Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
Publiczne Gimnazjum
im. Jana Pawła II
w Stróży
Marta Różycka
§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także
oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
Sposób dokumentowania
1.
Wstępna ocena
własnych możliwości
- analiza i autorefleksja
IX 2009
- arkusz samooceny
2.
Współpracy z
opiekunem stażu
- rozmowa
- zawarcie kontraktu
- przygotowanie planu rozwoju
zawodowego
- obserwacja zajęć prowadzonych
przez opiekuna stażu
- prowadzenie zajęć w obecności
opiekuna stażu
IX 2009
IX 2009
- zgodnie z
harmonogramem
- kontrakt
- plan rozwoju zawodowego
- konspekty ( scenariusze zajęć)
- arkusze hospitacji
3.
Doskonalenie warsztatu
i metod pracy
- plan pracy biblioteki
uwzględniający specyfikę zadań
szkoły, jej zasobów oraz potrzeby
czytelników
- gromadzenie zbiorów przy
uwzględnieniu życzeń
czytelników, wymagań
programowych i znajomości
rynku wydawniczego
- rozbudowa warsztatu
informacyjnego biblioteki
- systematyczne porządkowanie
księgozbioru ( uzupełnienie
brakujących sygnatur, okładek,
kart do książek)
- prowadzenie dokumentacji
bibliotecznej z uwzględnieniem
ustalonych norm i zasad
- stosowanie w procesie
dydaktycznym aktywnych metod
nauczania
- udział w wewnątrzszkolnych i
zewnątrzszkolnych formach
szkolenia zawodowego
IX 2009
IX 2010
IX 2011
- systematycznie, z
uwzględnieniem
możliwości finansowych
szkoły
- na bieżąco
- na bieżąco
- na bieżąco
- na bieżąco
- IX-V 2009/2012
- opracowany plan pracy biblioteki
szkolnej
- ankiety sondujące potrzeby czytelników
- teczki tematyczne
- uzupełnianie katalogu alfabetycznego
- adnotacje w dzienniku biblioteki
- dokumentacja biblioteki
- notatki
- zaświadczenie o ukończonych kursach,
szkoleniach, spotkaniach metodycznych
- korzystanie z portali
internetowych przeznaczonych
dla nauczycieli bibliotekarzy
poświęconych awansowi
zawodowemu, prowadzeniu
biblioteki szkolnej i ICIM
- tworzenie i gromadzenie
scenariuszy bibliotecznych
- cały okres stażu
- zgodnie z potrzebami
- adresy stron internetowych
- zasoby biblioteki szkolnej
§ 7 ust. 2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz
współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
Sposób dokumentowania
1.
Poznanie ucznia, jego
środowiska oraz
współpraca z
instytucjami
wspomagającymi pracę
szkoły
- rozpoznanie możliwości ucznia
poprzez obserwację
- współpraca z wychowawcami,
pedagogiem szkolnym oraz
specjalistycznymi poradniami.
- działalność szkolnego koła
wolontariatu
- cały okres stażu
- cały okres stażu
- zgodnie z potrzebami
- notatki
- wnioski
- adnotacje w dzienniku biblioteki
- sprawozdanie z działalności szkolnego
wolontariatu
Wyrabianie aktywnej
postawy uczniów wobec
współczesnych
problemów
cywilizacyjnych
Kształtowanie
krytycznego stosunku
młodzieży do mediów
Rozwijanie
zainteresowań uczniów
literaturą, prasą i
biblioteką
- akcje podejmowane z uczniami
w ramach szkolnego koła
wolontariatu
- zajęcia w ramach koła
bibliotecznego
- tematy lekcji
- zgodnie z potrzebami
- zgodnie z
harmonogramem
- sprawozdanie z działalności szkolnego
wolontariatu
- zapisy w dzienniku biblioteki i zajęć
lekcyjnych
- przygotowanie konkursów
szkolnych
- zaangażowanie uczniów do
działań czytelniczych w ramach
akcji ,, Cała Polska czyta
dzieciom- gimnazjaliści ...