Dodaj publikację
Autor
Ala Kuc
Data publikacji
2009-02-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
306

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Rozwój cywilizacji niesie za sobą coraz więcej zagrożeń dla otaczającej nas przyrody. W związku z tym chcemy zwiększyć świadomość i rozbudzić potrzebę ochrony środowiska naturalnego. Dostrzegamy zainteresowania uczniów oraz rodziców tematyką ekologiczną, chęć poszerzenia wiedzy w tym zakresie i uczestniczenie w działaniach ekologicznych. Chcemy, aby poprzez aktywne formy działalności, dzieci naszej szkoły czynnie włączyły się w życie środowiska.
 Pobierz (doc, 189,0 KB)

Podgląd treści

PROGRAM

EKOLOGICZNY

DLA

KLAS IV – VI

(II ETAP EDUKACYJNY)

Opracowała:
mgr Ala Kuc
nauczycielka przyrody

Spis treści
I WSTĘP

II ZAŁOŻENIA PROGRAMU

III CELE EDUKACYJNE
1. CEL OGÓLNY PROGRAMU
2. CELE SZCZEGÓŁOWE PROGRAMU

IV TREŚCI NAUCZANIA
1. OGÓLNE TREŚCI NAUCZANIA
2. TEMATYKA ZAJĘĆ

V PROCEDURY OSIĄGANIA
ZAMIERZONYCH CELÓW

VI PRZEJAWY OCZEKIWANYCH
OSIĄGNIĘĆ

VII METODY I FORMY PRACY

VIII PROPOZYCJE PRAKTYCZNYCH
ROZWIĄZAŃ

IX SPOSOBY OCENIANIA

X EWALUACJA

XI BIBLIOGRAFIA

WSTĘP

Rozwój cywilizacji niesie za sobą coraz więcej zagrożeń dla otaczającej nas przyrody. W związku z tym chcemy zwiększyć świadomość i rozbudzić potrzebę ochrony środowiska naturalnego. Dostrzegamy zainteresowania uczniów oraz rodziców tematyką ekologiczną, chęć poszerzenia wiedzy w tym zakresie i uczestniczenie w działaniach ekologicznych.
Chcemy, aby poprzez aktywne formy działalności, dzieci naszej szkoły czynnie włączyły się w życie środowiska.

II ZAŁOŻENIA PROGRAMU

Program ekologiczny dla II etapu edukacyjnego napisałam
w oparciu o Podstawę programową kształcenia ogólnego z dnia
15. 02. 1999r. , Program nauczania przyrody w klasach IV – VI (zatwierdzony przez MEN), numer w wykazie: DKW – 4014 – 49/99), Ścieżki edukacyjne: Edukacja ekologiczna oraz Autorski program edukacji ekologicznej i środowiskowej w klasie II (opracowany przez nauczycielkę nauczania zintegrowanego naszej szkoły mgr Teresę Martyniuk).
W edukacji dzieci problemy z zakresu ekologii są poruszane
w trakcie realizacji materiału programowego. Narastające w szybkim tempie zagrożenia i postępująca degradacja środowiska naturalnego wymagają znacznie szerszego spojrzenia na ten problem. Wiek szkolny to okres kształtowania się pewnego stylu życia, sposobu myślenia i działania. Ważny jest więc bezpośredni kontakt z przyrodą i rzetelne przekazywanie wiedzy na temat naszego środowiska naturalnego oraz uświadamianie dzieciom zagrożeń jakie niesie ze sobą współczesna cywilizacja.
Ochrona dóbr naszej Ziemi staje się sprawą wszystkich ludzi bez względu na wiek. Jest to jedna z najbardziej pilnych potrzeb naszych czasów. Tylko wspólne działania mogą przynieść zamierzone efekty, tylko ludzie zaangażowani i świadomi zagrożeń, jakie niesie ze sobą cywilizacja, tylko wrażliwi na piękno przyrody mogą coś zdziałać.
Kierując się powyższymi przemyśleniami postanowiłam wdrożyć
w naszej szkole Program ekologiczny. Programem pragnę objąć uczniów klas IV – VI Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół w Kryłowie. Program napisałam nie tylko z myślą o uczniach, ale także o ich rodzicach i nauczycielach. Jest on kontynuacją Programu edukacji ekologicznej i środowiskowej wdrożonego przez nauczycielkę nauczania zintegrowanego naszej szkoły.
Programy te mają służyć doskonaleniu kształcenia
w naszej szkole, poprawie jakości naszej pracy, a tym samym sprzyjać rozwojowi ucznia.
Mam nadzieję, iż świadomość ekologiczna doprowadzi do pożądanych zachowań wobec przyrody, wpłynie na pozytywną ocenę jej walorów estetycznych ...