Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Szkoła Podstawowa Nr 113
Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Nr 1
ul.Zemska 16c
54-438 Wrocław
Temat projektu: Najciekawsze pomniki Wrocławia
Autor: mgr Jarosław Grytka
Wrocław Listopad 2007 r.
II. SPIS TREŚCI:
I. Metryczka informacyjna……………………str.1
II. Spis treści...…………………………………str.2
III. Koncepcja programu………………………..str.3
IV. Adresat programu………………………… str.4
V. Wykaz celów ogólnych i szczegółowych….str.5
VI. Metody pracy………………………………str.6
VII. Etapy pracy nad projektem…………………str.7
1.Przygotowanie projektu.
2.Wybór tematu.
3.Planowanie działań.
4.Działanie.
5.Prezentacja i ocena projektu.
VIII. Ewaluacja projektu………………………str.9
1.Kryteria do samooceny pracy w grupie.
2. Ankieta do samooceny ucznia.
3. Arkusz oceny raportu projektu:
IX. Literatura………………………………….str.11
III. Koncepcja programu.
Projekt edukacyjny „Najciekawsze pomniki Wrocławia” powstał z myślą o uczniach klas VI Szkoły Podstawowej, którzy interesują się historią. Chciałem, aby moi wychowankowie poszerzyli swoja wiedzę na temat Wrocławia i kształtowali swoje umiejętności komunikacyjne, podejmowanie decyzji, planowanie i organizowanie pracy oraz samoocenę swojej pracy.
W ramach tego projektu również będą doskonalić umiejętności w Technologii Informacyjnej.:
będą korzystać z Internetu, wykonają prezentację „Najciekawszych pomników Wrocławia”.
Projekt będzie składał się z etapów: planuję zebranie dokumentacji, następnie wykonanie wystawy i prezentacji, wybranie obiektu do zaadoptowania, uroczysta adopcję zabytku, znalezienie sponsorów do odnowy zabytku, współpracę z mediami, i społecznością lokalną.
Czas trwania projektu planuję od listopada 2007 do maja 2009r.
IV. Adresat programu.
Projekt edukacyjny będzie realizowany w ramach programu organizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej prowadzony wspólnie z Narodowym Centrum Kultury w ramach Programu Operacyjnego ”Patriotyzm jutra” Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Fundacją im. Leopolda Kronenberga pod tytułem :
„Ślady Przeszłości – uczniowie adoptują zabytki”) przeznaczony jest dla uczniów klas szóstych Szkoły Podstawowej. Szkoła Podstawowa Nr 113 Zespołu szkolno-Przedszkolnego Nr 1znajduje się przy ulicy Zemskiej 16c we Wrocławiu. Projekt pt „ Najciekawsze Pomniki Wrocławia” będzie prowadzony przeze mnie
w ramach koła historycznego oraz pracy domowej przez uczniów zafascynowanych historią i chcący poznać ślady przeszłości miasta Wrocławia na wybranych pomnikach naszego miasta.
V. Wykaz celów ogólnych i szczegółowych.
Do ogólnych celów, do osiągnięcia których należy dążyć, realizując program:
➢ Zainteresowanie uczniów edukacją regionalną.
➢ Rozwijanie umiejętności efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie.
➢ Zainteresowanie bezpośrednim kontaktem ze sztuką (rzeźbą, fotografią, rysunkiem.)
➢ Przyjmowanie odpowiedzialności za uczenie się.
Do celów szczegółowych zaliczyć możemy:
➢ Umiejętność zbierania dokumentacji pomników
( źródła, albumy, zdjęcia, artykuły z gazet, wywiady).
➢ Umiejętność wykonywania rysunków pomników w ich obecnym otoczeniu pejzażu miejskiego.
➢ Umiejętność swobodnego wypowiadania i prezentowania swojej pracy.
➢ Kształcenie umiejętności wykorzystywania TI w swojej ...