Praca domowa w klasach I-III (podstawówka)

czyli miejsce, w którym dyskutujemy o pracy w klasach I-III

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Fifiola
Posty: 29
Rejestracja: 2008-02-19, 15:37

Re: Praca domowa w klasach I-III (podstawówka)

Postautor: Fifiola » 2008-05-07, 12:34

Ja też jestem mamą pierwszaka. Nauczycielka NZ zadaje zadania, które syn odrabia w ciągu 20 minut. reszta należy do mnie: ćwiczymy czytanie, ortografię, liczenie. To daje dobre efekty, bo można spokojnie dziecku potłumaczyć co działo się w szkole, np. mnożenie rozpisać na dodawanie, pogłówkować, które działania można odwracać, które nie i co to w ogóle są działania, itp. Generalnie zabawa fajna, mało to czasochłonne.
Rozumiem, że nauczyciel nie ma na to czasu na lekcji, uczniów jest ponad 20. Zadania rzadko sprawdzane, ale mam to gdzieś, syn wie, że robi po to, żeby umieć.

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Praca domowa w klasach I-III (podstawówka)

Postautor: edzia » 2008-05-07, 15:09

Fifiola pisze:uczniów jest ponad 20
a u nas tylko 10 :wink:
Fifiola pisze:syn wie, że robi po to, żeby umieć
a mój z ogromną powagą pyta ,mnie, po co trzeba umieć czytać???????????? Do czego to potrzebne? :wink:

Fifiola
Posty: 29
Rejestracja: 2008-02-19, 15:37

Re: Praca domowa w klasach I-III (podstawówka)

Postautor: Fifiola » 2008-05-09, 10:03

Mój też pytał:). Ale jak nie umiał czegoś przeczytać w grze albo dorwał jakiś super komiks to się wymądrzałam :"Już teraz wiesz, po co się uczysz" :D
Pozdrawiam

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Praca domowa w klasach I-III (podstawówka)

Postautor: edzia » 2008-05-09, 10:37

Mojemu czytanie potrzebne jest na razie tylko do przeczytania programu telewizyjnego :evil:

Fifiola
Posty: 29
Rejestracja: 2008-02-19, 15:37

Re: Praca domowa w klasach I-III (podstawówka)

Postautor: Fifiola » 2008-05-09, 10:57

A jakie ma zainteresowania? Jeżeli ma konkretne można do nich dostosować kupowane książeczki. Może lubi np. Asterixa i Obelixa? To go zmotywuje do poczytania "dymków" w komiksach. Z facetami trzeba powoli i sposobem, wiem coś o tym :D

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Praca domowa w klasach I-III (podstawówka)

Postautor: edzia » 2008-05-09, 16:25

:D :D :D Asterixa i Obelixa to on lubi, a jeszcze bardziej Zorro :twisted: Niestety teksty z podręcznika go nudzą :? Ale dam radę, jakoś panuję nad tym :wink:
Tak tylko myślę, że skoro nie tylko on ma problemy z czytaniem i pisaniem, to ich pani mogłaby im zadawać stosowne zadania domowe, by sobie ćwiczyli. Nie każdy rodzić przypilnuje dziecko, a pani powinna...

Fifiola
Posty: 29
Rejestracja: 2008-02-19, 15:37

Re: Praca domowa w klasach I-III (podstawówka)

Postautor: Fifiola » 2008-05-13, 12:25

Jasne, że powinna, ale jak zada, a rodzic i tak nie dopilnuje?
Niestety z czytaniem jest tak, że nauczyciel powinien nauczyć techniki czytania. Natomiast chęć czytania i szacunek do książek powinni wpajać rodzice. Jak rodzic się nie wysili to żadne zadanie domowe nie pomoże.

marzenka1986
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-22, 18:05
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: łódzkie

Pytanko do nauczycieli w klasach I-III SZKOłY PODSTAWOWEJ

Postautor: marzenka1986 » 2008-09-26, 18:00

Witam!
Jestem nauczycielem stażystą, uczę języka angielskiego. Może jeszcze nie wiem jak dokładnie postępować w szkole? Wiem że może ten angielski nie jest najważniejszy, ale coś muszą robić. Ale czy napisanie dziecku w drugiej klasie w zeszycie brak pracy domowej to takie wielkie przestępstwo? Staram się wpisywać im brak pracy domowej lub książki, aby rodzice dopilnowali dziecko na następny raz. A tu wymówki bo pani pisze takie rzeczy. Piszcie jak wy postępujecie z takimi dziećmi gdy nie maja pracy domowej lub zapomną zeszytu, czy książki.
Pozdrawiam

luanne
Posty: 31
Rejestracja: 2008-08-22, 14:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Praca domowa w klasach I-III (podstawówka)

Postautor: luanne » 2008-09-26, 18:11

Ja stawiam dziecku minusik w dzienniku. Jest on jeszcze mały i to pewnie w większości wina rodziców,że nie spakowali dziecku podręcznika lub,że nie dopilnowali aby odrobił pracę domową...ale ostrzegam, że 5 minusów i wstawiam np uwagę,że uczeń nieprzygotowuje się do zajęc.

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Praca domowa w klasach I-III (podstawówka)

Postautor: dushka » 2008-09-26, 18:11

Ja od 1 klasy wpisywałam: brak zadania, zadanie niedokończone itd.

Nie ustępuj,wpisuj, bo potem, gdy dziecko idzie do 4 klasy, jest zdziwione, że trzeba regularnie przygotowywać sie do zajęć!

Powodzenia :)

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Praca domowa w klasach I-III (podstawówka)

Postautor: edzia » 2008-09-26, 18:46

dushka pisze:Nie ustępuj,wpisuj
Popieram, wpisuj. A jak nie pomoże to dla przykładu np. zostaw dziecko w kozie.

motylek8
Posty: 365
Rejestracja: 2008-02-04, 14:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Praca domowa w klasach I-III (podstawówka)

Postautor: motylek8 » 2008-09-26, 19:05

Ja też wpisuje za każdym razem. I nie rozumiem, o co rodzic może mieć pretensje.

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Praca domowa w klasach I-III (podstawówka)

Postautor: dushka » 2008-09-26, 19:06

No jak to, o co? O to, że nauczyciel wpisuje do zeszytu efekty braku zainteresowania rodzica dzieckiem.

marzenka1986
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-22, 18:05
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: łódzkie

Re: Praca domowa w klasach I-III (podstawówka)

Postautor: marzenka1986 » 2008-09-26, 19:51

Właśnie, ale zawsze wszystkiemu winni są nauczyciele.

smv
Posty: 143
Rejestracja: 2007-09-17, 18:53

Re: Praca domowa w klasach I-III (podstawówka)

Postautor: smv » 2008-09-26, 21:08

marzenka1986 pisze:Właśnie, ale zawsze wszystkiemu winni są nauczyciele.

no ja za brak pracy domowej RAZ daje ostrzezenie a za 2 raz to juz minus...
swoja droga to rodzice sa niepowazni, ale faktycznie czasami amja pretensje do Pana Boga ze jak mozna dziecku zadac prace domowa...


Wróć do „Edukacja wczesnoszkolna”