Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Dana50, 2008-10-22
Świetny program dzięki
marysieńka, 2008-11-11
Bardzo ciekawy program
dooosia, 2012-09-02, ocena:
Dobra robota:) Dziękuję za pomoc.
AUTORSKI PROGRAM ZAJĘĆ WSPIERAJĄCYCH UCZNIÓW
Z PROBLEMAMI DYDAKTYCZNYMI
Z
MATEMATYKI
„I JA MOGĘ SIĘ NAUCZYĆ”
Magdalena Ankudowicz
Szczecin , sierpień 2007
Metryczka
• Program dotyczy zajęć wyrównawczych z matematyki
• Został przygotowany dla uczniów klas V i VI
• Realizacja będzie odbywać się w wymiarze 1 godziny tygodniowo
• Program opracowała nauczycielka matematyki mgr inż. Magdalena Ankudowicz
Spis treści
1.Założenia programu …………………………………………………………4
2.Cele programu ……………………………………………………………………..5
2.1. Cele ogólne ……………………………………………………………5
2.2. Cele szczegółowe ……………………………………………….................…..5
3.Treści kształcenia………………………………………...….…………..…......6
4.Przewidywane osiągnięcia…………………………...…..…….......………………11
5.Procedury osiągania celów………………………………...........…………………15
6.Metody i formy pracy ………………………………………..…...…………......16
7.Środki dydaktyczne ……………………………………...…………………..…......16
8.Ewaluacja ………………………………………………………………….....17
9.Załaczniki do programu………………………………...………………….…........19
• ANKIETA EWALUACYJNA DLA UCZNIA
• KARTY PRACY
• GRY DYDAKTYCZNE
I.ZAŁOŻENIA PROGRAMU
Program “I ja mogę się nauczyć” skierowany jest do uczniów klas V I VI. Potrzebę jego zbudowania i wdrożenia opieram na wynikach diagnoz dydaktycznych przeprowadzonych w roku szkolnym 2006/2007 wśród uczniów klas IV , rozmowach z innymi nauczycielami matematyki , rodzicami i uczniami.
Głównym celem tego programu jest uwzględnienie indywidualnych możliwości każdego dziecka , motywowanie go do uczenia się matematyki.
Program jest zgodny z Rozporządzeniem MEN z dnia 23 sierpnia 2007 w sprawie podstawy programowej matematyki dla klas IV-VI szkoły podstawowej oraz programem nauczania „Matematyka z plusem” Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego , dopuszczonego do użytku szkolnego pod numerem DKW – 4014-138/99 .
Istotą tego programu jest zmiana form i metod pracy, umożliwiających uczniowi wykonywanie zadań zgodnie z jego tempem pracy , aktywizujących go do samodzielnego zdobywania umiejętności.
Wiele problemów będzie rozwiązywanych poprzez gry i zabawy.
II.CELE PROGRAMU
II. 1 CELE OGÓLNE
• wyrównanie braków w wiadomościach i umiejętnościach z matematyki
• utrwalenie umiejętności zdobytych na lekcjach matematyki
• kształtowanie umiejętności prowadzenia prostych matematycznych rozumowań
• doskonalenie umiejętności czytania tekstu matematycznego
• wzbudzanie motywacji do nauki matematyki
II.2 CELE SZCZEGÓŁOWE
• wyrabianie sprawności rachunkowej
• rozwijanie umiejętności wykorzystania wiedzy matematycznej w praktyce poprzez rozwiązywanie prostych zadań z treścią
• wykorzystywanie pojęć geometrii do rozwiązywania prostych zadań
• odczytywanie informacji z wykresów i diagramów
III.TREŚCI KSZTAŁCENIA
(Na podstawie programu „ Matematyka z plusem”)
1.Klasa V
|DZIAŁ PROGRAMU |TREŚCI |
|SYSTEMY ZAPISYWANIA LICZB |System rzymski |
| |Zapisywanie i porównywanie liczb |
|LICZBY NATURALNE |Rachunki pamięciowe |
| |Rachunki pisemne |
| |Zadania tekstowe |
| |Liczby pierwsze i liczby złożone |
| |Rozkład liczby na czynniki pierwsze |
| |Największy wspólny dzielnik |
| |Najmniejsza wspólna wielokrotność |
| |Ułamki zwykłe i liczby mieszane |
|UŁAMKI ZWYKŁE |Ułamek jako iloraz |
| |Rozszerzanie i skracanie ułamków |
| |Porównywanie ułamków |
| |Dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach |
| |Dodawanie i odejmowanie ułamków o różnych mianownikach |
| |Mnożenie i dzielenie ułamków przez liczby naturalne |
| |Obliczanie ułamka ...