Jestem załamana.. kompletnie..

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

elizabethmorgan
Posty: 36
Rejestracja: 2009-09-08, 13:10
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: elizabethmorgan » 2009-09-08, 22:25

No dobra, to moze ktos mi jeszcze powie.. Nauczyciele w szkole byli przerazeni tym co trzeba podpisac, i w ogole wsolczuli mi ze mam klasy1-6 i musze tyyylllle przygotowac. Czy naprawde tego jest tak duzo do przygotowania?

Jak mam napisać moj system oceniania? Dopiero na internecie przeczytalam cos o wewnatrzszkolnym systemie oceniania- czy tak jak oceniam na anglielskim to to musi byc zgodne z tym wenwterznym systemem? Czy najpierw musze sie zapoznac z tym WSO i dopiero potem podac moje kryteria oceniania? Nie rozumiem co i jak..

Gdzie ten WSO znaje?

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: malgala » 2009-09-08, 22:30

edzia pisze:Do przedmiotów zawodowych są.

Do ogólnokształcących nie ma.

elizabethmorgan
Posty: 36
Rejestracja: 2009-09-08, 13:10
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: elizabethmorgan » 2009-09-08, 22:35

czyli co..?bo nadal nie wiem.. wydrukowac wszystko gotowe z wydawnictwa- rozklad materialu plus plan wynikowy i wreczyc to dyrektorce w piatek?

Aha.. u mnie rozklad materialu jest podzielony na unity- czy mam to zmienic i napisac tematami zajęć? Ile zajęc przygotowac skoro angielski jest 2 razy tygodniu?

U was tez sa wytyczne ze np musowo trzeba zrealizowac 30 tygodni ( chyba tygodni o ile dobrze pamietam) - a ogolnie to plan na 36 tygodni chyba..? ( tylko te 6 tygodni to na wypadek gdyby ktos zachorowal?

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: malgala » 2009-09-08, 22:43

elizabethmorgan pisze:Ile zajęc przygotowac skoro angielski jest 2 razy tygodniu?

Na realizację podstawy programowej w każdej klasie przewidziane są 32 tygodnie. Zaplanuj więc 64 tematy. pozostałe to nie na wypadek jakby ktoś zachorował tylko powtórki, sprawdziany, ewentualnie jakiś lekcja przepadnie.
Jak masz gotowe - drukuj. nie widzę sensu przepisywania. Doświadczony nauczyciel, nawet jak z gotowego korzysta, dostosuje go do swoich potrzeb, początkujący nie da rady.

elizabethmorgan
Posty: 36
Rejestracja: 2009-09-08, 13:10
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: elizabethmorgan » 2009-09-08, 22:50

Malgala, jak zaplanowac te tematy? Tak zeby zgadzaly sie z planem wynikowym? A co jezeli mam plan rozkladu zajec wydawnictwa ale nie wszystko co w nim jest chce uzyc? Bo np zbedne mi sie wydaja wierszyki- wg mnie ich za duzo i strata czasu- nie zdaze przez nie nauczyc innych rzeczy. Co jest najwazniejsze w tym wszystkim? Zeby zrealizowac podstawe programową? Czy tematy musza byc zgodne z rozkladem materialu? Czy np jak mam cos w rozkladzie materialu to moge to pominac w rozpisywaniu na tematy..?

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: malgala » 2009-09-08, 22:59

Rozpisane tematy to właśnie rozkład materiału. Musisz je tak zaplanować, żeby uwzględnić realizację podstawy programowej. Nową podstawę do szkoły podstawowej masz tu http://bip.men.gov.pl/men_bip/akty_praw ... _zal_2.pdf
Skup się w niej obecnie na klasie I i tak zaplanuj tematy, żeby osiągnąć to co jest tam wymienione.

elizabethmorgan
Posty: 36
Rejestracja: 2009-09-08, 13:10
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: elizabethmorgan » 2009-09-08, 23:08

Czyli dla klasy I: to:

Język obcy nowoŜytny. Wspomaganie dzieci w porozumiewaniu się z osobami, które
mówią innym językiem. Uczeń kończący klasę I:
1) rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje;
2) nazywa obiekty w najbliŜszym otoczeniu;
3) recytuje wierszyki i rymowanki, śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego;
4) rozumie sens opowiedzianych historyjek, gdy są wspierane obrazkami, gestami,
przedmiotami.


