Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZY
KOMISJI ŚWIETLICY
W ROKU SZKOLNYM 2009/2009
Opracowała: mgr Aneta Trojanowska
Termin
Cały rok
Cały rok
Odpowiedzialny
Wychowawcy
Wychowawcy
Cały rok
Wychowawcy
Lp Cele, zadania, środki realizacji
I.
1.
rozmów
Troska o bezpieczeństwo dzieci
Rozmowy z dziećmi na temat zasad
bezpiecznej i odpowiedzialnej zabawy w
świetlicy szkolnej oraz na placu zabaw
Realizacja projektu „Bezpiecznie w
drodze do i ze szkoły”:
-
z
przeprowadzanie
wykorzystaniem ilustracji jak należy, a jak
nie wolno się zachowywać
- ćwiczenia w terenie: symulacja
poprawnego zachowania się w sytuacji
zagrożenia bezpieczeństwa
- nauka znaków drogowych i właściwego
ich zastosowania na co dzień
Kształtowanie nawyków kultury osobistej
z nadrzędnym hasłem:”Promowania
postawy wzajemnej
i
życzliwości
szacunku względem siebie nawzajem”
Rozmowy na temat zasad sposobów
odnoszenia
się do nauczycieli,
wychoawców, pracwoników administracji
szkolnej, kolegów i koleżanek
- kształtowanie i utrwalanie stosowania w
codziennym
zwrotów
grzecznościowych. Powitań, pożegnań,
nawiązywania pierwszego kontaktu z
2.
II.
1.
życiu
innymi
pomocy,
powstanie
drugą osobą, używania odpwiednich
gestów mową ciała
- przedstawianie scenek w parach
ukazujących
zasady kulturalnego
zachowania się
- kształtowanie uczucia życzliwości,
koleżeńskości i empatii ( okazywanie
wzajemnej
nauka zasady
dzielenia się z innymi osobami i
udzielania wsparcia w tzw. trudnych
sytuacjach)
- wdrażanie do nauki umiejętności
z
współżycia
poprzez
organizowanie
imprez grupwoych
mających za cel integrację, a w
uczucia
konsekwencji
współdziałania,
odpowiedzialności,
życzliwości,
szacunku i wzajemnej
pomocy ( zabawy integrujące wraz z
nastaniem nowego roku szkolnego,
Andrzejkowa,
zabawa
Spotkanie
Wigilijne,
zabawa karnawałowa w
poszczególnych grupach, Mikołajki w
Klasie,
„Udzielanie pierwszej pomocy”)
- prowadzenie kroniki świetlicowej
- „Zero tolerancji dla agresji” czyli jak
wdrażać do postawy szacunku, otwartości,
życzliwości w stosunku do innych
(
sytuacji
sprzyjających wystąpieniu zjawiska
agresji i sposobow ich zapobiegania –
wdrażanie programu „Saper” dla I etapu
eduakcyjnego)
- Zorganizowanie wycieczki integracyjnej
dla dzieci
- Przypominanie regulaminu świetlicy
oraz dbałość o jego przestrzeganie
- Troska o mienie szkoły: stoy, krzesła,
szafy, gry, zabawki
rozmowy dotyczące
III. Kształtowanie i rozwijanie zainteresowań
1.
2.
i uzdolnień wśród dzieci
Zorganizowanie kół zainteresowań
z
podziałe tematycznym na: taneczne,
plastyczne, teatralne, muzyczne, sportowe
Rozwijanie aktywności
i
zdolności manualnych u dzieci
- wykonywanie gazetek ściennych
- przygotowanie wydzieranek, wycinaek,
naklejanek
twórczej
Wrzesień 2008
Listopad 2008
Grudzień 2008
Wychowawcy
Wychowawcy
Wychowawcy
Listopad/Marzec 2008/09
Cały rok
L.Pacholska
I.Wąsiel
Cały rok
Wychowawcy
Pażdziernik 2008
Cały rok
M.Bielańczuk,
I.Wąsiel
Wychowawcy
Cały rok
Cały rok
Wychowawcy
Wychowawcy
3.
4.
5.
- lepienie z plasteliny
Zaangażowanie dzieci w udział w
konkursach oraz przygotowaniu wystaw
w szkole i poza szkołą pod hasłami:
- „Tydzień dla Serca”
- „Jesień w sadzie”
- „Najpiękniejsza szopka i ...