Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
GRUPA 1
SPRAWDZIAN - „PSYCHOLOGICZNE SKUTKI SYTUACJI KRYZYSOWYCH”
…………………………………………………… ; …………………………………….. ; ………………………………… ;
(Imię i nazwisko) (klasa, nr w dzienniku) (data)
Uporczywy lęk przed różnymi określonymi sytuacjami, zjawiskami lub przedmiotami.Wewnętrzne lub zewnętrzne zdarzenie lub bodziec, który wywołuje stres.Stres przyjemny, lekki, np. podniecenie przed podjęciem trudnego zadania.Silna emocja, wstrząs psychiczny, wywołane jakimś gwałtownym przeżyciem.Bodźce, które zmieniają stopień gotowości człowieka do działania.Odprężenie psychiczne i fizyczne.Nagły i nieoczekiwany wybuch silnego i szybko rozprzestrzeniającego się zbiorowego strachu.Zachowania, działania itp., których celem jest zapomnienie o czymś nieprzyjemnym, niebezpiecznym, trudnym.Silne uczucie wywołane jakąś sytuacją.Niepokój wywołany przez grożące niebezpieczeństwo.Rozwiąż krzyżówkę i odczytaj hasło złożone z liter w zaznaczonych polach.
Uporczywy lęk przed różnymi określonymi sytuacjami, zjawiskami lub przedmiotami.
Wewnętrzne lub zewnętrzne zdarzenie lub bodziec, który wywołuje stres.
Stres przyjemny, lekki, np. podniecenie przed podjęciem trudnego zadania.
Silna emocja, wstrząs psychiczny, wywołane jakimś gwałtownym przeżyciem.
Bodźce, które zmieniają stopień gotowości człowieka do działania.
Odprężenie psychiczne i fizyczne.
Nagły i nieoczekiwany wybuch silnego i szybko rozprzestrzeniającego się zbiorowego strachu.
Zachowania, działania itp., których celem jest zapomnienie o czymś nieprzyjemnym, niebezpiecznym, trudnym.
Silne uczucie wywołane jakąś sytuacją.
Niepokój wywołany przez grożące niebezpieczeństwo.
1
B
2
R
3
S
4
K
5
T
6
S
7
P
8
I
9
E
10
A
………………………………………………………………………….
2. Egzamin zbliża się wielkimi krokami! Co z powtórzeniem materiału? Spiesz się, nie marnuj czasu, kuj, kuj, kuj... Pewnie wiele osób ci to powtarza. Nauczyciele, rodzice... A może nie ma się czym aż tak przejmować? Może, zamiast drżeć ze strachu, warto zastanowić się nad tym, co zrobić, żeby czas na naukę wykorzystać najlepiej, żeby wykrzesać ze swojego mózgu tyle, ile się da? Zaproponuj własne sposoby ułatwiające przygotowanie się do testu, sprawdzianu, klasówki oraz zwięźle opisz własny sposób walki ze stresem i jego skutkami.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3. Wymień sytuacje, przeżycia, stany emocjonalne, które najczęściej są przyczynami stresu:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
4. Uzupełnij poniższą tabelę, podając przykłady objawów (reakcji) stresowych.
Rodzaj reakcji
Przykład reakcji
Fizjologiczne
…………………………………………………………………………………………………………………………………
5. Dopasuj do pojęć w kolumnie A odpowiadające im definicje z kolumny B.
A
B
1. Frustracja
a). Reakcja organizmu na zagrożenie, utrudnienie lub niemożność realizacji ważnych celów i zadań człowieka, pojawia się w momencie zadziałania bodźca. Emocje które szkodzą naszemu zdrowiu, samopoczuciu lub choćby tylko wydajności w pracy czy nauce.
2. Dystres
b). Nagły, zbiorowy przejaw stresu.
3. Panika
c). Reakcja emocjonalna na powstałą czy zauważoną przeszkodę, zespół różnych przykrych, nieprzyjemnych emocji w sytuacji, gdy człowiek nie może osiągnąć zamierzonego, wytyczonego czy oczekiwanego celu.
a ...