Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji bibliotecznej
Temat: Książka a adaptacja filmowa – co wybrać?
Cel główny:
- kształtowanie umiejętności dostrzegania pozytywnych oraz negatywnych stron tekstu literackiego i adaptacji filmowej.
Cele szczegółowe:
Uczeń pamięta:
- rodzaje adaptacji,
- tytuły najsłynniejszych adaptacji filmowych lektur szkolnych.
Uczeń rozumie:
- znaczenie pojęcia adaptacji filmowej,
- wartość literacką książki i artystyczną adaptacji,
- korzyści płynące z obcowania z lekturą,
- korzyści wynikające z wyboru adaptacji filmowej.
Uczeń potrafi:
- dostrzec różnice między adaptacją filmową a tekstem literackim,
- ocenić wartość wybranej adaptacji filmowej bądź książki.
Metody:
praca indywidualna i zbiorowa, pogadanka.
Pomoce:
kasety video, książki, fotosy z planu filmowego.
Tok lekcji:
- przywitanie uczniów, przedstawienie tematu i celów lekcji,
- przypomnienie znaczenia pojęć: książka i adaptacja,
- przedstawienie rodzajów adaptacji,
- wspólna analiza cech książki i adaptacji,
- podanie przykładów ekranizacji lektur szkolnych,
- wypowiedzi uczniów na temat wartości utworu literackiego,
- uczniowie przedstawiają zalety i wady iadaptacji filmowej,
- podsumowanie lekcji i wyjaśnienie ewentualnych niejasności.