eoine pisze:edzia napisał/a:
Aby uczyć w jakiejkolwiek szkole, trzeba być magistrem.
Nieprawda.
Aby uczyć w szkole podstawowej i gimnazjum wystarczy licencjat.
Masz rację, sprawdziłam w przepisach. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
maniakos pisze:W technikum do które niegdyś uczęszczałem uczy dwóch inżynierów w pełnym wymiarze czasowym. Rok lub dwa lata temu doszła nauczycielka po licencjacie.
Ale takie coś to już nie powinno mieć miejsca, chyba, że to nauczyciel tpz:
§ 2. 1. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w:
- zakładach kształcenia nauczycieli,
- placówkach doskonalenia nauczycieli,
- poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym specjalistycznych,
- bibliotekach pedagogicznych,
- wojewódzkich ośrodkach politechnicznych,
- szkołach pomaturalnych,
- szkołach policealnych,
- szkołach średnich ogólnokształcących,
- szkołach średnich zawodowych,
- liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych, technikach i szkołach policealnych, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. b-g ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zwanej dalej "ustawą",
posiada osoba, która legitymuje się dyplomem ukończenia:
1) studiów magisterskich na kierunku zgodnym lub zbliżonym z nauczanym przedmiotem lub rodzajem prowadzonych zajęć i posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studiów magisterskich w specjalności zgodnej lub zbliżonej z nauczanym przedmiotem lub rodzajem prowadzonych zajęć i posiada przygotowanie pedagogiczne albo
3) studiów magisterskich na kierunku innym niż nauczany przedmiot lub rodzaj prowadzonych zajęć, która ponadto posiada przygotowanie pedagogiczne i ukończyła studia podyplomowe z zakresu nauczanego przedmiotu lub rodzaju prowadzonych zajęć.
2. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela teoretycznych przedmiotów zawodowych w szkołach, o których mowa w ust. 1, posiada również osoba, która legitymuje się dyplomem ukończenia studiów wyższych zawodowych na kierunku (specjalności) zgodnym lub zbliżonym z nauczanym przedmiotem lub rodzajem prowadzonych zajęć i posiada przygotowanie pedagogiczne.