Dodaj publikację
Autor
Anna Godzisz
Data publikacji
2010-02-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
48

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Najkorzystniejszy z punktu widzenia przyszłości dziecka jest rozwój wszechstronny i harmonijny, zakłócenia w jednej dziedzinie mogą powodować ograniczenia w pozostałych. Wiele badań wskazuje, że wysoki procent uczniów zdolnych nie wykorzystuje swoich możliwości umysłowych w nauce szkolnej. Pozbawieni właściwej opieki nie rozwijają się na miarę swoich możliwości. Uczeń zdolny wymaga bowiem odpowiedniego, dostosowanego do swoich specyficznych właściwości intelektualnych i osobowościowych, sposobu nauczania. Pozostawienie ucznia zdolnego własnemu losowi, wiąże się z dużą stratą nie tylko dla niego, ale także dla całego społeczeństwa.
 Pobierz (doc, 121,5 KB)

Podgląd treści

Uczeń zdolny

(bibliografia w wyborze)

Wybór i opracowanie : Anna Godzisz

"Nie powinno zabraknąć dobrych ludzi,
lubiących dzieci i dbających o ich sprawy,
mających różne pasje i zainteresowania.
Ważne, by umieli i chcieli płonąć,
by umieli zapalić innych.
Sukces podobnie jak porażka jest udziałem wielu ludzi.
Nie ma wybitnych uczniów bez wybitnych nauczycieli"
/J.Lipszyc

Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Publiczna Biblioteka Pedagogiczna
w Pile
Wydział Udostępniania Zbiorów
www.bp.pila.pl
e-mail: wypozyczalnia@bp.pila.pl

Niniejsze zestawienie sporządzone zostało w głównej mierze w oparciu o zbiory Biblioteki Pedagogicznej w Pile.
Pozycje dostępne w naszej Bibliotece i filiach są wyszczególnione i opatrzone sygnaturami. Natomiast artykuły z czasopism wszystkie osiągalne są w PBP Piła.

Wydawnictwa zwarte:

I Wydane w latach 2000 – 2009:

(dostępne w CDN PBP Piła)

1. Dzieci zdolne, ambitne i utalentowane / Janet Bates, Sarah Munday - Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2005.
Chodzież, sygn. 45375; Trzcianka, sygn. 29927

2. Nauczycielskie rozpoznawanie cech inteligencji i myślenia twórczego / Krystyna Bieluga.- Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2003.
Piła, sygn. 92429-92431; Chodzież 42803; Trzcianka 29822

3. Osiągnięcia uczniów zdolnych / Andrzej Edward Sękowski.- Lublin : Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2000. (Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 57)
Piła, sygn. 86917, 85261; Trzcianka, sygn. 29473; Czarnków, sygn. 33101; Chodzież, sygn. 41456; Złotów, sygn. 39236; Wągrowiec, sygn. 56766

4. Psychologia w Szkole.- Kielce : Psychologia w Szkole, 2004.
Trzcianka, sygn. 29830

5. Psychologia zdolności : współczesne kierunki badań / red. nauk. Andrzej E. Sękowski.- Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004.
Chodzież, sygn. 43156; Czarnków 34619; Wągrowiec, sygn. 61777; Złotów, sygn. 40998;

6. Rodzic doskonały : jak z dziecka zrobić mistrza / Kamila Dercz.- Zabrze : dobrestopnie, 2009.
(Nauka Mimo Woli)
Piła, sygn. 99843-99844

7. Rozwijanie wielorakich zdolności człowieka : wybrane zagadnienia / red. Małgorzata Suświłło.- Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2009.
Piła ,sygn. 99891-99892

8. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć jako niepowodzenie szkolne uczniów zdolnych : diagnoza i terapia / Beata Dyrda. - Kraków : "Impuls", 2000.
Piła, sygn. 87060 - 87062; Czarnków, sygn. 33259

9. Utalentowany uczeń i jego wrogowie / Andreas Salcher. – Rzeszów Wydawnictwo Oświatowe Fosze, 2009.
Piła, sygn. 99908 – 99909; Czarnków, sygn. 36911

10. Wspieranie rozwoju ucznia i nauczyciela / Krystyna Wojda, Małgorzata Szybalska, Jan Chojnacki. - Warszawa : ABC, cop. 2005.
Piła, sygn. 94519 – 94520; Trzcianka, sygn. 29957

11. Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej : teoria i praktyka / praca zbiorowa pod red. Ireny Stańczak. – Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP, 2008
Pila, 98827, 98828; Chodzież, 45650

12. Zarządzanie talentami / red. Stanisława Borkowska.- Warszawa : Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, 2005.
Piła, sygn. 94750

13. Zdolności ...