nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

ala.forum
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-31, 12:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: ala.forum » 2009-08-18, 18:49

tak wiem ze takie opinie i orzeczenia wydaje poradnia, nie musisz sie mądrzyć wielka pani oligo, a ta pani akurat kierowala tam kazde dziecko majace trudnosci w uczeniu sie zeby tylko bylo ich jak najwiecej - przynajmniej takie mielismy z innymi n-lami wrazenie. pracowalam tam wiec wiem, nie probuj mnie przekonac ze bylo inaczej.

i wiem ze wszelkie dyskalkulie itp to cos innego niz uposledzenie, pisalam ogolnie o opiniach i orzeczeniach.

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: dushka » 2009-08-18, 18:56

ala.forum pisze:tak wiem ze takie opinie i orzeczenia wydaje poradnia, nie musisz sie mądrzyć wielka pani oligo


Daruj sobie. Odpisałam wyłącznie na Twoje opinie. Napisałaś albo wielką bzdurę, albo nieścisłość, ustosunkowałam się.
I nigdzie Cię nie obraziłam, czego jak widać Ty nie potrafisz.

ala.forum
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-31, 12:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: ala.forum » 2009-08-18, 18:59

przeciez jestes wielka pania oligo

nie probuj komus wmawiac ze cos jest czarne jak jest białe, tylko tyle...wracaj do szydełkowania

motylek8
Posty: 365
Rejestracja: 2008-02-04, 14:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: motylek8 » 2009-08-18, 19:05

ala.forum pisze:noi czasem jak czytam te opinie i orzeczenia to u kazdego dziecka piszą to samo , stosuja chyba metode kopiuj wklej...a nie badaja dokladnie kazdego dziecka tak jak powinni

Tu się zgadzam - poza tym, że w każdej opinii jest to samo, to zdarza się nawet, że czasami pani z poradni zapomni zmienić co nieco i potem o dziewczynce jest napisane: "Chłopiec ma trudności z ..."

ala.forum
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-31, 12:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: ala.forum » 2009-08-18, 19:17

miwues
przepuścilam, bo przyszla do mnie pani oligofreno z dyrektorem i powiedzieli cos w stylu " dzis dostali papiery i musza przejsc", ja nie mialam nic do gadania, nie chcialam robic "na zlosc" dyrektorowi, a on sie bardzo uparł...wierz mi, ze nie bardzo miałam wyjscie i mozna powiedziec ze musialam to zrobic, choc bylo to wbrew moim zasadom
zdarzalo sie tak ze pani oligofreno mowila ze tej i tej dziewczynce musi "zrobic" papier ( czyli droga dushko skierowac do poradni na badania i naklonic panie z poradni do wyrobienia papierka) zeby w pewnej klasie byla okreslona liczna dzieci z uposledzeniem bo jak nie bedzie to wspomagacz nie bedzie mial godzin... szkolne realia!!!

ala.forum
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-31, 12:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: ala.forum » 2009-08-18, 19:46

pytanie do pani oligofreno dushka:
ile dzieci z uposledzeniem musi byc w klasie zeby byl n-l wspomagajacy, czy sa jakies przepisy okreslajace ilosc dzieci?
czy dzieci z uposledzeniem mozna zostawic na drugi rok, wiedzac ze i tak niczego sie nie nauczą???

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: dushka » 2009-08-18, 23:20

W klasie integracyjnej wcale nie musi być dziecko z upośledzeniem, by był wspomagający. To tak na marginesie. Poniżej temat o klasach integracyjnych - wystarczyło poszukać:

http://www.45minut.pl/forum/topics51/sz ... -vt143.htm



I tak, ucznia z upośledzeniem można zostawić.


A tak całkiem na marginesie.Alu, albo zmienisz ton rozmawiania ze mną, albo nie rozmawiamy.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: malgala » 2009-08-19, 06:26

ala.forum pisze:przeciez jestes wielka pania oligo

nie probuj komus wmawiac ze cos jest czarne jak jest białe, tylko tyle...wracaj do szydełkowania

Wypowiedzi w takim stylu nie są na tym forum tolerowane.

ala.forum
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-31, 12:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: ala.forum » 2009-08-19, 08:03

ojej sztywne panie nauczycielki wyluzujcie

ala.forum
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-31, 12:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: ala.forum » 2009-08-19, 08:05

dushka, skoro nie musi byc dziecka z uposledzeniem w klasie integ to kogo ma wspomagac taki nauczyciel ??? czy dzieci z dyskalkuliami itp tez potrzebuja n-la wspomagającego? z tego co wiem to nie...
Ostatnio zmieniony 2009-08-19, 08:29 przez ala.forum, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: malgala » 2009-08-19, 08:28

ala.forum pisze:skoro nie musi byc dziecka z uposledzeniem w klasie integ to kogo ma wspomagac taki nauczyciel ???

A nie pomyślałaś, że mogą być dzieci z niesprawnością ruchową, z niedosłuchem, niedowidzące, ...

ala.forum
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-31, 12:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: ala.forum » 2009-08-19, 08:31

niesprawnosc ruchowa, niedosluch itp to tez uposledzenia tylko fizyczne...dushka napisala ze nie musi byc dzieci z upośledzeniem...

ala.forum
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-31, 12:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: ala.forum » 2009-08-19, 08:32

dushka pisze:W klasie integracyjnej wcale nie musi być dziecko z upośledzeniem, by był wspomagający.[/i]


tak napisala, czy sie mylę?

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: malgala » 2009-08-19, 08:39

ala.forum pisze:czy dzieci z uposledzeniem mozna zostawic na drugi rok, wiedzac ze i tak niczego sie nie nauczą???

A czy w tym przypadku o niesprawność ruchową Ci chodziło?
Uproszczone pytanie, uproszczona odpowiedź.
Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
A tak na marginesie, to niedosłuch, niedowidzenie itp. to nie upośledzenie tylko niepełnosprawność.

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: Jolly Roger » 2009-08-19, 15:40

drogie panie mniej emocji,a więcej precyzji, bo mijacie się po drodze, a potem usiłujecie dorobić drugiej gębę.

dushko, praktyka istniejąca w twoim rejonie może być zupełnie nieprzystająca do tego co się dzieje gdzie indziej. Dlategoja wiem lepiej, bo u mnie tak jest nie jest argumentem. To samo tyczy się ali.

Teraz pracuję na wsi i przybywa nam co roku uczniów dysfunkcyjnych. Praca z panią pedagog utwierdziła w przekonaniu pewnych rodziców, ze "papierek" to przepustka. Co cwansi szukają sposobu na załapnie się na papierek. Gdy pracowałem w mieście była to już całkiem rozwinięta patologia. Do wsi też dociera. Taki system jest korzystny dla szkoły, bo można wyłudzić lepszy wynik egzaminu, a przecież jest "ranking szkół." Rodzice też się łapią na te pozorne przywileje.

Wrażenie zaświadczeń pisanych kopiuj/wklej istnieje, ale przy podobnych dysfunkcjach trudno napisać coś nowego. zwłaszcza, ze badanie to raptem kilka godzin testów wypełnianych zależnie od nastroju ucznia.

Przepuścić lub nie przepuścić to nie tylko sprawa nauczyciela. Różna jest polityka szkoły, różnie reagują dyrektorzy i środowisko. Owszem mozna się kopać z koniem, ale nie każdy lubi takie hobby.
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free


Wróć do „Języki obce”

cron