To jeszcze jedno pytanie. Zapowiedzialam kartkowke..

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

tygrysica25
Posty: 49
Rejestracja: 2009-09-14, 18:32
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubuskie

Re: To jeszcze jedno pytanie. Zapowiedzialam kartkowke..

Postautor: tygrysica25 » 2009-09-18, 09:59

Przezywam, bo u mnie maja najgorsze oceny dzieci.. Kazdy nauczyciel skarzy sie ze nie ucza sie, ale i tak same piatki daja dzieciom.. Nie rozumiem.. Nie chce mi sie wierzyc ze dzieci ucza sie na innych przedmiotach i ze same piatki maja skoro u mnie tak kartkowke napisali.. Wybaczcie ale slowka typu:

matka, ojciec, mały, dzień dobry po poludniu, Pan, Pani zamęzna, ładny, mądry to chyba nie wielka filozofia..

Z drugiej strony wiem ze musze sie dostosowac do uczniów, bo inaczej zaczną mnie uwaac za ta która zle uczy..

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: To jeszcze jedno pytanie. Zapowiedzialam kartkowke..

Postautor: dushka » 2009-09-18, 10:03

A nie, nie. W takich podstawach NIE MUSISZ dostosować się do uczniów - to oni MUSZĄ się nauczyć. To są PODSTAWY. Nie wymagałaś od nich niczego ponad ich możliwości - przeciętny uczeń powinien napisać te słówka śpiewająco - pod warunkiem, że do zeszytu zajrzał. Gwarantuję ci, że tego nie zrobili.

Yoka
Posty: 1026
Rejestracja: 2008-04-28, 12:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: To jeszcze jedno pytanie. Zapowiedzialam kartkowke..

Postautor: Yoka » 2009-09-18, 10:11

w tej kwestii popieram Dushkę

tygrysica25
Posty: 49
Rejestracja: 2009-09-14, 18:32
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubuskie

Re: To jeszcze jedno pytanie. Zapowiedzialam kartkowke..

Postautor: tygrysica25 » 2009-09-18, 10:11

Z tym ze ta kartkówka byla z dwóch unitów ( słowek półtora kolumny A4)- mieli dwa dni na nauczenie sie)- z tym ze jakby byli na bieżąco z nauką to te dwa dni mieliby na nauke tylko slowek z ostatniej lekcji a wiec z jednego unitu ( pól strony A4). Nie wiem.. Boje sie ze jak zrobie nastepna kartkowke ze słowek to nic nie napisza znow i znow beda pały.. jak ja potem z tego oceny wystawie na semestr..?Czy dawać po każdej kartkówce mozliwosc poprawy? ( nie wyobrazam sobie tego bo wtedy to juz w ogole z materialem nie wyrobie sie..). Dodam ze chce robic kartkowki tak co 2-3 zajęcia- materialu jest duzo, słowek nowych duzo..

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: To jeszcze jedno pytanie. Zapowiedzialam kartkowke..

Postautor: dushka » 2009-09-18, 10:14

Hmmm półtorej kolumny A4 to sporo. Zrobiłabym tak: zapowiedz kartkówkę z tych samych słówek, dając im tydzień czasu. Zobaczysz, jak napiszą. I zapowiedz też, że będziesz pytała na bieżąco ze słówek z 3 ostatnich lekcji - ale tu pytać musisz faktycznie na każdej lekcji kogoś.

tygrysica25
Posty: 49
Rejestracja: 2009-09-14, 18:32
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubuskie

Re: To jeszcze jedno pytanie. Zapowiedzialam kartkowke..

Postautor: tygrysica25 » 2009-09-18, 10:18

Dushka u mnie w książce materiał jest tak ustalony i rozkład materiału ze co zajęcia bierze się jeden unit ( jeden unit to pół kolumny A4 slowek)...

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: To jeszcze jedno pytanie. Zapowiedzialam kartkowke..

Postautor: dushka » 2009-09-18, 10:21

Jakie masz książki?

tygrysica25
Posty: 49
Rejestracja: 2009-09-14, 18:32
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubuskie

Re: To jeszcze jedno pytanie. Zapowiedzialam kartkowke..

Postautor: tygrysica25 » 2009-09-18, 10:31

High Sky 1

b.hunter
Posty: 217
Rejestracja: 2007-10-31, 17:27
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: mazowieckie

Re: To jeszcze jedno pytanie. Zapowiedzialam kartkowke..

Postautor: b.hunter » 2009-09-18, 10:42

Sky high? i jak Ci się pracuje z tą księgą. bo u nas w szkole też się nad nią zastanawialiśmy ale wybraliśmy New English Zone. A co do tematu to ja teraz mam ten sam dylemat z 4 klasą i też niepotrzebnie zrobiłem dzieciakom kartkówkę ze slówek (wyszła strasznie) ale teraz mam do sprawdzenia drugą i po przeglądzie widzę duuużą poprawę. nigdy nie unikaj rozmów z rodzicami!!! ja przed pierwszymi konsultacjami też się strasznie bałem. rodzice z jednej klasy strasznie na mnie naskoczyli ale się wybroniłem i teraz mam spokój. no i tak jak jeden z przedmówców mówił oceniaj aktywnoćś: efekty piorunujące:P

tygrysica25
Posty: 49
Rejestracja: 2009-09-14, 18:32
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubuskie

Re: To jeszcze jedno pytanie. Zapowiedzialam kartkowke..

