Dodaj publikację
Autor
Magdalena Szczepka
Data publikacji
2010-02-01
Średnia ocena
5,00
Pobrań
498

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji matematyki w klasie V dotyczący działań na ułamkach.
 Pobierz (doc, 54,5 KB)

Podgląd treści


Magdalena Szczepka

Konspekt lekcji matematyki w klasie V

Temat: Dodawanie , odejmowanie, mnożenie ułamków – rozwiązywanie zadań.

Cele operacyjne.

Uczeń:
• stosuje działania dodawania, odejmowania, mnożenia ułamków
• oblicza ułamek danej liczby
• czyta informacje ze zrozumieniem
• przeprowadza analizę zadania

Odniesienie do podstawy programowej
Działania na ułamkach

Forma pracy:
praca indywidualna, praca z całą klasą

Przebieg lekcji:

1. Powitanie
2. Sprawdzenie pracy domowej
3. Przypomnienie zasad dodawania , odejmowania i mnożenia ułamków.
4. Przedstawienie tematu
5. Rozdanie uczniom kart pracy
6. Praca indywidualna uczniów – 10 min (Uczniowie rozwiązują samodzielnie zadanie 1, 2 , 3)
7. Omówienie efektów pracy
8. Wybrani uczniowie omawiają zadania przy tablicy , wyjaśniając trudności napotykane w trakcie rozwiązywania zadania. Pozostali uczniowie sprawdzają poprawność swoich rozwiązań stawiając przy zadaniu + (jeżeli poprawnie rozwiązane ) lub – (jeżeli błędnie rozwiązane).Uczniowie mogą też wymienić się swoimi pracami z sąsiadami, wzajemnie się oceniając
9. Podsumowanie lekcji. Ocena stopnia trudności rozwiązywanych zadań.
10. Zadanie pracy domowej

Karta pracy

Zadanie 1.

Wstążka ma 12 m długości .Asia odcięła 1[pic]m tej wstążki, a Kasia [pic] m pozostałej części. Ile metrów wstążki pozostało?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Zadanie 2.

Andrzej związał dwie liny o długościach 5[pic] m i 6[pic]m . Na węzeł zużył [pic]m liny. Jak długą linę otrzymał Andrzej?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Zadanie 3.

Magda przez tydzień zapisywała w tabeli, ile czasu spędzała na oglądaniu programu telewizyjnego.

|Dzień |poniedziałek |wtorek |środa |czwartek |piątek |sobota |niedziela |
|Czas oglądanie |1 godz. i |[pic] godz. |1 godz. i 20 |[pic] godz. |15 minut |50 minut |2 godz |
|TV |10 minut | |minut | | | | |

.W którym dniu Magda najkrócej oglądała telewizję?

a) we wtorek b) w czwartek c) w piątek d) w sobotę

Ile minut oglądała telewizję we wtorek , a ile w czwartek?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Zadanie 4.

Zadania o podobnej treści
Zastanów się czy wszystkie zadania są prawidłowo sformułowane?
Wersja 1.

Jacek jechał z rodzicami na wczasy do miejscowości odległej od ich domu o 600 km. Po kilku godzinach jazdy okazało się, że pokonali [pic] drogi. Ile kilometrów drogi pokonali?

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Wersja 2.

Jacek jechał z rodzicami na wczasy do miejscowości odległej od ich domu o 600 km. Po kilku godzinach jazdy tata oznajmił, że pokonali już [pic] drogi, a mama była przekonana, że [pic] drogi. Ile kilometrów drogi pokonali według taty , a ile według mamy?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Wersja 3.

Jacek jechał z rodzicami na wczasy do miejscowości odległej od ich domu o 600 km. Po kilku godzinach jazdy, gdy przejechali [pic] trasy zatrzymali się by odpocząć. Ile kilometrów muszą jeszcze przebyć?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Wersja 4.

Jacek jechał ...