Dodaj publikację
Autor
Szymon Solak
Data publikacji
2010-02-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
41

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacje są przeznaczone dla nauczycieli historii ze szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 70,5 KB)

Podgląd treści

Szymon Solak

Konspekty z historii
do działu „Sport i rozrywka”
dla klasy V
szkoły podstawowej
do podręcznika i zeszytu ćwiczeń
T. Małkowski, Historia. Dzieje cywilizacji,
Gdańsk 1998.

SZYMON SOLAK Data 04.05.2006

Konspekt lekcji historii dla klasy V szkoły podstawowej

Temat: Wysiłek ku chwale bogów

Cel ogólny: Przybliżenie uczniom początków igrzysk olimpijskich.
Cel kluczowy: Rozwiązywanie twórcze problemów
Uczeń umie: -wskazać jak wyglądały igrzyska olimpijskie w starożytnej Grecji
-wyjaśnić jak doszło do pierwszych igrzysk olimpijskich
-wymienić dyscypliny olimpijskie w starożytnej Grecji oraz sposób
ich rozgrywania
-opisać sposób dekorowania zwycięzców igrzysk
Środki dydaktyczne: podręcznik i zeszyt ćwiczeń T. Małkowski, Historia
i społeczeństwo, Gdańsk 1998.
Metody: rozmowa nauczająca, praca uczniów z podręcznikiem pod kierunkiem
nauczyciela, dyskusja

Tok lekcji

5’ Czynności organizacyjne. Sprawdzenie listy obecności.

30’ Lekcja właściwa.

Podanie tematu lekcji. Podyktowanie zagadnień klasie.

1. Igrzyska dawniej i dziś.
2. Historia igrzysk olimpijskich.
3. Dyscypliny olimpijskie w starożytnej Grecji
4. Zwycięscy igrzysk.

Omówienie przez nauczyciela podyktowanych zagadnień.

Klasa rozwiązuje ćwiczenia 3-4 ze strony 110-111 zeszytu ćwiczeń.

5’ Rekapitulacja pierwotna:

-Dlaczego Grecy organizowali igrzyska olimpijskie?
-Czy starożytne igrzyska olimpijskie różniły się od dzisiejszych?
-W jakich konkurencjach startowali atleci?
-Dlaczego na czas igrzysk ogłaszano „pokój boży”

5’ Podanie zadania domowego

Wykonaj ćwiczenie 1-2 ze strony 108-109 zeszytu ćwiczeń.
SZYMON SOLAK Data 11.05.2006

Konspekt lekcji historii dla klasy V szkoły podstawowej

Temat: Jak wyglądał grecki teatr?

Cel ogólny: Przybliżenie uczniom początków teatru
Cel kluczowy: Rozwiązywanie twórcze problemów
Uczeń umie: -scharakteryzować początki greckiego teatru
-opisać jak wyglądały amfiteatry oraz scenografia w greckim teatrze
-wskazać kim był Sofokles oraz wymienić jego największe dzieła
-wskazać jaka jest różnica między tragedią a komedią
Środki dydaktyczne: podręcznik i zeszyt ćwiczeń T. Małkowski, Historia i społeczeństwo,
Gdańsk 1998.
Metody: rozmowa nauczająca, praca uczniów z podręcznikiem pod kierunkiem nauczyciela

Tok lekcji

5’ Czynności organizacyjne. Sprawdzenie listy obecności.

5’ Rekapitulacja pierwotna

-Dlaczego Grecy organizowali igrzyska olimpijskie?
-Czy starożytne igrzyska olimpijskie różniły się od dzisiejszych?
-W jakich konkurencjach startowali atleci?
-Dlaczego na czas igrzysk ogłaszano „pokój boży”

25’ Lekcja właściwa.

Podanie tematu lekcji. Podyktowanie zagadnień klasie.

1. O początkach teatru.
2. Jak wyglądał grecki teatr.
3. Sofokles i jego dzieła.
4. Tragedia i komedia.

Omówienie przez nauczyciela podyktowanych zagadnień.

Klasa rozwiązuje ćwiczenia 1-2, 4 ze strony 111-113 zeszytu ćwiczeń.

5’ Rekapitulacja pierwotna:

- Jak powstał teatr grecki?
- Czym starożytny teatr różnił się od dzisiejszego?
- Kim był Sofokles? Jakie dzieła stworzył?
- Jaka jest różnica między tragedią a komedią?

5’ Podanie zadania domowego

Wykonaj ćwiczenie 3 ...