Jak postąpić?

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

edytka.mikulska
Posty: 93
Rejestracja: 2009-09-14, 15:50
Kto: student
Przedmiot: Biologia
Lokalizacja: śląskie

Jak postąpić?

Postautor: edytka.mikulska » 2010-03-22, 15:08

witam,
co zrobić z uczniem który zrobił na lekcji telefonem zdjęcie sprawdzianu i udostępnił uczniom z innych klas?

edytka.mikulska
Posty: 93
Rejestracja: 2009-09-14, 15:50
Kto: student
Przedmiot: Biologia
Lokalizacja: śląskie

Re: Jak postąpić?

Postautor: edytka.mikulska » 2010-03-22, 15:23

miwues pisze:Ucznia przykładnie ukarać, sprawdzian powtórzyć.


Koleżanka opowiadała, ze uczeń z gimnazjum zrobił zdjęcie sprawdzianu, bo chciał innym klasom pomoc. Sam nie wiedział wcześniej jakie będą pytania. Dostał ponoć 3-. Ona ułożyła dla innych klas nowe sprawdziany i wszyscy uczniowie byli zaskoczeni, ze są inne niż zwykle. A co zrobić jeśli taka sytuacja się powtórzy? To dla niej zbyt uciązliwe, by dla każdej klasy inne wersje układać.

edytka.mikulska
Posty: 93
Rejestracja: 2009-09-14, 15:50
Kto: student
Przedmiot: Biologia
Lokalizacja: śląskie

Re: Jak postąpić?

Postautor: edytka.mikulska » 2010-03-22, 15:35

miwues pisze:
edytka.mikulska pisze:A co zrobić jeśli taka sytuacja się powtórzy?

Tak porozmawiać z chłopakiem, żeby się nie śmiała powtórzyć.


Dziękuję. Oby taka sytuacją się nie powtórzyła.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Jak postąpić?

Postautor: malgala » 2010-03-22, 15:41

edytka.mikulska pisze:To dla niej zbyt uciązliwe, by dla każdej klasy inne wersje układać.

Przecież w tym samym czasie wszystkim klasom tego sprawdzianu nie robi. Nowy jest on tylko dla tej klasy, która pisze jako pierwsza. Pozostali przynajmniej częściowo pytania znają.
miwues pisze:edytka.mikulska napisał/a:
A co zrobić jeśli taka sytuacja się powtórzy?

Tak porozmawiać z chłopakiem, żeby się nie śmiała powtórzyć.

To po pierwsze, a po drugie - każdej klasie dawać inną wersję sprawdzianu.

edytka.mikulska
Posty: 93
Rejestracja: 2009-09-14, 15:50
Kto: student
Przedmiot: Biologia
Lokalizacja: śląskie

Re: Jak postąpić?

Postautor: edytka.mikulska » 2010-03-22, 15:44

malgala pisze:
edytka.mikulska pisze:To dla niej zbyt uciązliwe, by dla każdej klasy inne wersje układać.

Przecież w tym samym czasie wszystkim klasom tego sprawdzianu nie robi. Nowy jest on tylko dla tej klasy, która pisze jako pierwsza. Pozostali przynajmniej częściowo pytania znają.

pozostali znaja pytania w calosci jak sie zrobi zdjęcie

miwues pisze:edytka.mikulska napisał/a:
A co zrobić jeśli taka sytuacja się powtórzy?

Tak porozmawiać z chłopakiem, żeby się nie śmiała powtórzyć.


To po pierwsze, a po drugie - każdej klasie dawać inną wersję sprawdzianu.

Ona właśnie tak zrobiła, inna wersję dala. Dziękuje za odpowiedź.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Jak postąpić?

Postautor: malgala » 2010-03-22, 16:20

edytka.mikulska pisze:Ona właśnie tak zrobiła, inna wersję dala.

Ale tylko tym razem, a ja uważam, że tak powinno być zawsze. Przecież uczniowie sobie informacje przekazują, pamiętają niektóre pytania i częściowo kolejna klasa wie już jakie zadania na sprawdzianie będą.

edytka.mikulska
Posty: 93
Rejestracja: 2009-09-14, 15:50
Kto: student
Przedmiot: Biologia
Lokalizacja: śląskie

Re: Jak postąpić?

