Dodaj publikację
Autor
Marta Różycka
Data publikacji
2009-11-09
Średnia ocena
5,00
Pobrań
483

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (pdf, 151,4 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

Publiczne Gimnazjum

im. Jana Pawła II

w Stróży

Marta Różycka

§ 7 ust. 2 pkt 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także
oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

Sposób dokumentowania

1.

Wstępna ocena

własnych możliwości

- analiza i autorefleksja

IX 2009

- arkusz samooceny

2.

Współpracy z

opiekunem stażu


- rozmowa

- zawarcie kontraktu

- przygotowanie planu rozwoju
zawodowego

- obserwacja zajęć prowadzonych
przez opiekuna stażu

- prowadzenie zajęć w obecności
opiekuna stażu


IX 2009

IX 2009




- zgodnie z
harmonogramem




- kontrakt

- plan rozwoju zawodowego


- konspekty ( scenariusze zajęć)


- arkusze hospitacji



3.



Doskonalenie warsztatu
i metod pracy


- plan pracy biblioteki
uwzględniający specyfikę zadań
szkoły, jej zasobów oraz potrzeby
czytelników

- gromadzenie zbiorów przy
uwzględnieniu życzeń
czytelników, wymagań
programowych i znajomości
rynku wydawniczego

- rozbudowa warsztatu
informacyjnego biblioteki

- systematyczne porządkowanie
księgozbioru ( uzupełnienie
brakujących sygnatur, okładek,
kart do książek)

- prowadzenie dokumentacji
bibliotecznej z uwzględnieniem
ustalonych norm i zasad

- stosowanie w procesie
dydaktycznym aktywnych metod
nauczania

- udział w wewnątrzszkolnych i
zewnątrzszkolnych formach
szkolenia zawodowego



IX 2009
IX 2010
IX 2011


- systematycznie, z
uwzględnieniem
możliwości finansowych
szkoły


- na bieżąco


- na bieżąco




- na bieżąco



- na bieżąco



- IX-V 2009/2012





- opracowany plan pracy biblioteki
szkolnej




- ankiety sondujące potrzeby czytelników




- teczki tematyczne
- uzupełnianie katalogu alfabetycznego

- adnotacje w dzienniku biblioteki




- dokumentacja biblioteki



- notatki



- zaświadczenie o ukończonych kursach,
szkoleniach, spotkaniach metodycznych




- korzystanie z portali
internetowych przeznaczonych
dla nauczycieli bibliotekarzy
poświęconych awansowi
zawodowemu, prowadzeniu
biblioteki szkolnej i ICIM

- tworzenie i gromadzenie
scenariuszy bibliotecznych


- cały okres stażu






- zgodnie z potrzebami


- adresy stron internetowych






- zasoby biblioteki szkolnej


§ 7 ust. 2 pkt 2

Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz
współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

Sposób dokumentowania


1.








Poznanie ucznia, jego
środowiska oraz
współpraca z
instytucjami
wspomagającymi pracę
szkoły



- rozpoznanie możliwości ucznia
poprzez obserwację

- współpraca z wychowawcami,
pedagogiem szkolnym oraz
specjalistycznymi poradniami.

- działalność szkolnego koła
wolontariatu


- cały okres stażu


- cały okres stażu



- zgodnie z potrzebami


- notatki

- wnioski

- adnotacje w dzienniku biblioteki


- sprawozdanie z działalności szkolnego
wolontariatu

Wyrabianie aktywnej
postawy uczniów wobec
współczesnych
problemów
cywilizacyjnych


Kształtowanie
krytycznego stosunku
młodzieży do mediów


Rozwijanie
zainteresowań uczniów
literaturą, prasą i
biblioteką


- akcje podejmowane z uczniami
w ramach szkolnego koła
wolontariatu



- zajęcia w ramach koła
bibliotecznego
- tematy lekcji


- zgodnie z potrzebami





- zgodnie z
harmonogramem


- sprawozdanie z działalności szkolnego
wolontariatu




- zapisy w dzienniku biblioteki i zajęć
lekcyjnych


- przygotowanie konkursów
szkolnych
- zaangażowanie uczniów do
działań czytelniczych w ramach
akcji ,, Cała Polska czyta
dzieciom- gimnazjaliści ...