Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Magdalena Szczepka
Konspekt lekcji matematyki w klasie V
Temat: Dodawanie , odejmowanie, mnożenie ułamków – rozwiązywanie zadań.
Cele operacyjne.
Uczeń:
• stosuje działania dodawania, odejmowania, mnożenia ułamków
• oblicza ułamek danej liczby
• czyta informacje ze zrozumieniem
• przeprowadza analizę zadania
Odniesienie do podstawy programowej
Działania na ułamkach
Forma pracy:
praca indywidualna, praca z całą klasą
Przebieg lekcji:
1. Powitanie
2. Sprawdzenie pracy domowej
3. Przypomnienie zasad dodawania , odejmowania i mnożenia ułamków.
4. Przedstawienie tematu
5. Rozdanie uczniom kart pracy
6. Praca indywidualna uczniów – 10 min (Uczniowie rozwiązują samodzielnie zadanie 1, 2 , 3)
7. Omówienie efektów pracy
8. Wybrani uczniowie omawiają zadania przy tablicy , wyjaśniając trudności napotykane w trakcie rozwiązywania zadania. Pozostali uczniowie sprawdzają poprawność swoich rozwiązań stawiając przy zadaniu + (jeżeli poprawnie rozwiązane ) lub – (jeżeli błędnie rozwiązane).Uczniowie mogą też wymienić się swoimi pracami z sąsiadami, wzajemnie się oceniając
9. Podsumowanie lekcji. Ocena stopnia trudności rozwiązywanych zadań.
10. Zadanie pracy domowej
Karta pracy
Zadanie 1.
Wstążka ma 12 m długości .Asia odcięła 1[pic]m tej wstążki, a Kasia [pic] m pozostałej części. Ile metrów wstążki pozostało?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Zadanie 2.
Andrzej związał dwie liny o długościach 5[pic] m i 6[pic]m . Na węzeł zużył [pic]m liny. Jak długą linę otrzymał Andrzej?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Zadanie 3.
Magda przez tydzień zapisywała w tabeli, ile czasu spędzała na oglądaniu programu telewizyjnego.
|Dzień |poniedziałek |wtorek |środa |czwartek |piątek |sobota |niedziela |
|Czas oglądanie |1 godz. i |[pic] godz. |1 godz. i 20 |[pic] godz. |15 minut |50 minut |2 godz |
|TV |10 minut | |minut | | | | |
.W którym dniu Magda najkrócej oglądała telewizję?
a) we wtorek b) w czwartek c) w piątek d) w sobotę
Ile minut oglądała telewizję we wtorek , a ile w czwartek?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Zadanie 4.
Zadania o podobnej treści
Zastanów się czy wszystkie zadania są prawidłowo sformułowane?
Wersja 1.
Jacek jechał z rodzicami na wczasy do miejscowości odległej od ich domu o 600 km. Po kilku godzinach jazdy okazało się, że pokonali [pic] drogi. Ile kilometrów drogi pokonali?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Wersja 2.
Jacek jechał z rodzicami na wczasy do miejscowości odległej od ich domu o 600 km. Po kilku godzinach jazdy tata oznajmił, że pokonali już [pic] drogi, a mama była przekonana, że [pic] drogi. Ile kilometrów drogi pokonali według taty , a ile według mamy?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Wersja 3.
Jacek jechał z rodzicami na wczasy do miejscowości odległej od ich domu o 600 km. Po kilku godzinach jazdy, gdy przejechali [pic] trasy zatrzymali się by odpocząć. Ile kilometrów muszą jeszcze przebyć?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Wersja 4.
Jacek jechał ...