Dodaj publikację
Autor
Krzysztof Dudek
Data publikacji
2008-05-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
554

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Pomiar dydaktyczny w klasie I technikum. Praca zawiera podręcznik testowania oraz test z kluczem odpowiedzi.
 Pobierz (pdf, 434,9 KB)

Podgląd treści



Pomiar dydaktyczny
z matematyki w klasie
pierwszej technikum

nauczyciel Krzysztof Dudek
































Podręcznik testowania

1. Charakterystyka testu

TYTUŁ: Badanie osiągnięć ucznia.
AUTOR: Krzysztof Dudek
Rodzaj testu: Test sprawdzający wielokrotnego wyboru.

Test przeznaczony jest dla uczniów szkoły średniej realizujących program matematyki w
9-godzinnym cyklu nauczania.
Test obejmuje pierwszy i początek drugiego okresu klasy pierwszej. Zadania sformułowane
są z następujących działów:

a) Liczby i działania
b) Równia i nierówności
c) Figury geometryczne
d) Funkcje

Jego celem jest sprawdzenie opanowania przez uczniów materiału zawartego ww. działach.

2. Kartoteka testu

Lp. Czynności sprawdzane testem
1.
2. Wykonywanie działań na ułamkach
Interpretacja geometryczna wartości
3.
bezwzględnej
Obliczenia procentowe

Kategoria celów
B
A
B

Znajomość własności liczb wymiernych

Poziom wymagań
P
K
P

C
C
K
C
C

4.
5. Wykonywanie działań na potęgach
6. Wykonywanie działań na pierwiastkach
7.
Zapisywanie wyrażeń algebraicznych
8. Wykonywanie działań na wyrażeniach

algebraicznych
Rozwiązywanie równań kwadratowych
9.
10. Własności obiektów matematycznych
11. Wykonywanie działań na zbiorach
12. Wykonywanie działań na przedziałach
13. Rozwiązywanie równania liniowego
14. Badanie ilości rozwiązań układu dwóch równań

liniowych

15. Wyznaczanie sumy kątów w trójkącie
16. Własności wielokątów
17. Obliczanie pola figury płaskiej
18. Wykorzystanie własności funkcji liniowej
19. Odczytywanie własności funkcji z wykresu
20. Rozumienie wykresu funkcji liczbowej





K
K
K
R
K

A
D
B
A
C
B

C
C
D
C
B
B

K
D
P
K
K
R

K
P
D
R
P
R

WYMAGANIA PROGRAMOWE
Podstawowe
Kategorie
celów

Konieczne
Kategorie
celów
A B C D A B C D A B C D A B C D
2

Dopełniające
Kategorie
celów

Rozszerzone
Kategorie
celów

1

3

4

Razem


14 7

16

20 18

3

3


6


2

10

17

2


3. Plan testu

Materiał
nauczania

11

9

12

15

5
6

8
13

Liczby i
działania

Zdania i
zbiory
Równia i
nierówności

Figury
geometryczne

Funkcje

Suma
Razem


4. Instrukcja dla nauczyciela

a) Czas rozwiązywania zadań: 45 minut.
b) Uczniowie mogą używać kalkulator.
c) Punktacja.

2 3
5

2
7

5

19

Ocenę dopuszczającą uczeń otrzymuje, jeżeli rozwiąże pięć zadań z poziomu

koniecznego. Ocenę dostateczną uczeń otrzymuje, jeżeli zaliczy warunek na oceną
dopuszczającą oraz rozwiąże trzy zadania z poziomu podstawowego. Ocenę dobrą uczeń
otrzymuje, jeżeli zaliczy warunek na ocenę dostateczną oraz rozwiąże cztery zadania z
poziomu rozszerzonego. Ocenę bardzo dobrą uczeń otrzymuje, gdy zaliczy warunek na ocenę
dobrą oraz rozwiąże jedno zadanie z poziomu rozszerzającego. Test nie przewiduje oceny
celującej.
Poprawnie rozwiązane zadania ...