Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONCEPCJA TESTU
I. Nazwa- Wiedza o społeczeństwie Test sprawdzający wiedzę i
umiejętności dla klas maturalnych działu tematycznego,, Prawa człowieka i obywatela”,
II. Zakres
Dział obejmuje następujące treści: Prawa człowieka i obywatela
Został opracowany na podstawie programu nauczanie wiedzy o społeczeństwie- DKOS-5002-21/04 podręcznik Wiedza o społeczeństwie praca zbiorowa, wyd. WSiP
III. Przeznaczenie testu
Test służy do podsumowania osiągnięć uczniów z wyżej wymienionego
działu oraz wskazania ich sukcesów i braków.
IV. Rodzaj testu:
1. Metoda pomiaru – sprawdzająca, dwustopniowa ( poziom podstawowy i ponadpodstawowy)
1. Ujęcie treści nauczania – analityczne.
1. Zaawansowanie konstrukcyjne - nieformalne.
1. Sposób udzielania odpowiedzi – test wielokrotnego wyboru, krótkie odpowiedzi,
1. Sposób pracy z testem - pisemny
1. Wyposażenie – bez wyposażenia.
1. Zasięg wykorzystania – nauczycielski.
1. Miejsce w procesie dydaktycznym – pomiar symulacyjny.
V. Warunki testowania. Czas testowania 45min. z pojedynczymi
stanowiskami pracy. Miejsce przeprowadzenia testu – sala historyczna.
OGÓLNY PLAN TESTU
|Lp. |Materiał nauczania |Liczba punktów |Liczba |
| | | |punktów |
| | |P |PP | |
| | |A |B |
OCENA OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW
DOPUSZCZAJĄCY: zaliczenie 30% – 18 punktów
DOSTATECZNY: zaliczenie 50%– 30 punktów
DOBRY: zaliczenie 75 %– 45 punktów
BARDZO DOBRY: zaliczenie 95% - 54 punktów
PLAN SZCZEGÓŁOWYPLAN SZCZEGÓŁOWY
PLAN SZCZEGÓŁOWYPLAN SZCZEGÓŁOWY
|L.P |NR |BADANA UMIEJĘTNOŚĆ |KAT. CELU |POZIOM |
| |ZAD. | | |WYMAGAŃ |
|1. |1 |Rozróżnia charakter praw człowieka |A |P |
|2. |2 |Zna datę Powszechnej Deklaracji Człowieka |A |P |
|3. |3 |Przypisuję prawa człowieka do danej generacji |C |PP |
|4. |4 |Wymienia różnice między prawami obywatelskimi a człowieka |B |PP |
|5. |5 |Zna obowiązki obywatela wg konstytucji |C |P |
|6. |6 |Uzupełnia zdania dotyczące Paktu Praw człowieka i |C |PP |
| | |Obywatela | | |
|7. |7 |Wymienia sposoby jak zostać obywatelem |C |P |
|8 |8 |Zna w jakich sytuacjach są zawieszane prawa człowieka |B |PP |
|9 |9 |Zaznacza zdania fałszywe prawdziwe |A |P |
|10 |10 |Uczeń zna informacje o ONZ. |C |PP |
|11 |11 |Uczeń wymienia międzynarodowe organizacje pozarządowe |B |P |
|12 |12 |Uczeń analizuje religie i kulturę, które mogą być powodem |D |PP |
| | |łamania praw | | |
|13 |13 |Uczeń analizuje w jakich sytuacjach zostały naruszone |D |PP |
| | |prawa | | |
|14 |14 |Uczeń zna prawa negatywne i pozytywne |C |PP |
|15 |15 |Uczeń wybiera poprawna odpowiedź o Powszechnej Deklaracji |A |P |
| | |Praw Człowieka | | |
|16 |16 |Uczeń zna główne Organy ONZ |A |P |
|17 |17 |Uczeń udziela poprawnej informacji i Powszechnej |A |P |
| | |Deklaracji Praw Człowieka | | |
Analiza testu
1.Średnia arytmetyczna (x), to miara tendencji centralnej, specyficzna dla skali przedziałowej:
X - średnia arytmetyczna
x = ∑x /N ∑x - suma poszczególnych wyników
N - liczba badanych
Klasy III a/i
X= 597 ...