To jest ta podstawa? Ja myslalam ze bedzie bardzo konkretnie co uczen powinien znac ze np. liczyc do 10ciu, umiec to a to..A tu w sumie cztery ogolne punkty.. Czy cos przeoczylam?

elizabethmorgan
Posty: 36
Rejestracja: 2009-09-08, 13:10
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: elizabethmorgan » 2009-09-08, 23:10

Aha, czy jezeli mam klase IVtą to pisze plan rozkladowy zajec na jeden rok czy na cale trzy lata??

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: malgala » 2009-09-08, 23:22

elizabethmorgan pisze:To jest ta podstawa? Ja myslalam ze bedzie bardzo konkretnie co uczen powinien znac ze np. liczyc do 10ciu, umiec to a to..A tu w sumie cztery ogolne punkty.. Czy cos przeoczylam?

Nie wiem, czy przeoczyłaś. Nigdy nie zagłębiłam się w podstawę programową z języka. Na czytanie teraz też już siły nie mam. Jeżeli takie punkty są tam zawarte, to tematy zajęć dobierasz tak, aby po klasie pierwszej uczeń te umiejętności osiągnął. W zaplanowaniu tych tematów może być pomocny podręcznik.
elizabethmorgan pisze:jezeli mam klase IVtą to pisze plan rozkladowy zajec na jeden rok czy na cale trzy lata??

Plan wynikowy piszesz dla klasy (w tym przypadku IV). Za rok będą w klasie V i wtedy trzeba napisać do V.

elizabethmorgan
Posty: 36
Rejestracja: 2009-09-08, 13:10
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: elizabethmorgan » 2009-09-08, 23:47

Malgala dziekuje pieknie. Jestes super!

gwiazda1985
Posty: 2
Rejestracja: 2009-09-08, 23:53
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: podlaskie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: gwiazda1985 » 2009-09-09, 00:00

Nie mart sie ja tez jestem w tej samej sytuacji!!! ja jestem od polsskiego tez milion papierów do napisanie ale od czego zacząć i jak ???? kto to wie ......nie wiem jAK TO ZROBIE~~ mam umowe na kilka miesiecy (na zast epstwo) ale to praca nie dla mnie !!! wracamz pracy do roboty i to jeszcze za tak marne pieniazde ....pracowałam kiedyś ws klepie z cicuCHAMI I ZARABIAŁAM WIEĆEJ !!! A PO DRUGIE młodzież jest straszna - pracuej w gimnazjum!! szok .......

koma
Posty: 2552
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: koma » 2009-09-09, 00:43

elizabeth...na miłość boską! Malgala tu się dwoi i troi, ale dla Ciebie niewiele z tego wynika.
Masz przygotowanie pedagogiczne, ukończyłas zapewne kurs metodyki nauczania, ale nie znasz podstawowych terminów. Wymyślasz jakieś "plany rozkładu" - nie ma czegoś takiego.
Podstawowe terminy to:
- podstawa programowa
- program nauczania
- rozkład materiału/plan wynikowy (robisz jedno lub drugie, jak jest w zwyczaju w Twojej szkole.
Poznaj te terminy - gdzies tu o tym nawet jest, sama wczoraj pisałam.

Jak sugeruje malgala, dyrektor na pewno chce od Ciebie na piśmie stwierdzenia, że wybrany program nauczania jest zgodny z ministerialną podstawa programową. Wiem, że szkoły cos takiego robią. Moja nie.

1. Dowiedz sie od innych anglistek lub dyrektora szkoły, jaki program jest realizowany i na jakich podręcznikach u Ciebie sie pracuje. Powinno to być zadecydowane jeszcze w czerwcu.
2. Zajrzy na stronę wydawnictwa podręcznika, może tam znajdziesz gotowy rozkład lub plan wynikowy do wybranego w szkole programu nauczania i podręcznika.
Jeżeli nie znajdziesz w necie, poproś inne anglistki, na pewno maja z lat ubiegłych - niech Ci dadzą. Zwróć sie z tym też do swojego opiekuna stażu. Jesteś za młoda i nie masz doświadczenia, sama tego na pewno nie zrobisz!!! Lepiej skorzystać z dobrego "gotowca", niż samemu robić byle jaki dokument.
3. W szkole na pewno anglistki mają przedmiotowy system oceniania z angielskiego. Zapytaj i poproś o niego - sama nie zrobisz. Czasem ten dokument jest też na stronie wydawnictwa.

