Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
dorciab, 2009-10-04
Dobre zadania
ZBIÓR ZADAŃ DLA KLASY VI WEDŁUG STANDARDÓW
1.CZYTANIE
Uczeń:
1)odczytuje różne teksty kultury( w tym kształtujące tożsamość narodową i postawę obywatelską)
1.Katedra w Pelplinie jest zabytkiem architektury powstałym w latach 1380-1472.Jest jednym z piękniejszych zabytków gotyku.
2.Ile wieków temu powstała katedra?
3.Narysuj oś czasu. Zaznacz na niej wiek, w którym powstała budowla i wymienione daty.
2)określa funkcje elementów charakterystycznych dla dobrego tekstu:
3)rozumie znaczenia podstawowych symboli występujących w instrukcjach i opisach:
a) a)diagramów,
b) b)map,
c) c)planów,
d) d)schematów,
e) e)innych rysunków,
1.Wykonaj zgodnie z instrukcją: „Liczbę dziewięć zwiększ o trzy, wynik zwiększ czterokrotnie. Otrzymaną liczbę zmniejsz trzy razy. Teraz weź połowę tego, co otrzymałeś i zwiększ dziesięć razy. Narysuj okienko w kształcie prostokąta i wpisz do niego liczbę, od której zaczęło się to zadanie. Pod okienkiem napisz słowami wynik swoich obliczeń.”
2.Przyjrzyj się diagramowi:
[pic]
Ile procent faktów zapamięta się średnio, jeżeli:
a) o nich się czyta
b) o nich się mówi
c) uczestniczy się w nich
4)odczytuje dane z :
tekstu źródłowego,
tabeli,
wykresu, d)planu, e)mapy,
diagramu
oraz odpowiada na proste pytania z nimi związane.
W Encyklopedii Szkolnej Matematyka(WSiP) jest hasło: „ cyfry, symbole służące do zapisywania liczb. W powszechnie obecnie stosowanym dziesiątkowym systemie liczbowym używa się następujących cyfr: 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9, zwanych cyframi arabskimi, gdyż do Europy przenieśli je w X-XIII w. Arabowie, natomiast wcześniej używali ich Hindusi. Używa się też czasami cyfr rzymskich: I,V,X,L,C,D,M, które są pochodzenia latyno-etruskiego(VI-Vw.p.n.e.) W najstarszych systemach pisma cyfry były kreseczkami, a wartość liczby odczytywano przez dodawanie wszystkich cyfr, później zaczęto używać specjalnych rysunków. W starożytności i średniowieczu jako cyfr używano też liter.”
a) których cyfr wcześniej używano w Europie: arabskich czy rzymskich?
b) ile jest cyfr arabskich a ile rzymskich?
c) wymień cyfry arabskie
d) wymień cyfry rzymskie
e) jak nazywa się powszechnie stosowany system liczbowy?
f) do czego służą cyfry?
Na mapie Polski w twoim atlasie odszukaj Poznań i Łódź. Oblicz, jaka jest odległość między tymi miastami(w linii prostej).
Na mapie w skali 1: 1 000 000 odległość dwóch miejscowości jest równa 5 cm. Jaka jest odległość tych miejscowości w rzeczywistości?
W Szkole Podstawowej uczniowie przeprowadzili ankietę. Chcieli dowiedzieć się , czy uczniowie lubią brać udział w dyskotekach szkolnych. Wykonali diagram
[pic]
Odczytaj z diagramu:
a ...