Dodaj publikację
Autor
Wiesława Dolańska
Data publikacji
2010-01-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
120

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy Koła LOP w gimnazjum.
 Pobierz (doc, 28,0 KB)

Podgląd treści


01. 09. 2006
Opracowanie własne:

PROGRAM ZAJĘĆ SZKOLNEGO KOŁA LIGI OCHRONY PRZYRODY
w roku szkolnym 2006 / 2007

CELE GŁÓWNE:

- popularyzowanie wiedzy o przyrodzie i ochronie przyrody
- rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska naturalnego
- kształtowanie pozytywnego stosunku do środowiska przyrodniczego
- zachęcanie do podejmowania i wykonywania społecznie prac na rzecz środowiska przyrodniczego
- czuwanie nad przestrzeganiem prawa ochrony przyrody
- kształtowanie umiejętności komunikowania się, wzajemnej współpracy, wyrażania własnej opinii
- kształtowanie współodpowiedzialności za środowisko przyrodnicze najbliższego regionu, Polski, Europy i świata

TEMATYKA ZAJĘĆ

| | |Liczba godzin |
|Tematyka zajęć |Zadania | |
| | | |
|Lekcja organizacyjna. |forma pracy Szkolnego Koła Ligi Ochrony Przyrody |1 |
| |historia Ligi Ochrony Przyrody w Polsce | |
|2. Ochrona przyrody w Polsce |prawne podstawy ochrony przyrody w Polsce | |
| |formy ochrony przyrody w Polsce |2 |
|3. Człowiek, a środowisko naturalne Europy |rola partii „zielonych” w walce o ochronę środowiska | |
| |mapa terenów zagrożonych w Europie i w Polsce | |
| |europejska polityka ochrony środowiska |2 |
|4. Między „czarnym trójkątem”, a „zielonymi |„czarny trójkąt” Europy |1 |
|płucami” |„zielone płuca” Europy | |
| |transgraniczne obszary chronione | |
| |ekorozwój | |
|5. Obszary chronione o znaczeniu |obszary chronione w Polsce znajdujące się na liście UNESCO |1 |
|międzynarodowym | | |
|6. Parki narodowe w Polsce |ochrona przyrody w parkach narodowych w Polsce |6 |
|7. Formy ochrony przyrody w najbliższym |ochrona przyrody : w Pienińskim, Tatrzańskim i Gorczańskim Parku Narodowym | |
|otoczeniu szkoły |ochrona przyrody w Popradzkim Parku Krajobrazowym |2 |
|8. Znaczenie lasów w przyrodzie, |znaczenie lasów w przyrodzie, społeczeństwie i w życiu człowieka | |
|społeczeństwie i w życiu człowieka |racjonalne gospodarowanie zasobami leśnymi |2 |
| |stan lasów w najbliższym otoczeniu szkoły | |
|9. Powietrze |zanieczyszczenie powietrza | |
| |źródła zanieczyszczeń powietrza i sposoby ich eliminacji |2 |
| |efekt cieplarniany | |
|10. Woda |źródła zanieczyszczeń wód | |
| |kwaśne deszcze |1 |
| |sposoby eliminacji zanieczyszczeń wód | |
|11. Kwasowość opadów i rozmieszczenie |kwasowość deszczów i obserwacja porostów |2 |
|porostów | | |
|12. Oczyszczalnia ścieków drogą do |działalność władz samorządowych gminy Krościenko n.D | |
|ekorozwoju |zasady funkcjonowania oczyszczalni ścieków w Krościenku n.D |2 |
| |efekt funkcjonowania oczyszczalni ścieków w Krościenku n.D dla środowiska | |
| |naturalnego | |
|13. Odpady- co z nimi zrobić? |stan środowiska lokalnego |2 |
| |działania w celu zmniejszenia liczby odpadów | |
|14. W drodze do alternatywnych źródeł |alternatywne źródła energii |2 |
|energii |elektrownia wodna w Czorsztynie | |