Dodaj publikację
Autor
Małgorzata
Data publikacji
2008-10-28
Średnia ocena
5,00
Pobrań
758

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera przykładowy kontrakt między uczniami a wychowawcą oraz plan pracy wychowawczej dla klasy szóstej szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 116,5 KB)

Komentarze

Kinga_J, 2011-04-30

Bardzo przydatna, zwłaszcza dla wychowawcy-debiutanta, publikacja. Dziękuję.

Podgląd treści

K O N T R A K T

1. Odnosimy się do kolegów, nauczycieli, osób starszych z życzliwością
i szacunkiem.
2. Jesteśmy otwarci, tolerancyjni (akceptujemy różnicę zdań).
3. O nikim nie mówimy źle.
4. Używamy zwrotów grzecznościowych. ,,proszę”, ,,przepraszam”, ,,dziękuję”.
5. Nie używamy wulgaryzmów.
6. Punktualnie przychodzimy na lekcje.
7. Nie rozmawiamy na lekcjach.
8. Systematycznie przygotowujemy się do lekcji, odrabiamy zadania domowe.
9. Szanujemy (nie niszczymy) rzeczy szkolnych, swoich oraz należących
do innych uczniów.
10.Na przerwach przestrzegamy zasad bezpieczeństwa, nie biegamy.
11.Nie brudzimy ścian, ławek itd.
12.Śmieci wrzucamy do kosza.
13.Panujemy nad emocjami, nie zaczepiamy młodszych kolegów.
14.Pamiętamy o tym, że toaleta nie jest miejscem do zabawy.
15.Jesteśmy odpowiedzialni za to co robimy.
16.Pamiętamy, że nasze zachowanie świadczy o nas.

P L A N P R A C Y

W Y C H O W A W C Z E J

KLASA VI

[pic]

| |TEMAT I ZAGADNIENIA |METODY |OSIĄGNIĘCIA UCZNIA |
|ŚCIEŻKA | |I | |
| | |ŚRODKI | |
| | |REALIZACJI | |
| | |prezentacja kandydatów, |Uczeń: |
|Organizacja zespołu |Wybór samorządu klasowego. Zawarcie kontraktu z uczniami. |wybory, elementy dyskusji, wnioski |zna i przestrzega Kodeks Ucznia |
|klasowego |Ustalenie planu pracy w klasie VI. | |potrafi dobrze zachować się podczas uroczystości państwowych, regionalnych, |
|Wychowanie |zadania samorządu klasowego | |okolicznościowych na terenie szkoły i w miejscach publicznych |
|patriotyczne i |prawa i obowiązki ucznia. | | |
|obywatelskie (WP) | | | |
| |Realizacja zadań powierzonych przez Samorząd Uczniowski. | | |
| | | | |
| |Wspólnie odpowiadamy za nasze problemy w nauce i zachowaniu. | | |
| | | | |
| |Cmentarze, miejsca szczególnego szacunku. |dyskusja z wnioskami, samoocena | |
| |pamięć o ludziach spoczywających na cmentarzach. | | |
| | |,,burza mózgów“, rozmowa nauczająca, |potrafi okazać szacunek zmarłym, troszcząc się o groby, cmentarze, pomniki |
| |Znaczenie symboli narodowych w obecnym życiu Polaków. Znaczenie świąt narodowych i |elementy dyskusji | |
| |państwowych w kulturze i tradycji Polaków. | | |
| |elementy symboliki narodowej: flaga, godło, hymn, |pogadanka, praca z kalendarzem, |zna historię i znaczenie podstawowych elementów symboliki narodowej w życiu |
| |święta, rocznice, dni okolicznościowe, |ilustracje, ,,burza mózgów“, rozmowa |Polaków dawniej i dziś |
| |uczestnictwo Polaków w obchodach świąt narodowych i państwowych. |nauczająca, pytania-odpowiedzi |dostrzega rolę i znaczenie świąt narodowych i państwowych w kulturze i tradycjach|
| | | |Polaków |
| |Patron szkoły. Patron ulicy, na której mieszkam. | | |
| |historie patronów ulic, | | |
| |patron szkoły. | | |
| | |wywiady, poszukiwanie źródeł | |
| | |informacji, opowiadanie, albumy, |potrafi zbierać informacje o patronie |
| | |książki |okazuje szacunek postaciom, instytucjom – patronom ulic |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|Uroczystości, |Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego. |inauguracja nowego roku szkolnego |kształtowanie świadomosci i odpowiedzialności obywatelskiej |
|tradycje, obrzędy, | | | |
|życie towarzyskie |Dzień Chłopca. |uroczystość klasowa |wspólne świętowanie, obdarowywanie chłopców prezentami |
| | | | |
| | | |rola patrona szkoły |
| |Dzień Edukacji Narodowej. |pogadanka z ...