Postautor: tygrysica25 » 2009-09-18, 11:17

Powiem tak: książka ok- tak mi się wydaje ( cięzko cos wiecej stwierdzic bo nie mam porownania z innymi ksiązkami). Natmiast strasznie wolno idzie mi nauka z dziecmi z tej ksiązki ( maja duze braki..).

To jak z tymi kartkówkami? Musze oddac moje pso.. Wpisac ze.. kartkówki- jeden punkt za dobrze napisany wyraz tak jak sie pisze i 0,5 punkta za jeden błąd w wyrazie? Czy troche zmniejszych wymagania.. i dopuscic formę tak jak się mówi..?

kazmirz
Posty: 40
Rejestracja: 2009-09-02, 21:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: łódzkie

Re: To jeszcze jedno pytanie. Zapowiedzialam kartkowke..

Postautor: kazmirz » 2009-09-18, 11:30

tygrysica 25,

Też uczę ze Sky. Kto powiedział, że masz na jednej lekcji robić jeden rozdział? Ten rozkład materiału sama sobie napisałaś czy wydawnictwo? Realizujesz założenia wydawnictwa czy swoje? Dostosowujesz tempo pracy do możliwości poznawczych uczniów czy do nierealnych założeń kogoś tam?
Rozumiem, że masz ambicję nauczyć te dzieci czegoś i chwała ci za to. Ale nauczenie się póltora kolumny słówek dla dzieci o bardzo przeciętnych możliwościach, które nie są przyzwyczajone dopracy własnej i nie były testowane w ten sposób, może być na początku bardzo trudne. Jeśli upierasz się już przy tych kartkówkach z tłumaczeniem, to daj im szansę się poprawić. A najpierw wałkuj z nimi te słówka ile wlezie.
Większość sprawdzianów w I-III to łączenie, wykreślanie, dopisywanie. Dopiero około 3 klasy pojawiają się wymagania aby dziecko samodzielnie wpisło wyraz, ale i tak ma bodziec wizualny w postaci obrazka. Jak dzieciak do tej pory słyszał cały czas "mader" to gdy nie zarejestrował jeszcze formy pisanej(a zdarza się tak bardzo często), którą się mu machało przed oczami w I-III na wielkim kartonie to nie nie dziw się, że na kartkówce pisze ci tak jak słyszy. A jak ma orzeczone dys. to tym bardziej.
Ja osobiście nie uznaję wyrazów pisanych tak jak słyszy przez dyslektyków i stawiam 0p. Ale nie na początku 4 klasy!
Mam za to system plusów i minusów, którymi oceniam aktywność i zaangażowanie dzieci na lekcji. Dzieci chętnie pracują i są przeszczęśliwe gdy w końcu za 4 plusy dostają wymarzoną 5.

takasobie
Posty: 5
Rejestracja: 2009-08-14, 22:05
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: podkarpackie

Re: To jeszcze jedno pytanie. Zapowiedzialam kartkowke..

Postautor: takasobie » 2009-09-18, 11:35

tygrysica w PSO chyba nie trzeba aż tak dokładnie formułować wymagań (chodzi mi o te punkty na kartkówkach)

kazmirz
Posty: 40
Rejestracja: 2009-09-02, 21:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: łódzkie

Re: To jeszcze jedno pytanie. Zapowiedzialam kartkowke..

Postautor: kazmirz » 2009-09-18, 11:36

Tygrysico,
A czy musisz mieć to tak wyszczególnione w PSO.? Jak zapiszesz raz nie będziesz miała żednego pola do manewru. W PSO piszesz tylko za co i jak często oceniasz oraz w jakich formach. Czy dyr. kazała ci dokładnie opisać jak będziesz oceniać krtkówki? :crazy:
Jeśli nie, to nie wchodź w PSO w takie szczegóły. Każdą kartkówkę masz prawo oceniać wg. innych kryteriów.

tygrysica25
Posty: 49
Rejestracja: 2009-09-14, 18:32
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubuskie

Re: To jeszcze jedno pytanie. Zapowiedzialam kartkowke..

Postautor: tygrysica25 » 2009-09-18, 12:09

Dzieki kochani. W zasadzie nie wiem co mam objąc w pso.. Jezeli mialby ktoś swoje pso dla klas 1-3 i 4-6 to bardzo prosilabym o podeslanie..

tygrysica25@tlen.pl

Hanka87
Posty: 7
Rejestracja: 2009-09-10, 12:08
Kto: student
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: To jeszcze jedno pytanie. Zapowiedzialam kartkowke..

Postautor: Hanka87 » 2009-09-18, 13:02

dushka pisze:Hmmm półtorej kolumny A4 to sporo. Zrobiłabym tak: zapowiedz kartkówkę z tych samych słówek, dając im tydzień czasu. Zobaczysz, jak napiszą. I zapowiedz też, że będziesz pytała na bieżąco ze słówek z 3 ostatnich lekcji - ale tu pytać musisz faktycznie na każdej lekcji kogoś.


Popieram. Niekoniecznie musisz zawsze pytać na oceny. Możesz np. zanim zaczniesz nową lekcje powtarzać ostatnie słówka z cała klasa. A uczniów którzy się wyróżniają wiedzą możesz nagradzać plusami. A np. 10 plusów zamieniać na 5 z aktywności. (plusy mozna zapisywac na pierwszej stronie zeszytu ucznia, bo w dzienniku raczej za mało miejsca). Myślę, że nagradzanie bedzie bedziej motywujace do nauki niż jedynki.


Wróć do „Języki obce”