Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
masiulki, 2011-10-13
Przydatne, bo robię to pierwszy raz. Dziękuję!
Zespół Szkół Nr 1
w Ostrowi Mazowieckiej
PROGRAM NAPRAWCZY Z MATEMATYKI
DO REALIZACJI W KLASACH KOŃCZĄCYCH SIĘ
EGZAMINEM MATURALNYM
DIAGNOZA
W dniu 14 września 2005 roku na Radzie Pedagogicznej pan dyrektor zapoznał nauczycieli z wynikami egzaminu maturalnego przeprowadzonego w naszej szkole w sesji wiosennej 2005 roku.
Po przeanalizowaniu wyników egzaminu maturalnego z matematyki okazało się, że większość uczniów przystępujących do tego egzaminu nie zdała go. Zaistniała konieczność napisania i wprowadzenia programu naprawczego. Objęci tym programem będą uczniowie wszystkich klas: liceów ogólnokształcących, liceów profilowanych, techników.
PROGRAM NAPRAWCZY
I. Cele programu:
1) Podniesienie efektów kształcenia z matematyki - większa zdawalność uczniów przystępujących do egzaminu maturalnego.
2) Systematyczne utrwalanie nabytych wiadomości i umiejętności.
3) Kształtowanie u uczniów umiejętności analizowania zadań maturalnych.
4) Praca z uczniem deklarującym zdawanie matematyki na egzaminie maturalnym.
II. Sposoby realizacji celów:
Ad. 1.
• Zmiana podręcznika w klasach I (podręcznik zawiera dużą liczbę zadań, których rozwiązanie pomoże sprostać wymaganiom egzaminacyjnym np po każdym dziale są zadania uzupełniające dające możliwość rozwiązywania różnorodnych zadań bez dodatkowego zakupu zbioru zadań)
• Udostępnianie uczniom klas maturalnych arkuszy egzaminacyjnych do samodzielnego rozwiązywania.
• Szczegółowe zapoznanie uczniów z opisem wymagań egzaminacyjnych (informator maturalny dostępny w bibliotece szkolnej , strony internetowe www.cke.edu.pl; www.oke.krakow.pl ).
• Poprawienie frekwencji uczniów na lekcjach matematyki (stały kontakt z wychowawcą i rodzicami – „dni otwarte” w każdą pierwszą środę miesiąca).
Ad. 2.
• Na lekcjach powtórzeniowych kończących poszczególne działy uwzględniać zadania analogiczne do zadań maturalnych.
• Na zajęciach lekcyjnych rozwiązywanie przykładowych zadań maturalnych z aktualnie przerabianego materiału.
• Udział uczniów w kole matematycznym.
• Udział uczniów w konkursach i olimpiadach.
• Zachęcanie uczniów do samodzielnego rozwiązywania zadań problemowych.
Ad. 3.
• Podniesienie wyników z próbnego egzaminu maturalnego po klasie II (egzamin dla osób chętnych).
• Zorganizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów klas maturalnych, na których będą analizowane arkusze egzaminacyjne.
• Udostępnianie uczniom modeli odpowiedzi do arkuszy maturalnych.
• Zapoznawanie uczniów ze schematami oceniania zadań maturalnych.
Ad. 4.
• Dawanie uczniom do samodzielnego rozwiązywania zadań z arkuszy egzaminacyjnych (od klasy I zgodnie z posiadanymi wiadomościami ucznia).
• Indywidualne omawianie błędów i nie rozwiązanych zadań z arkuszy egzaminacyjnych na stałych cotygodniowych konsultacjach nauczycieli uczących matematyki.
• Podanie uczniom stron internetowych zawierających arkusze egzaminacyjne z matematyki. (np. www.cke.edu.pl; www.oke.waw.pl)
• Udostępnianie materiałów związanych z egzaminem maturalnym (książki z zestawami maturalnymi).
• Poprawienie frekwencji na zajęciach pozalekcyjnych przygotowujących do matury (w roku szkolnym 2004/2005 na zajęcia fakultatywne z matematyki sporadycznie uczęszczała młodzież zdająca „Nową Maturę”)
III. Kryteria sukcesu:
Ad. 1.
- Większa liczba uczniów zdaje maturę ...