Wklejam z innego watku, bo może elizabeth sama nie znajdzie:
http://www.45minut.pl/forum/topics27/po ... vt5506.htm

Awatar użytkownika
dragonfly
Posty: 10
Rejestracja: 2009-09-02, 14:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski, Historia
Lokalizacja: lubuskie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: dragonfly » 2009-09-09, 09:03

gwiazda1985 pisze:Nie mart sie ja tez jestem w tej samej sytuacji!!! ja jestem od polsskiego tez milion papierów do napisanie ale od czego zacząć i jak ???? kto to wie ......nie wiem jAK TO ZROBIE~~ mam umowe na kilka miesiecy (na zast epstwo) ale to praca nie dla mnie !!! wracamz pracy do roboty i to jeszcze za tak marne pieniazde ....pracowałam kiedyś ws klepie z cicuCHAMI I ZARABIAŁAM WIEĆEJ !!! A PO DRUGIE młodzież jest straszna - pracuej w gimnazjum!! szok .......

Bez przesady. Młodzież w gimnazjum wcale nie jest taka straszna. Wystarczy być konsekwentnym, to nie podskoczą. Od początku walnąć z grubej rury i będzie spokój. Co do biurokracji, to niestety zgodzę się. Załamuje mnie ;)

Tak na marginesie - nie chcę być złośliwy, ale osoba nauczająca języka polskiego powinna staranniej posługiwać się słowem pisanym...

elizabethmorgan
Posty: 36
Rejestracja: 2009-09-08, 13:10
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: elizabethmorgan » 2009-09-09, 09:37

Jestem jedyna anglistka w szkole, wiec nie mam szansy zapytac kogos od angielskiego..

Osoba która pracowala przede mna, wg mnie zostawila taki balagan po sobie, ze ja nie wiem co z czym.. Ksiazka która powinna byc przerabiana w rok, byla robiona 3 lata.. I teraz mam uczyc IV klase w ksiazki która jest juz na wysokim poziomie, a oni za sobą mają ksiązkę z klasy pierwszej! ( a powinni w ciagu trzech lat przerobic 3 ksiązki). Jak tu sie nie wkurzac? Owszem, dostalam jakies rozklady materialu po poprzedniej osobie, z tym ze nie są z lat 2008/2009 tylko z lat 2007/2008- a wtedy angielski w niektorych klasach byl oparty na innych ksiazkach i bylo mniej godzin..

Dodatkowo, klasy 5,6 mają angielski w ramach jakiegos kólka- są zobowiazani chodzic na nie.

Jaki program nauczania mam wpisac skoro.. klasy IV ( które maja 2 godziny zajec i angielski jest jezykiem przewodnim) , V ( 1 godz w tyg angielskiego- kólko ( porzewodnim jezykiem jest niemiecki), VI ( 1 godz angielskiego-kólko (przewodnim jezykiem jest niemiecki) mają ksiązki z zupelnie trzech róznych wydawnictw? Nie wiem co mam z tym wszystkim zrobic, i przede wszystkim nie wiem jakie tresci podstawy programowej zostały zrealizowane przez ostatniego nauczyciela. Z tematów dzienników nie wiele wynika..

Wiec prosze cie nie pisz ze marudze, bo naprzwde nie moge sie z tym wszystkim polapac. Czuje sie jak jakies male zwierze w dzungli.

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 913
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: Andulencja » 2009-09-09, 18:48

elizabethmorgan, przestań się tak przejmować. Zdrowia szkoda.
Ja zrobiła bym tak:
1. Wydrukuj program nauczania ze strony danego wydawnictwa. Ja uczę z podręczników Longmana i Oxfordu, więc mam 2 programy.
2. Wydrukuj rozkłady materiału do danego podręcznika ze strony danego wydawnictwa. Ja wybieram te zapisane w Wordzie i w miejsce unitów wstawiam tematy. Zazwyczaj każdy rozdział podzielony jest na podrozdziały i ich tytuły mogą być twoimi tematami lekcji. Zostaw miejsce na uwagi i w czasie roku robisz sobie w swoich rozkładach poprawki - moja wizytatorka w tamtym roku chwaliła takie adnotacje - widać, e nauczyciel działa :)
3. Idziesz starą podstawą, więc nie musisz pisać swojego programu, czy dostosowywać starych. Jeśli dyrektor każe ci podpisać pisemko dot. programu, to podpisz.
I jeszcze raz - odetchnij głęboko i zacznij zakładać pancerz ochronny na skórę - będzie ci potrzebny. I pamiętaj - jesteś nowa i masz prawo popełniać błędy. Nie daj się zastraszyć. Trzymam kciuki. Głowa do góry :!:


Wróć do „Języki obce”

cron