Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ARKUSZ HOSPITACJI DIAGNOZUJĄCEJ
KLASA III a
EDUKACJA Matematyka
TEMAT: BRYŁY OBROTOWE-LEKCJA UTRWALAJĄCA
DATA
NAUCZYCIEL Małgorzata Leja
CELE:
-przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego pod kątem standardu wykorzystanie
wiedzy w praktyce,
-zaprezentowanie wiedzy, umiejętności uczniów na temat brył obrotowych-utrwalenie,
-indywidualizacja pracy z uczniem,
Wiedza:
-uczeń potrafi podać wzory na objętość walca i stoŜka, a takŜe na pole powierzchni
całkowitej brył(zad. l.)
Umiejętności:
-uczeń rozwiązuje zadanie z wykorzystaniem wzoru na objętość walca (zad.2.),
- uczeń rozwiązuje zadanie z wykorzystaniem wzoru na pole powierzchni walca (zad. 5),
-uczeń rozwiązuje zadanie z wykorzystaniem wzoru na objętość stoŜka (zad.6.),
-uczeń rozwiązuje zadanie z wykorzystaniem wzoru na pole powierzchni stoŜka (zad. 8),
- uczeń rozwiązuje bardziej skomplikowane zadanie z wykorzystaniem wzorów na objętości
i pola powierzchni brył obrotowych (zad.3,4,7,9,10)
Postawy:
-przestrzeganie przyjętych reguł (arkusz zasad przygotowany przez nauczyciela),
-umiejętna praca w grupie,
Metody:
-praca w grupie- indywidualizacja pracy z uczniem
-prezentacja wyników pracy uczniów w formie arkusza z rozwiązaniami grupy
Pomoce dydaktyczne:
zestaw przygotowanych przez nauczyciela zadań, arkusze
na gotowe rozwiązania zadań, -zestaw zasad
DIAGNOZA OSIĄGNIĘTEGO PRZEZ UCZNIÓW POZIOMU OCZEKIWAŃ
HOSPITACYJNYCH (diagnoza nauczyciela):
Uczeń zna:
uczeń potrafi podać wzory na objętość walca i stoŜka, a takŜe na pole powierzchni
całkowitej brył-.....%
Uczeń potrafi:
- uczeń rozwiązuje zadanie z wykorzystaniem wzoru na objętość walca-.....%
- uczeń rozwiązuje zadanie z wykorzystaniem wzoru na pole powierzchni walca-.....%
-uczeń rozwiązuje zadanie z wykorzystaniem wzoru na objętość stoŜka-.....%
-uczeń rozwiązuje zadanie z wykorzystaniem wzoru na pole powierzchni stoŜka-.....%
- uczeń rozwiązuje bardziej skomplikowane zadanie z wykorzystaniem wzorów na objętości
i pola powierzchni brył obrotowych-.....%
Emocjonalne zaangaŜowanie:
-uczeń postępuje według przyjętych zasad,
-umiejętna praca w grupie,
ZAPROJEKTOWANIE DALSZYCH DZIAŁAŃ (naleŜy określić zadania, sposoby
realizacji, terminy, środki):
-kształcenie umiejętności przekształcania wzorów w czasie godzin lekcyjnych, a takŜe zajęć
wyrównawczych (cały rok)
Podpis dyrektora
Podpis nauczyciela
ZESTAW ZADAŃ DLA UCZNIÓW KLASY III
TEMAT: BRYŁY OBROTOWK
Zad. l. Zapisz na kartce A-4 wzory na:
a) objętość i pole powierzchni walca
b) objętość i pole powierzchni stoŜka
Wyjaśnij, co znaczą litery we wzorach np. r-?
Zad.2. Oblicz objętości walców.
a) b)
Zad.3. Obracamy 2 jednakowe prostokąty o wymiarach 5cmx6cm. jeden wokół
dłuŜszego boku. drugi wokół krótszego boku. Który z powstałych walców ma większą
objętość ?
Zad.4. Walec ma wysokość l0cm. a jego objętość wynosi 360 Πcm³.Jaką średnicę ma
podstawa tego walca?
Zad.5. Oblicz
walców:
pola
powierzchni
a) b)
Zad.6. Oblicz objętości stoŜków:
a) b)
Zad. 7. objętość stoŜka o wysokości ...