Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
edkasajewicz, 2009-09-09, ocena:
Bardzo ciekawy pomysł!
dyniczek, 2009-09-13
świetny pomysł Bardzo trafne pomysły na wykorzystanie matematyki na innych przedmiotach
Beada, 2015-09-24, ocena:
Bardzo fajny pomysł
PROJEKT EDUKACYJNY
Dzień Matematyki
„Liczby rządzą światem”
Pitagoras
Opracowała:
Katarzyna Marchwicka
W opinii większości społeczeństwa, matematyka uważana jest za przedmiot trudny, nudny, oderwany od rzeczywistości i niestety niezbyt lubiany zarówno przez dorosłych, młodzież jak i dzieci.
Złe nastawienie społeczeństwa do matematyki nie zachęca uczniów do nauki tego przedmiotu. Matematyka nie jest nauką aż tak abstrakcyjną, za jaką jest uważana. Jej źródła tkwią w rzeczywistości. O powstaniu tej nauki zadecydowały takie potrzeby życia, jak konieczność liczenia i mierzenia. Do dzisiaj służy do opisywania i wyjaśniania zjawisk, z którymi mamy do czynienia, na co dzień. Znajomość podstaw matematyki ułatwia każdemu człowiekowi funkcjonowanie w codziennym życiu. A sam proces poznawania tej dziedziny kształci tak bardzo potrzebne cechy jak umiejętność: analizowania, wyciągania wniosków, przewidywania, uogólniania, logicznego myślenia i wiele innych. Zdobywając wiedzę i umiejętności metodą projektu, każdy uczeń może dostrzec w matematyce coś ciekawego, co zachęci go do nauki, do starań, aby więcej wiedzieć i umieć. Taki jest właśnie główny cel edukacyjnego projektu. Hasłem przewodnim Dnia Matematyki są słowa znanego matematyka Pitagorasa: „Liczby rządzą światem”.
Projekt adresowany jest do wszystkich uczniów i nauczycieli Publicznego Gimnazjum w Sławsku.
Cel główny:
▪ popularyzowanie matematyki i pokazanie jej użyteczności w życiu codziennym
oraz
▪ uświadamianie uczniom faktu, że matematyka może być barwna i wesoła;
▪ ukazanie zastosowania matematyki w innych dziedzinach nauki;
▪ wskazanie więzi matematyki z pięknem w sztuce (plastyka, muzyka);
▪ pobudzanie uczniów do aktywności twórczej, wyzwalanie i wzmacnianie motywacji do nauki;
▪ budowanie i umacnianie pozytywnych relacji z nauczycielami i rówieśnikami;
▪ przygotowanie ucznia do samodzielnego poszukiwania potrzebnych informacji i materiałów;
▪ kształcenie umiejętności stosowania programów komputerowych do opracowania informacji w różnych formach graficznych;
▪ poznawanie siebie i kierowanie rozwojem własnej osobowości;
▪ rozwijanie, promowanie i dowartościowanie indywidualnych pozytywnych zainteresowań;
▪ podejmowanie decyzji, współdziałanie w grupie;
▪ przejmowanie odpowiedzialności za własną naukę;
▪ rozwijanie poczucia dumy i sukcesu z własnych lub grupowych pozytywnych osiągnięć.
Cele operacyjne:
Uczeń:
▪ nie boi się matematyki,
▪ ma świadomość, że lepiej funkcjonuje się w codziennym życiu z podstawami matematyki,
▪ wie, że matematyka nie jest nauką abstrakcyjną, ma swoje źródła w sytuacjach rzeczywistych, służy do badania i opisywania rzeczywistości,
▪ wie, że matematyka potrafi być ciekawa,
▪ pogłębia i utrwala wiedzę matematyczną,
▪ rozwija swoje uzdolnienia i zainteresowania matematyką,
▪ poznaje różne zainteresowania i hobby innych uczniów,
▪ odkrywa i rozwija swoje zainteresowania plastyczne, literackie, artystyczne i inne.
Cele wychowawcze:
Uczeń:
▪ rozwija swoją samodzielność,
▪ poznaje siebie (swoje możliwości, zainteresowania) i kieruje rozwojem swojej osobowości,
▪ potrafi współpracować w grupie (podejmować decyzje, wyrażać własne opinie i słuchać opinii innych, rozwiązywać konflikty ...