Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ula_w, 2008-02-14, ocena:
Bardzo praktyczne gry, bardzo wzbogaciły moje lekcje, uczniowie zadowoleni. Dziękuję za Tę pozycję.
olanoc1, 2009-01-31
Gry bardzo mi się podobają. Sprawdzę to jeszcze wśród moich uczniów.
kela117117, 2010-03-14
bogaty materiał, do wykorzystania na kilku lekcjach, dziękuję, bo na pewno wzbogacą mój warsztat pracy
GRY DYDAKTYCZNE
NA LEKCJACH MATEMATYKI
Przedstawiam zestaw przykładowych gier dydaktycznych, który pozwoli w ciekawy sposób zorganizować lekcje matematyki.
Gry matematyczne:
• stymulują wyobraźnię przestrzenną,
• rozwijają umiejętność współpracy w grupie,
• ćwiczą koordynację wzrokowo-ruchową, koncentrację i precyzję ruchów,
• rozwijają kreatywność, zdolności twórcze,
• rozwijają umiejętność logicznego myślenia,
• ćwiczą i doskonalą koncentrację uwagi, wytrwałość,
• rozwijają i wzmacniają więzi między uczniami,
• uczą rozumienia instrukcji słownych i rysunkowych oraz przetwarzania ich na czynności manualne,
• kształcą posługiwanie się językiem matematycznym.
Gra dydaktyczna nr 1
Domino matematyczne (potęgi)
Grę rozgrywamy w zespołach kilkuosobowych, rozkładając wszystkie części domina na stole w ten sposób, by napisy umieszczone na nich były widoczne dla wszystkich uczestników.
Rozpoczynamy grę, układając element z napisem START.
Gracze kolejno dokładają elementy domina tak, aby do boku z działaniem dołożyć bok prostokąta z liczbą będącą wynikiem z danego potęgowania lub odwrotnie – do liczby dopasowują działanie o tej samej wartości.
Za każdy prawidłowo wyłożony element gracz otrzymuje dwa punkty. Za nieprawidłowy wybór kartki gracz traci punkt.
Gra zostaje zakończona w momencie wyłożenia ostatniego elementu z napisem KONIEC.
Wygrywa osoba, która uzyska największą liczbę punktów.
|START |81 |[pic] |169 |
|[pic] |[pic] |1000 |256 |
|[pic] |[pic] |196 |[pic] |
|3 |[pic] |125 |[pic] |
|27 |100 |[pic] |[pic] |
|64 |[pic] |32 |16 |
|[pic] |121 |[pic] |36 |
|[pic] |625 |[pic] |216 |
|[pic] |[pic] |225 |9 |
|[pic] |[pic] |1 |[pic] |
|25 |49 |[pic] |KONIEC |
Gra dydaktyczna nr 2
Domino matematyczne (jednostki długości)
| | | | |
|450 cm |9 cm |30 cm |15 dm |
| | | | |
|80 cm |500 cm |90 cm |80 mm |
| | | | |
|8 cm |30 mm |4 dm |2 cm |
| | | | |
|20 mm |2 dm |3 cm |400 cm |
| | | | |
|600 cm |3 m |150 cm |7 m |
| | | | |
|600 mm |8 dm |50 mm |9 dm |
| | | | |
|5 cm |3 dm |90 mm |6 m |
| | | | |
|20 cm |5 m |6 dm |8 cm |
| | | | |
|30 dm |40 cm |40 dm |180 mm |
| | | | |
|18 cm |80 mm |45 dm |700 cm |
Gra dydaktyczna nr 3
Domino matematyczne (dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych)
| |13 + 25,5 |58,03 – 39,786 |
| | | |
| | | |
|117,4 | | |
| | | |
| | | |
|Ściany boczne graniastosłupa prostego są prostokątami. |Podstawą sześcianu jest sześciokąt. |Sześcian |
| | |to prostopadłościan, którego wszystkie ściany są kwadratami. |
|Wielokąt foremny to taki wielokąt, który ma wszystkie boki równe oraz |Prostopadłościan |Graniastosłup, który ma 3 ściany boczne to graniastosłup trójkątny. |
|jednakowe miary kątów. |ma 12 | |
| |wierzchołków. | |
|Graniastosłup pięciokątny ma 5 |Graniastosłup, który |Z jednego wierzchołka graniastosłupa wychodzą 3 krawędzie. |
|ścian bocznych. |ma 9 krawędzi to graniastosłup trójkątny. | |
|Podstawą |Sześcian ma 12 krawędzi. |Graniastosłup, którego ...