Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Leja
Data publikacji
2008-03-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
490

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Arkusz hospitacji diagnozującej. Temat: Bryły obrotowe - lekcja utrwalająca.
 Pobierz (pdf, 116,7 KB)

Podgląd treści

ARKUSZ HOSPITACJI DIAGNOZUJĄCEJ

KLASA III a
EDUKACJA Matematyka
TEMAT: BRYŁY OBROTOWE-LEKCJA UTRWALAJĄCA
DATA
NAUCZYCIEL Małgorzata Leja

CELE:

-przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego pod kątem standardu wykorzystanie
wiedzy w praktyce,
-zaprezentowanie wiedzy, umiejętności uczniów na temat brył obrotowych-utrwalenie,
-indywidualizacja pracy z uczniem,

Wiedza:
-uczeń potrafi podać wzory na objętość walca i stoŜka, a takŜe na pole powierzchni
całkowitej brył(zad. l.)

Umiejętności:
-uczeń rozwiązuje zadanie z wykorzystaniem wzoru na objętość walca (zad.2.),
- uczeń rozwiązuje zadanie z wykorzystaniem wzoru na pole powierzchni walca (zad. 5),
-uczeń rozwiązuje zadanie z wykorzystaniem wzoru na objętość stoŜka (zad.6.),
-uczeń rozwiązuje zadanie z wykorzystaniem wzoru na pole powierzchni stoŜka (zad. 8),
- uczeń rozwiązuje bardziej skomplikowane zadanie z wykorzystaniem wzorów na objętości
i pola powierzchni brył obrotowych (zad.3,4,7,9,10)

Postawy:
-przestrzeganie przyjętych reguł (arkusz zasad przygotowany przez nauczyciela),
-umiejętna praca w grupie,

Metody:

-praca w grupie- indywidualizacja pracy z uczniem
-prezentacja wyników pracy uczniów w formie arkusza z rozwiązaniami grupy

Pomoce dydaktyczne:

zestaw przygotowanych przez nauczyciela zadań, arkusze
na gotowe rozwiązania zadań, -zestaw zasad

DIAGNOZA OSIĄGNIĘTEGO PRZEZ UCZNIÓW POZIOMU OCZEKIWAŃ
HOSPITACYJNYCH (diagnoza nauczyciela):

Uczeń zna:

uczeń potrafi podać wzory na objętość walca i stoŜka, a takŜe na pole powierzchni
całkowitej brył-.....%

Uczeń potrafi:
- uczeń rozwiązuje zadanie z wykorzystaniem wzoru na objętość walca-.....%
- uczeń rozwiązuje zadanie z wykorzystaniem wzoru na pole powierzchni walca-.....%
-uczeń rozwiązuje zadanie z wykorzystaniem wzoru na objętość stoŜka-.....%
-uczeń rozwiązuje zadanie z wykorzystaniem wzoru na pole powierzchni stoŜka-.....%
- uczeń rozwiązuje bardziej skomplikowane zadanie z wykorzystaniem wzorów na objętości
i pola powierzchni brył obrotowych-.....%

Emocjonalne zaangaŜowanie:
-uczeń postępuje według przyjętych zasad,
-umiejętna praca w grupie,

ZAPROJEKTOWANIE DALSZYCH DZIAŁAŃ (naleŜy określić zadania, sposoby
realizacji, terminy, środki):

-kształcenie umiejętności przekształcania wzorów w czasie godzin lekcyjnych, a takŜe zajęć
wyrównawczych (cały rok)

Podpis dyrektora

Podpis nauczyciela

ZESTAW ZADAŃ DLA UCZNIÓW KLASY III
TEMAT: BRYŁY OBROTOWK

Zad. l. Zapisz na kartce A-4 wzory na:

a) objętość i pole powierzchni walca
b) objętość i pole powierzchni stoŜka
Wyjaśnij, co znaczą litery we wzorach np. r-?

Zad.2. Oblicz objętości walców.

a) b)

Zad.3. Obracamy 2 jednakowe prostokąty o wymiarach 5cmx6cm. jeden wokół
dłuŜszego boku. drugi wokół krótszego boku. Który z powstałych walców ma większą
objętość ?

Zad.4. Walec ma wysokość l0cm. a jego objętość wynosi 360 Πcm³.Jaką średnicę ma
podstawa tego walca?

Zad.5. Oblicz
walców:

pola

powierzchni

a) b)

Zad.6. Oblicz objętości stoŜków:

a) b)

Zad. 7. objętość stoŜka o wysokości ...