Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
reniulala, 2009-10-27
plik powinien być dostępny w formacie doc
REGULAMIN
MIĘDZYSZKOLNEGO TURNIEJU ZABAW RUCHOWYCH KLAS I – III
Cele:
- podnoszenie ogólnej sprawności fizycznej dzieci
- integracja zespołu
- popularyzacja zabaw ruchowych
- propagowanie zasad zdrowej rywalizacji i współzawodnictwa sportowego
Miejsce: sala gimnastyczna Szkoły Podstawowej nr 1 w Mławie
Termin: 25.02.2009r. godz. 1000
Organizator: Szkoła Podstawowa nr 1 w Mławie
Uczestnictwo: w turnieju mogą uczestniczyć szkoły z terenu naszego miasta, każda drużyna składa się z 8 zawodników tj. dz. i chł. kl. I, dz. i chł. kl. II, dz. i chł. kl. III plus rezerwowi dz. i chł. kl. I, ustawienie drużyny do zabaw jest przemienne (dz. – chł., dz.– chł.) począwszy od kl. I, wyjątek stanowi zabawa Przejście przez „rękaw” na czas, gdzie ustawienie jest dowolne.
1. Wyścig z przeplataniem szarf.
Pierwszy zawodnik dobiega do pierwszej szarfy, leżącej 15m od linii startu i przekłada ją dowolnym
sposobem, następnie biegnie do drugiej szarfy wykonując to samo zadanie. Dobiega do pachołka
oznaczającego półmetek, obiega go i wraca na linię startu – mety. Uderzeniem w dłoń uprawnia kolegę
do kontynuowania konkurencji.
2. Sztafeta biegowa z kółkiem ringo.
Pierwszy zawodnik z rzędu trzyma kółko ringo w dłoni, na sygnał biegnie do półmetka 15m, obiega
pachołek i wraca na linię startu – mety, gdzie przekazuje (nie wolno rzucać) ringo następnemu
zawodnikowi z rzędu. Jeżeli ringo upadnie należy je podnieść i kontynuować bieg.
3. Rzut woreczkiem do celu.
Zespół ustawiony w rzędzie 3m od materaca. Każdy zawodnik wykonuje jednorącz dwa rzuty – jeden
po drugim – woreczkiem na materac podzielony taśmą na dwie połowy. Jeżeli woreczek spadnie na
pierwszą (bliższą) połowę zawodnik otrzymuje 1 pkt, na drugą (dalszą) połowę 2 pkt. Gdy woreczek
dotyka linii środkowej zaliczamy wyżej punktowane pole. Woreczki dotykające podłogi nie punktują.
Woreczki liczymy po zakończeniu zabawy przez drużynę. Suma wszystkich punktów zdobytych przez
zespół decyduje o zajętym miejscu w zabawie.
4. Przejście przez „rękaw” na czas.
Drużyna ustawiona w rzędzie w odległości 3m od wora. Na sygnał sędziego wszystkie dzieci
przechodzą przez wór o dł. 10m, jednocześnie 2-krotnie i wracają na linię startu - mety.
5. Drużynowy skok z miejsca.
Pierwszy zawodnik z drużyny z linii startu odbiciem obunóż wykonuje skok w dal z (skok zaznaczamy
linią koniec buta zawodnika), z linii gdzie po skoku wylądował pierwszy zawodnik, oddaje skok drugi
zawodnik itd. Liczy się suma długości skoków oddanych przez wszystkich zawodników. Jeżeli
zawodnik podeprze się rękoma zaznaczamy jego skok od miejsca podparcia.
6. Bieg w workach.
Pierwsi zawodnicy z rzędów na sygnał sędziego wchodzą do worków trzymając worki ...