Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ZZAACCZZNNIIJJ OODD DDZZIIŚŚ,, AA OOSSIIĄĄGGNNIIEESSZZ SSUUKKCCEESS
PPRROOGGRRAAMM
KKOOŁŁAA MMAATTEEMMAATTYYCCZZNNEEGGOO PPRRZZYYGGOOTTOOWWUUJJĄĄCCEEGGOO
UUCCZZNNIIÓÓWW KKLL VVII DDOO SSPPRRAAWWDDZZIIAANNUU
PPOO SSZZKKOOLLEE PPOODDSSTTAAWWOOWWEEJJ
Przytoczno,2007r
Zacznij od dziś, a osiągniesz sukces
WSTĘP
W kwietniu każdego roku wszyscy uczniowie klas szóstych uczestniczą w ogólnopolskim sprawdzianie.
Analizując wyniki sprawdzianów doszłam do wniosku, że mimo wysiłków wkładanych w dobre przygotowanie
uczniów klas szóstych do sprawdzianu zewnętrznego, efekty są mało widoczne. Świadomość tego skłoniła mnie
do opracowania programu zajęć przygotowujących uczniów klas szóstych do sprawdzianu kompetencji w
ramach, którego uczniowie będą mieli możliwość samokontroli efektów swojej pracy oraz uczenia się z
wykorzystanie programów komputerowych. Mam nadzieję, że aktywny udział moich uczniów w dodatkowych
zajęciach pomoże im uwierzyć we własne siły i umiejętności, a tym samym uodpornić się na stres, wszak to, co
znane nie budzi lęku.
CEL GŁÓWNY
Głównym celem zajęć jest przygotowanie uczniów do sprawdzianu po VI klasie poprzez kształcenie
umiejętności określonych w standardach: czytanie, pisanie, rozumowanie, wykorzystanie wiedzy w praktyce
i korzystanie z informacji oraz zapoznanie uczniów z organizacją egzaminu zewnętrznego.
Cele ogólne:
kształcenie umiejętności planowania pracy;
(cid:190) wyposażenie ucznia w umiejętności określone standardami wymagań na II etapie edukacji;
(cid:190) kształcenie nawyku systematycznej pracy;
(cid:190)
(cid:190) stwarzanie podstaw do samokształcenia;
(cid:190) zapoznanie uczniów z organizacją egzaminu zewnętrznego;
(cid:190) wyrabianie nawyku sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i poprawiania błędów;
(cid:190) zapoznanie uczniów ze sposobami rozwiązywania zadań zamkniętych.
Cele dla nauczyciela
Cele dla ucznia:
Pomoce dydaktyczne:
(cid:190) kształcenie umiejętności czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji oraz
wykorzystania wiedzy w praktyce;
(cid:190) dostarczanie wiedzy z różnych źródeł;
(cid:190) wdrażanie ucznia do używania języka matematycznego;
(cid:190) motywowanie ucznia do systematycznej pracy;
(cid:190) stwarzanie sytuacji sprzyjających właściwemu planowaniu pracy;
(cid:190)
rozwijanie umiejętności czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji oraz
wykorzystania wiedzy w praktyce;
(cid:190) nabywanie wiedzy z różnych źródeł;
(cid:190) używanie języka matematycznego;
(cid:190) wyrabianie nawyku systematycznej pracy;
(cid:190) planowanie swoich działań;
(cid:190) nabywanie wiedzy i umiejętności umożliwiających samokształcenie
podstawowej Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego,
karty pracy, gry dydaktyczne, modele figur przestrzennych, przybory kreślarskie,
o M.Braun – Kalendarz szóstoklasisty” - przygotowanie do sprawdzianu po szkole podstawowej,
o
o program komputerowy „Matematyka + komputer” – ćwiczenia dla klasy 4.5 i 6 szkoły
o Sprawdź nas - ćwiczenia interaktywne ze strony GWO,
o Matematyk – Multimedialny nauczyciel” Faterbit A.PH,
o Elektroniczny przewodnik Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie,
o
Porusz umysł- ćwiczenia matematyczno – pamięciowe – program ogólnorozwojowy dla dzieci
2
Zacznij od dziś, a osiągniesz ...