Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan wynikowy z WOS dla klasy II Gimnazjum
Mgr Adriana Chmielewska - Siwek
|Temat lekcji | Wymagania | Kat. | Wymagania | Kat. |Ścieżki |Liczba |
| |Podstawowe |Cel. |ponadpodstawowe |Cel. |edukacyjne |godzin |
|Mój styl |zna pojęcia : styl życia, konformizm, | A |charakteryzuje style życia | C |Edukacja prozdrowotna | 1 |
|życia. |autonomia, aktywność, bierność. | |ukierunkowane na konformizm, autonomię,| | | |
| |wymienia charakterystyczne cechy | |aktywność, bierność, na samorealizację | | | |
| |aktywnego i biernego stylu życia | |oraz na posiadanie, | | | |
| | |B |wie od czego zależy nasz styl życia | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | |C | | |
|Jak |zna pojęcie : reklama | A |dostrzega związek treści i wizerunku | C |Edukacja czytelnicza i| 2 |
|funkcjonuje reklama? |zna metody „kuszenia” klientów |B |reklam z cechami odbiorców( ich płeć, | |medialna | |
| |stosowane w supermarketach, | |wiek, dochód, lęki, styl życia) | | | |
| |zna zasady dokonywania rozsądnych | |potrafi wymyślić reklamę skierowaną do | | | |
| |zakupów | |konkretnej osoby | | | |
| | |B | | | | |
| | | | |D | | |
|3. Rola autorytetu |zna pojęcie : autorytet | A |zna cechy osoby posiadającej autorytet,| B |Edukacja filozoficzna |1 |
|w życiu człowieka |zna rodzaje autorytetów : |A |potrafi wyjaśnić kto jest dla niego | | | |
| |(jednostkowy , | |autorytetem i dlaczego |D | | |
| |społeczny, pozorny i | | | | | |
| |negatywny) | | | | | |
|4. Subkultury |zna pojęcie : subkultura | A |charakteryzuje subkultury alternatywne | C |Edukacja czytelnicza i|1 |
|młodzieżowe. |zna rodzaje subkultur młodzieżowych | |i patologiczne | |medialna | |
| | |B |krytycznie podchodzi do członków | | | |
| | | |subkultur, | | | |
| | | |kieruje się zasadą nieszkodzenia innym |D | | |
| | | |i kształtowania swojej osobowości | | | |
| | | | | | | |
| | | | |D | | |
|5. Po co ludziom |zna pojęcia : państwo, obywatelstwo, | A |potrafi przedstawić genezę organizacji | C | |2 |
|państwo? |naród | |państwowej | | | |
| |zna warunki uzyskania polskiego |B |definiuje i charakteryzuje funkcje | | | |
| |obywatelstwa | |państwa |C | | |
| |wie co oznacza suwerenność państwa | |zna i respektuje zasady życia | | | |
| |zna rodzaje suwerenności |A |społecznego | | | |
| | | | |D | | |
| | |A | | | | |
|^. Budżet państwa. |zna pojęcia: podatek, budżet państwa, | A |potrafi scharakteryzować i rozróżnić | C |Edukacja czytelnicza i|1 |
| |deficyt budżetowy | |dochód netto i brutto | |medialna | |
| |zna rodzaje podatków, rodzaje | |zna sposoby „ łatania dziury | | | |
| |ubezpieczeń społecznych |A |budżetowej” | | | |
| |wie jak państwo może pokryć wydatki | |charakteryzuje różne typy podatków |C | | |
| |przekraczające dochody | |jest świadom skutków niepłacenia | | | |
| | | |podatków i składek przez obywateli |C | | |
| | |B | | | | |
| | | | |D | | |
|7. System pieniężno |posługuje się definicjami: waluta, | A |wie na czym polega polityka finansowa | D | |1 |
|–bankowy RP. |dewaluacja, denominacja, kredyt | |państwa | | | |
| |bankowy, depozyt, żyrant | |charakteryzuje funkcje NBP | | | |
| |zna funkcje NBP | |zna zasady zaciągania kredytów |C | | |
| | | |jest świadom konsekwencji wynikających | | | |
| | | |z zaciągania kredytów |C | | |
| | |A |zna dobre i złe strony zaciągania | | | |
| | | |kredytów |D | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | |D | | |
|8. Źródła prawa w RP. |zna pojęcia: konstytucja, trójpodział | A |zna strukturę Konstytucji RP, | C |Edukacja europejska |2 |
| |władzy, | |charakteryzuje zasady trójpodziału | | | |
| |wie kiedy została uchwalona ostatnia | |władzy |C | | |
| |Konstytucja RP |A |wie kto sprawuje w RP ...