Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Bieda
Data publikacji
2008-06-02
Średnia ocena
5,00
Pobrań
314

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Analiza wyników ankiety nt. czytelnictwa, przeprowadzonej w LO w Warszawie.
 Pobierz (doc, 126,5 KB)

Komentarze

danuta 03, 2011-06-30, ocena:

WITAM.BARDZO CIEKAWIE OPRACOWANE I PRZYDATNE.

Podgląd treści


Małgorzata Bieda
Nauczyciel bibliotekarz
LXIII LO im. L. Kossutha
02-776 Warszawa

Analiza i wnioski z badań ankietowych
nt.
czytelnictwa uczniów klas 1-3 w roku 2006/2007

Warszawa, 29 maja 2008 r.

Spis treści

Spis treści 2
1. Wstęp 3
2. Charakterystyka zbiorowości objętej badaniem 3
3. Podejście do czytania 3
4. Co czytają uczniowie? 4
5. Jak i ile czytają uczniowie? 5
6. Biblioteka szkolna 6
7. Wnioski końcowe 8
Załącznik nr 1 – Formularz ankiety 9

1. Wstęp

Celem badania był zamiar poznania opinii uczniów na temat czytania książek oraz działalności biblioteki szkolnej LXIII LO im. L. Kossutha w Warszawie.
Ankietę przeprowadzono w klasach pierwszych, drugich i trzecich, w 2007 roku. Ze względu na to, że uczestniczące w badaniu klasy pierwsze były reprezentowane na poziomie ok. 57%, a klasy drugie i trzecie – wszystkie wzięły udział w ankietyzacji (choć w kilku przypadkach zajęcia realizowano w grupach), to wyniki ankiety można uznać za reprezentatywne dla całej szkoły.
Łącznie zebrano 373 ankiety. Ich zwrotność wyniosła 100%, co stanowi bardzo dobry wynik.

2. Charakterystyka zbiorowości objętej badaniem

W poniższej tabeli zestawiono liczbę ankietowanych uczniów w poszczególnych klasach, w podziale ze względu na płeć.
|Struktura respondentów |
|Klasa |Dziewczęta |Chłopcy |Razem |
| |12 |14 |26 |
|1c |15 |9 |24 |
|1e |18 |6 |24 |
|1f |7 |19 |26 |
|2a |15 |12 |27 |
|2b |8 |4 |12 |
|2c |12 |10 |22 |
|2d |4 |22 |26 |
|2e |21 |9 |30 |
|2f |4 |10 |14 |
|3a |2 |8 |10 |
|3b |12 |12 |24 |
|3c |10 |8 |18 |
|3d |5 |23 |28 |
|3e |10 |4 |14 |
|3f |0 |8 |8 |
|3g |8 |13 |21 |
|3h |11 |8 |19 |
|Ogółem |174 |199 |373 |

3. Podejście do czytania

Odpowiedzi zawarte w poniżej tabeli (pytanie ankietowe nr 2) wskazują, że młodzież jest generalnie zainteresowana czytaniem. Odsetek uczniów, którzy nie lubią czytać lub „raczej nie lubią” osiąga umiarkowaną wielkość, przy czym niechęć do czytania jest wyraźnie zauważalna u chłopców (ok. 2,5 raza wyższa niż u dziewcząt).

|Czy lubisz czytać? |
|Uczniowie |Tak |Raczej tak |Raczej nie |Nie |
|Dziewczęta |98 |67 |15 |4 |
|Chłopcy |66 |83 |35 |15 |
|Razem |164 |150 |50 |19 |
|Czy lubisz czytać? |
|Klasy |Tak |Raczej tak |Raczej nie |Nie |
|1 |39 |44 |10 |7 |
|2 |71 |47 |15 |8 |
|3 |54 |59 |25 |4 |
|Razem |164 |150 |50 |19 |

Poniższe pytania (w 3. i 4. – można było wybrać więcej niż jedną opcję odpowiedzi) pokazują, że większość uczniów chętnie czyta pozycje polecone przez przyjaciół ...