Postautor: edytka.mikulska » 2010-03-22, 16:46

malgala pisze:
edytka.mikulska pisze:Ona właśnie tak zrobiła, inna wersję dala.

Ale tylko tym razem, a ja uważam, że tak powinno być zawsze. Przecież uczniowie sobie informacje przekazują, pamiętają niektóre pytania i częściowo kolejna klasa wie już jakie zadania na sprawdzianie będą.


Zapewne masz racje. Moja znajoma tez tak twierdzi.

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Jak postąpić?

Postautor: edzia » 2010-03-22, 22:12

A ja zapytam przewrotnie:
A dlaczego uczeń ma nie znać pytań na sprawdzian? :)

konrad86
Posty: 205
Rejestracja: 2009-01-06, 18:18
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Jak postąpić?

Postautor: konrad86 » 2010-03-23, 07:32

Może znać. Trzeba tylko uważać, aby nie podrzucił na sprawdzianie gotowca lub nie ściągał z przygotowanej ściągi.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Jak postąpić?

Postautor: vuem » 2010-03-23, 20:32

edzia pisze:A dlaczego uczeń ma nie znać pytań na sprawdzian? :)


A czy TY je podajesz?

Czy podajesz te np. 5 pytań, które zadajesz podczas sprawdzianu?

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Jak postąpić?

Postautor: edzia » 2010-03-23, 21:07

Daję zagadnienia lub zakres materiału. Więc mądry uczeń wie, jakich pytań może się spodziewać.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Jak postąpić?

Postautor: vuem » 2010-03-24, 06:47

edzia pisze:Daję zagadnienia lub zakres materiału.


To oczywiste, mamy nawet obowiązek poinformować o zakresie materiału sprawdzanego w danej pracy klasowej, a wątek dotyczy przekazania komuś pytań żywcem skopiowanych ze tego sprawdzianu.

katty
Posty: 431
Rejestracja: 2008-05-14, 12:53
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Jak postąpić?

Postautor: katty » 2010-03-24, 21:19

miwues pisze:
edytka.mikulska pisze:A co zrobić jeśli taka sytuacja się powtórzy?

Tak porozmawiać z chłopakiem, żeby się nie śmiała powtórzyć.


Miwues, przepraszam, ale w każdym wątku dotyczącym niewłaściwego zachowania uczniów dajesz podobne komentarze, które dla osoby proszącej o pomoc nijak pomocne nie są. Może dla odmiany uchylisz nam rąbek tajemnicy, JAK się rozmawia z uczniem, żeby sytuacja nie śmiała się powtórzyć?

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Jak postąpić?

Postautor: vuem » 2010-03-25, 06:56

katty pisze:JAK się rozmawia z uczniem, żeby sytuacja nie śmiała się powtórzyć?


Wg mnie to zależy od osoby, od tego, na czym jej, czy jemu zależy, przed czym/kim czuje respekt, czy nawet czego lub kogo się obawia.

Zbyt chyba zindywidualizowany problem, by dawać bardzo ogólne rady, aczkolwiek miwues podał jedną z Wielkich Prawd, której nie sposób odrzucić. :wink:

edytka.mikulska
Posty: 93
Rejestracja: 2009-09-14, 15:50
Kto: student
Przedmiot: Biologia
Lokalizacja: śląskie

Re: Jak postąpić?

Postautor: edytka.mikulska » 2010-03-30, 12:18

vuem pisze:
katty pisze:JAK się rozmawia z uczniem, żeby sytuacja nie śmiała się powtórzyć?


Wg mnie to zależy od osoby, od tego, na czym jej, czy jemu zależy, przed czym/kim czuje respekt, czy nawet czego lub kogo się obawia.

Zbyt chyba zindywidualizowany problem, by dawać bardzo ogólne rady, aczkolwiek miwues podał jedną z Wielkich Prawd, której nie sposób odrzucić. :wink:


Dziękuję


Wróć do „Problemy dydaktyczno-wychowawcze”