Dodaj publikację
Autor
Violetta Łańska
Data publikacji
2009-03-27
Średnia ocena
3,00
Pobrań
366

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedmiotowy system oceniania z matematyki.
 Pobierz (doc, 508,0 KB)

Podgląd treści


PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Z MATEMATYKI

ROZDZIAŁ I: Przepisy ogólne

1. Ocenianiu podlegają osiągnięcia edukacyjne uczniów poprzez rozpoznawanie przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej, określonej w odrębnych przepisach i realizowanych w szkole programów nauczania, uwzględniających tę podstawę.

2. Ocenianie ma na celu:

- informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego postępach w tym zakresie
- udzielaniu uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju
- motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce
- dostarczenia rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach i trudnościach w nauce oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia

3. Ocenianie obejmuje:

- formułowanie przez nauczycieli wymagać edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych
- dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów z orzeczeniami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, dotyczącymi zaburzeń i odchyleń rozwojowych lub specyficznych trudności w uczeniu się do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia
- ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych według tej samej skali ocen od 1 do 6
- sposobu sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów
- przeprowadzenie egzaminów klasyfikacyjnych
- ustalenie warunków i sposobu przekazywania rodzicom (prawnych opiekunom) informacji o postępach i trudnościach ucznia w nauce

ROZDZIAŁ II: Ocenianie i klasyfikowanie uczniów

1) Oceny:

Oceny bieżące, semestralne oraz roczne oceny klasyfikacyjne z matematyki w kl. I - III ustala się w stopniach wg skali:
- stopień celujący – 6
- stopień bardzo dobry – 5
- stopień dobry – 4
- stopień dostateczny – 3
- stopień dopuszczający – 2
- stopień niedostateczny – 1
- Dopuszcza się stosowanie plusów i minusów przy ocenach bieżących
- Oceny są jawne

2) Sprawdzanie poziomu i umiejętności uczniów odbywa się w formie:

a) pisemnej :
- prace klasowe
- sprawdziany (testy)
- kartkówki
- prace domowe
- prace długoterminowe
- prace dodatkowe

b) ustnej:
- odpowiedzi uczniów
- aktywność uczniów na lekcji:
➢ przygotowanie do lekcji, udział w lekcji – ocenianie w skali 1 do 6 lub plusami:
5 plusów – bdb
4 plusy – db
3 plusy – dst (na życzenie ucznia)

➢ Uczeń ma prawo do dwukrotnego w ciągu semestru zgłoszenia nie przygotowania się do lekcji. Przez nie przygotowanie się do lekcji rozumiemy: brak zeszytu, brak pracy domowej, niegotowość do odpowiedzi, brak pomocy potrzebnych do lekcji. Po wykorzystaniu limitu określonego powyżej uczeń otrzymuje za każde nie przygotowanie się ocenę niedostateczną.
➢ praca w grupach
➢ zaangażowanie w pogłębianie wiedzy matematycznej
- aktywność uczniów poza zajęciami obowiązkowymi:
➢ udział i znaczne sukcesy w konkursach matematycznych szkolnych i pozaszkolnych z uwzględnieniem ocen 4, 5 i 6
➢ aktywny udział w pracach koła
- „cicha” aktywność ...