Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Domańska
Data publikacji
2009-02-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
60

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jesteśmy współautorkami scenariusza wycieczki zorganizowanej w okresie zimowych ferii. Celem naszej wycieczki było: zapoznanie z budową lasu oraz jego fauną i florą, aktywny udział w lekcji muzealnej pt. „Śladami Zwierząt”, przybliżenie dzieciom zwyczajów niektórych zwierząt, poszerzanie słownictwa związanego z lasem i ekologią, nabywanie nawyków związanych z kulturalnym zachowaniem się podczas wizyty w muzeum oraz oglądania zgromadzonych eksponatów.
 Pobierz (doc, 73,5 KB)

Podgląd treści


Scenariusz wycieczki
do Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa w Warszawie organizowanej w ramach akcji „Ferie zimowe 19 I 2009 -1 II 2009 w Iłowie”

Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa znajduje się w południowej części Łazienek Królewskich, zajmuje budynek zwany Koszarami Kantonistów, zbudowany w latach 1825-1826 oraz budynek stajni zwanej „Stajnią Kubickiego”. Istotą działania warszawskiego Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa jest ukazanie splotu współistnienia i wzajemnego oddziaływania człowieka i przyrody w przeszłości, dziś i w przyszłości. Zbiory Muzeum liczące ponad 10 tysięcy obiektów, obejmują trofea myśliwskie, broń i akcesoria myśliwskie, dzieła sztuki, medalierstwo, meble, dokumenty, fotografie, kolekcję hipologiczną . W Muzeum zobaczyć można stałe wystawy „Wiosna, Lato ,Jesień, Zima”, ”Oko w Oko” ekspozycję „Polski Salon Myśliwski XIX/XX wieku” oraz ekspozycję hipologiczną w Stajni Kubickiego”.

TERMIN: 19 stycznia 2009 r.
[pic] czas zwiedzania i lekcji muzealnych – 2,5 godziny
[pic] wyjazd 815 powrót około 1700

CELE WYCIECZKI
• nabywanie nawyków związanych z kulturalnym zachowaniem się podczas wizyty w muzeum oraz oglądania zgromadzonych eksponatów,
• zapoznanie z budową lasu oraz jego fauną i florą,
• aktywny udział w lekcji muzealnej pt. „Śladami zwierząt”,
• przybliżenie dzieciom zwyczajów niektórych zwierząt,
• poszerzanie słownictwa związanego z lasem i ekologią,
• uświadomienie uczniom roli lasu jako ekosystemu oraz konieczności jego ochrony,
• kształtowanie postawy szacunku dla zwierząt i przyrody.

CELE OPERACYJNE - UCZEŃ POTRAFI

• opracować regulamin kulturalnego zachowania w muzeum,
• wymienić polską faunę żyjącą w lasach,
• rozpoznawać tropy krajowych ssaków i ptaków,
• stosować się do zasad bezpiecznego zachowania na wycieczce,
• podać różnicę między tropem a śladem,
• określić sposób poruszania się zwierząt na podstawie tropu,
• analizować wiadomości na tablicach informacyjnych.

OBSADA WYCIECZKI

[pic] kierownik wycieczki-nauczyciel przyrody
[pic] Aneta Dąbrowska-Gorzka
opiekunowie: p. Katarzyna Domańska
p. Agnieszka Pytkowska
p. Anna Śmigielska

ORGANIZACJA GRUPY

liczba uczestników 33 uczniów klasy IIIB IV V VI A w większości członkowie Szkolnego Koła Ligi Ochrony Przyrody oraz Koła Historyczno- Regionalnego.

PROGRAM WYCIECZKI

[pic] zbiórka uczestników wycieczki przed budynkiem szkoły,
[pic] sprawdzenie listy obecności,
[pic] przypomnienie o zasadach bezpieczeństwa podczas wycieczek,
[pic] dojazd autobusem do Łazienek Królewskich,
[pic] wejście do Muzeum,
[pic] zapoznanie z regulaminem obwiązującym w Muzeum,
[pic] podział uczestników na dwie grupy,
[pic] udział jednej grupy w lekcji muzealnej, druga grupa zwiedza w tym czasie ekspozycje muzealne,
[pic] zamiana czynności grup,
• zakup pamiątek muzealnych przez dzieci,
• zwiedzanie powozowni,
[pic] wyjście z Muzeum,
[pic] spacer po Łazienkach Królewskich,
[pic] pamiątkowe zdjęcia w parku,
[pic] przejazd autobusem do Mc Donald a,
[pic] powrót autobusem do szkoły,
[pic] pożegnanie uczniów.

PRELIMINARZ WYDATKÓW

[pic] koszt lekcji muzealnych w ...