Dodaj publikację
Autor
Dariusz Kieglerski
Data publikacji
2009-04-14
Średnia ocena
5,00
Pobrań
467

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Turniej przeznaczony jest głównie dla uczniów nauczania zintegrowanego. Zestaw zabaw ruchowych może być również zastosowany w pracy z uczniami klas starszych szkoły podstawowej. Turniej promuje uprawianie aktywności ruchowej wśród dzieci poprzez zabawę.
 Pobierz (docx, 14,5 KB)

Komentarze

reniulala, 2009-10-27

plik powinien być dostępny w formacie doc

Podgląd treści

REGULAMIN

MIĘDZYSZKOLNEGO TURNIEJU ZABAW RUCHOWYCH KLAS I – III

Cele:

- podnoszenie ogólnej sprawności fizycznej dzieci

- integracja zespołu

- popularyzacja zabaw ruchowych

- propagowanie zasad zdrowej rywalizacji i współzawodnictwa sportowego

Miejsce: sala gimnastyczna Szkoły Podstawowej nr 1 w Mławie

Termin: 25.02.2009r. godz. 1000

Organizator: Szkoła Podstawowa nr 1 w Mławie

Uczestnictwo: w turnieju mogą uczestniczyć szkoły z terenu naszego miasta, każda drużyna składa się z 8 zawodników tj. dz. i chł. kl. I, dz. i chł. kl. II, dz. i chł. kl. III plus rezerwowi dz. i chł. kl. I, ustawienie drużyny do zabaw jest przemienne (dz. – chł., dz.– chł.) począwszy od kl. I, wyjątek stanowi zabawa Przejście przez „rękaw” na czas, gdzie ustawienie jest dowolne.

1. Wyścig z przeplataniem szarf.

Pierwszy zawodnik dobiega do pierwszej szarfy, leżącej 15m od linii startu i przekłada ją dowolnym

sposobem, następnie biegnie do drugiej szarfy wykonując to samo zadanie. Dobiega do pachołka

oznaczającego półmetek, obiega go i wraca na linię startu – mety. Uderzeniem w dłoń uprawnia kolegę

do kontynuowania konkurencji.

2. Sztafeta biegowa z kółkiem ringo.

Pierwszy zawodnik z rzędu trzyma kółko ringo w dłoni, na sygnał biegnie do półmetka 15m, obiega

pachołek i wraca na linię startu – mety, gdzie przekazuje (nie wolno rzucać) ringo następnemu

zawodnikowi z rzędu. Jeżeli ringo upadnie należy je podnieść i kontynuować bieg.

3. Rzut woreczkiem do celu.

Zespół ustawiony w rzędzie 3m od materaca. Każdy zawodnik wykonuje jednorącz dwa rzuty – jeden

po drugim – woreczkiem na materac podzielony taśmą na dwie połowy. Jeżeli woreczek spadnie na

pierwszą (bliższą) połowę zawodnik otrzymuje 1 pkt, na drugą (dalszą) połowę 2 pkt. Gdy woreczek

dotyka linii środkowej zaliczamy wyżej punktowane pole. Woreczki dotykające podłogi nie punktują.

Woreczki liczymy po zakończeniu zabawy przez drużynę. Suma wszystkich punktów zdobytych przez

zespół decyduje o zajętym miejscu w zabawie.

4. Przejście przez „rękaw” na czas.

Drużyna ustawiona w rzędzie w odległości 3m od wora. Na sygnał sędziego wszystkie dzieci

przechodzą przez wór o dł. 10m, jednocześnie 2-krotnie i wracają na linię startu - mety.

5. Drużynowy skok z miejsca.

Pierwszy zawodnik z drużyny z linii startu odbiciem obunóż wykonuje skok w dal z (skok zaznaczamy

linią koniec buta zawodnika), z linii gdzie po skoku wylądował pierwszy zawodnik, oddaje skok drugi

zawodnik itd. Liczy się suma długości skoków oddanych przez wszystkich zawodników. Jeżeli

zawodnik podeprze się rękoma zaznaczamy jego skok od miejsca podparcia.

6. Bieg w workach.

Pierwsi zawodnicy z rzędów na sygnał sędziego wchodzą do worków trzymając worki ...