Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Pomiar dydaktyczny
z matematyki w klasie
pierwszej technikum
nauczyciel Krzysztof Dudek
Podręcznik testowania
1. Charakterystyka testu
TYTUŁ: Badanie osiągnięć ucznia.
AUTOR: Krzysztof Dudek
Rodzaj testu: Test sprawdzający wielokrotnego wyboru.
Test przeznaczony jest dla uczniów szkoły średniej realizujących program matematyki w
9-godzinnym cyklu nauczania.
Test obejmuje pierwszy i początek drugiego okresu klasy pierwszej. Zadania sformułowane
są z następujących działów:
a) Liczby i działania
b) Równia i nierówności
c) Figury geometryczne
d) Funkcje
Jego celem jest sprawdzenie opanowania przez uczniów materiału zawartego ww. działach.
2. Kartoteka testu
Lp. Czynności sprawdzane testem
1.
2. Wykonywanie działań na ułamkach
Interpretacja geometryczna wartości
3.
bezwzględnej
Obliczenia procentowe
Kategoria celów
B
A
B
Znajomość własności liczb wymiernych
Poziom wymagań
P
K
P
C
C
K
C
C
4.
5. Wykonywanie działań na potęgach
6. Wykonywanie działań na pierwiastkach
7.
Zapisywanie wyrażeń algebraicznych
8. Wykonywanie działań na wyrażeniach
algebraicznych
Rozwiązywanie równań kwadratowych
9.
10. Własności obiektów matematycznych
11. Wykonywanie działań na zbiorach
12. Wykonywanie działań na przedziałach
13. Rozwiązywanie równania liniowego
14. Badanie ilości rozwiązań układu dwóch równań
liniowych
15. Wyznaczanie sumy kątów w trójkącie
16. Własności wielokątów
17. Obliczanie pola figury płaskiej
18. Wykorzystanie własności funkcji liniowej
19. Odczytywanie własności funkcji z wykresu
20. Rozumienie wykresu funkcji liczbowej
K
K
K
R
K
A
D
B
A
C
B
C
C
D
C
B
B
K
D
P
K
K
R
K
P
D
R
P
R
WYMAGANIA PROGRAMOWE
Podstawowe
Kategorie
celów
Konieczne
Kategorie
celów
A B C D A B C D A B C D A B C D
2
Dopełniające
Kategorie
celów
Rozszerzone
Kategorie
celów
1
3
4
Razem
14 7
16
20 18
3
3
6
2
10
17
2
3. Plan testu
Materiał
nauczania
11
9
12
15
5
6
8
13
Liczby i
działania
Zdania i
zbiory
Równia i
nierówności
Figury
geometryczne
Funkcje
Suma
Razem
4. Instrukcja dla nauczyciela
a) Czas rozwiązywania zadań: 45 minut.
b) Uczniowie mogą używać kalkulator.
c) Punktacja.
2 3
5
2
7
5
19
Ocenę dopuszczającą uczeń otrzymuje, jeżeli rozwiąże pięć zadań z poziomu
koniecznego. Ocenę dostateczną uczeń otrzymuje, jeżeli zaliczy warunek na oceną
dopuszczającą oraz rozwiąże trzy zadania z poziomu podstawowego. Ocenę dobrą uczeń
otrzymuje, jeżeli zaliczy warunek na ocenę dostateczną oraz rozwiąże cztery zadania z
poziomu rozszerzonego. Ocenę bardzo dobrą uczeń otrzymuje, gdy zaliczy warunek na ocenę
dobrą oraz rozwiąże jedno zadanie z poziomu rozszerzającego. Test nie przewiduje oceny
celującej.
Poprawnie rozwiązane zadania ...