Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W KL.V
UNIHOKEJ: DOSKONALENIE PROWADZENIA PIŁKI KIJEM.
ZADANIE GŁÓWNE: Doskonalenie prowadzenia piłki kijem do unihokeja.
ZADANIE DODATKOWE: Doskonalenie przyjęcia piłki.
CELE LEKCJI W ZAKRESIE:
a) umiejętności- uczeń potrafi prowadzić piłkę kijem do unihokeja w czasie gry;
b) psychomotoryczności- uczeń zna podstawowe ćwiczenia kształtujące z wykorzystaniem kija do unihokeja;
c) wiadomości- uczeń zna przepisy gry w unihokeja, wymiary boiska, wie ilu zawodników znajduje się na boisku.
d) wychowania- uczeń poprawnie współpracuje w grupie, przestrzega przepisów gry;
MIEJSCE ĆWICZEŃ: sala gimnastyczna
PRZYBORY: kije, piłki i bramki do unihokeja, stojaki plastikowe.
METODY: zadaniowa ścisła, zabawowa-klasyczna
formy: frontalna, zajęcia w zespołach
KLASA: V dziewcząt
CZAS TRWANIA: 45 minut
|Część |Nazwa i opis ćwiczenia |Czas |Uwagi organizacyjno |
|toku | |trwania |-metodyczne |
|Część I- |1. Zbiórka, powitanie, podanie zadań lekcji. | |Ustawienie ćwiczących w dwuszeregu |
|wstępna |2. Ćw. ramion-wymachy kijem trzymanym poziomo w prawo i lewo. | | |
| |3. Ćw. ramion- wymachy kijem trzymanym poziomo w górę i w dół. | | |
| |4. Ćw. ramion-przenoszenia kija trzymanego szerokim uchwytem do | | |
| |tyłu za plecy do wyprostu ramion, i do przodu. | | |
| |5. Ćw. tułowia- z kijem trzymanym w górze skłony tułowia w prawo i| | |
| |w lewo. | | |
| |5. Ćw. tułowia-skręty tułowia z kijem trzymanym na wysokości | | |
| |klatki piersiowej. | |Nauczyciel zwraca uwagę na obszerna |
| |6. Ćw. tułowia-w siadzie skłony tułowia do przodu i do tyłu z | |pracę ramion |
| |kijem trzymanym szerokim uchwytem. |15’ | |
| |7. Ćw. nóg-przekładanie naprzemian nóg przez kij trzymany oburącz | | |
| |przed sobą. | | |
| |8. Ćw. nóg-przeskoki obunóż nad kijem leżącym na parkiecie. | | |
| |9.Ćw. nóg- przeskoki jednonóż nad kijem leżącym na parkiecie. | | |
|Część II - główna|1. Prowadzenie piłki w marszu, truchcie i biegu po prostej jedną i| | |
| |drugą stroną łopatki. | | |
| |2. Prowadzenie piłki w marszu, truchcie i biegu z lekkimi | | |
| |uderzeniami. | | |
| |3. Przetaczanie piłki w marszu, truchcie i biegu. | | |
| |4. Prowadzenie piłki w marszu, truchcie i biegu z omijaniem | |Wszystkie ćwiczenia w tej części |
| |stojaków. |25’ |prowadzone są w formie wyścigów |
| |5. Prowadzenie piłki po liniach Sali gimnastycznej. | |rzędów. |
| |6. Gra „Podaj piłkę 5 razy”. | | |
| |7. Wyścigi numerków. | | |
| |8. Sztafeta wahadłowa. | | |
| |9. Zabawa „Uproszczony unihok” | | |
| |Ćw. uspokajające-w marszu wznosy ramion w górę i opust w dół. | |Marsz dookoła sali |
| |„Unihoc”- dzieci siedzą na obwodzie koła. Wyznaczone dziecko | | |
|Część III-końcowa|odwraca się do pozostałych tyłem i ma zgadnąć kto zawołał | |Dzieci siedzą w kole |
| |„unihoc”. | | |
| |W siadzie omówienie lekcji, pogratulowanie zespołowi, który wygrał| | |
| |turniej, udzielenie pochwały wyróżniającym się zawodnikom. |5’ | |
| |Pożegnanie. | |Ustawienie j.w |