółko ,,w efekcie mojego działania UCZNIOWIE bla, bla, SZKOŁA bla, bla, RODZICE bla, bla.................,,
4b -opis i analiza musi zawierać efekty bycia egzaminatorem, nie wystarczy nim być

O, TA PANI MA BARDZO ŁADNIE ROZPISANE!
Opis i analiza ... Wykonywanie zadań egzaminatora oceniającego prace uczniów
ze ... Bycie egzaminatorem otworzyło przede mną szereg nowych zadań, ...
www.joanna.palinska.cal.pl/awans/pkt4b_ ... _zadan_egz - -

DO ROBOTY - DASZ RADĘ!
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

Julit
Posty: 31
Rejestracja: 2011-12-12, 23:36
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Braki formalne w teczce na dyplomowanego - pomocy

Postautor: Julit » 2012-08-23, 18:50

iluka
ma rację trzeba pisać:
opis i analiza .......
...............
.................
........

EFEKTY
Dla mnie
.................
.................
Dla dzieci/uczniów
................
................
.................
Dla szkoły/przedzkola
..................
.................

koma
Posty: 2552
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Braki formalne w teczce na dyplomowanego - pomocy

Postautor: koma » 2012-08-23, 20:26

iluka pisze:O, TA PANI MA BARDZO ŁADNIE ROZPISANE!

Tak właśnie - efekty dla...dla...bleble

Pisałam koleżance teczkę - wszystko miała, w namiarze, ale niewprawna dość w pisaniu.

Efekty jak malowane!! Na końcu, pogrubione.

Tylko że niestety - ja, nielubiąca sztampy i utartych wzorców - nie wydzieliłam tego Efekty dla...dla...
Miała na komisji dośc poważny zarzut: że nie podała efektów swojej pracy :shock:

Komisja nie czyta....ogląda tylko :mrgreen:
Czy pięknie podzielone...pogrubione...nazwane...

Julit
Posty: 31
Rejestracja: 2011-12-12, 23:36
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Braki formalne w teczce na dyplomowanego - pomocy

Postautor: Julit » 2012-08-24, 00:00

koma
ciekawe co by powiedzieli eksperci z komisji na twoje słowa... :D
że przeglądają, oglądają i nie są wnikliwi.

Ale tak nawiasem mówiąc, dla nas takie podejście komisji byłoby najmniej stresujące. :oops:

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: Braki formalne w teczce na dyplomowanego - pomocy

Postautor: Basiek70 » 2012-08-24, 00:57

nie straszcie dziewczyny
przede mną robienie tej teczki i już mi słabo
nienawidzę papierologii a do tego schematycznej
helpunku
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.
Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,
który jest tylko realistą."

Julit
Posty: 31
Rejestracja: 2011-12-12, 23:36
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Braki formalne w teczce na dyplomowanego - pomocy

Postautor: Julit » 2012-08-24, 20:26

:D :D :D
ja właśnie "dziubię" papierologię i powoli głupawki dostaję.
Opisywać każde działanie...
skoro one są dla mnie oczywiste to dlaczego tak trudno słowa przelać na papier?
I jeszcze tak by komisji się podobało. och......


Wróć do „Awans zawodowy nauczyciela”