Dodaj publikację
Autor
Regina Stasiak
Data publikacji
2009-06-01
Średnia ocena
3,00
Pobrań
252

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz ten powstał na potrzebę i możliwość naszej małej wiejskiej szkoły i na małą liczebnie klasę.
 Pobierz (doc, 36,5 KB)

Podgląd treści


SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI PASOWANIA NA UCZNIA KLASY I SZKOŁY PODSTAWOWEJ.
Opracowała i przeprowadziła Regina Stasiak SP w Gruszkach.

Scenariusz ten powstał na potrzebę i możliwość naszej małej wiejskiej szkoły i na małą liczebnie klasę.

NAUCZYCIEL:
W tak uroczystym dniu witamy wszystkich zebranych, a w szczególności serdecznie pierwszoklasistów, którzy pragną zostać przyjętymi do grona braci uczniowskiej naszej szkoły.
Jak obyczaj każe, wszyscy uczniowie tworzą jedną uczniowską drużynę, która pomaga sobie w kłopotach, a także cieszy się wspólnie z każdego zwycięstwa.
Obowiązkiem każdego ucznia jest zgłębianie tajemnic wiedzy oraz dbanie o honor ucznia, którego zadaniem jest słuchanie naszych nauczycieli i wychowawców, a także przyjaźń i koleżeństwo.

UCZNIOWIE: Wspólnie śpiewają piosenkę „ Jestem uczniem”

NAUCZYCIEL: Zgodnie z tradycją, kandydaci , zanim zostaną pasowani na uczniów, wypowiedzą uroczyste słowa ślubowania.

DO ŚLUBOWANIA!
( uczniowie powtarzają za prowadzącą)
Jestem małym Polakiem.
Kocham moją Ojczyznę.
Pragnę dbać o dobre imię swojej klasy i szkoły.
Przyrzekam być dobrym kolegą.
Przyrzekam być przyjacielem zwierząt i roślin.
Będę starał się swoją nauką i zachowaniem
sprawić radość rodzicom i nauczycielom
ŚLUBUJĘ!

NAUCZYCIEL: Żeby wstąpić do braci szkolnej musicie wykazać się swoją wiedzą i umiejętnościami. Musimy Was poznać . Będziecie odpowiadać na nasze pytania. Oto pierwsze z nich.
( prowadząca zadaje pytania słowami wiersza, a uczniowie wspólnie odpowiadają).
- Kto ty jesteś?
- Polak mały.
- Jaki znak twój?
- Orzeł biały.
- Gdzie ty mieszkasz?
- Między swymi.
- W jakim kraju?
- W polskiej ziemi.
- Czym ta ziemia?
- Mą Ojczyzną.
- Czym zdobyta?
- Krwią i blizną.
- Czy ją kochasz?
- Kocham szczerze.
- A w co wierzysz?
- W Polskę wierzę.

NAUCZYCIEL: Co to jest Polska?
( uczniowie odpowiadają słowami wiersza)

DZIECKO I:
Wszystko dokoła,
Dom i przedszkole,
Fabryczne dymy,
Żelazna kolej,
Kwiaty przy oknie,
Klon koło bramy

DZIECKO II:
Słoneczny uśmiech
kochanej mamy
I las , co cieniem dzieci zaprasza,
Wszystko to Polska, Ojczyzna nasza !
NAUCZYCIEL: Brawo, ale to nie wystarczy!
Jakie są nasze barwy ojczyste?

DZIECKO III:
Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze jest biel i czerwień.

DZIECKO IV:
Czerwień to miłość, biel – serce czyste,
Piękne są nasze barwy ojczyste.
( uczniowie mogą mieć chorągiewki lub wstążki białe i czerwone ,i w trakcie mówienia wznieść je do góry i nimi potrząsać)

NAUCZYCIEL: Co należy wiedzieć, żeby być mądrym użytkownikiem drogi?

DZIECKO V:
Gdy zielony widzisz znak
Idź przez jezdnię śmiało!
On jest ustawiony tak,
By nic Ci się nie stało!

DZIECKO VI:
Ani kroku! W miejscu stój!
Oto znak czerwony.
Samochodów długi sznur
Pędzi z każdej strony.

DZIECKO VII:
Musisz bystre oczy mieć,
Bacznie ...