Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
agusiazet, 2008-02-27
Jestem rozczarowana!
Scenariusz plastycznego zajęcia biblioterapeutycznego
Temat:,, Mrok i jego przyjaciele”.
Prowadząca: Alina Knapczyk.
Liczba uczestników: 10 osób.
Czas trwania zajęcia: 60 minut.
Miejsce zajęcia: czytelnia w bibliotece szkolnej.
Cele: -dawanie wsparcia i wzmocnienia przez okazywanie przyjaźni,
-uczenie się innego myślenia o ciemności, odkrywanie innego świata,
-kreowanie pogodnego nastroju,
-wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa.
Metody: słowne, czynne, oglądowe.
Formy: indywidualna, grupowa.
Środki dydaktyczne: kartki, sztalugi, węgiel drzewny, karty oceny nastroju, płyta CD z muzyką Vivaldiego „Cztery pory roku”.
Przebieg zajęcia:
I
• Powitanie dzieci na kolejnym zajęciu biblioterapeutycznym.
• Zabawa w kole „Iskierka” wprowadzająca miły nastrój.
II
• Słuchanie fragmentu bajki M. Molickiej „Mrok i jego przyjaciele”.
• Rozmowa z dziećmi o głównym bohaterze- chłopcu, który boi się ciemności i o jego przyjaciołach.
• Rysowanie węglem na sztalugach najlepszego przyjaciela chłopca- cienia, (podczas rysowania włączona muzyka Vivaldiego).
III
• Nadanie imienia narysowanemu przyjacielowi, opowiadanie o nim.
• Badanie samopoczucia dzieci kartą mierzenia nastroju.
• Podziękowanie za udział w zajęciu i zaproszenie na następne.